Kaart sturen?
maandag 10 september 2012 om 10:34
Ben een beetje overdonderd... Door iemand die ik i.r.l. niet ken ben ik gevraagd om een kaart te sturen naar iemand die ik al helemaal niet ken... Via een 'leesgroepje' op het internet, heb ik voor een ruil (van boeken) adressen uitgewisseld met iemand van dat leesgroepje. Van die persoon kreeg ik nu een heel erg treurig mailtje over een vriendin van haar die ernstig ziek is, en een heleboel toestanden, vriend er vandoor en nog veel meer ellendige privé-verhalen en tenslotte de vraag of ik een groot hart heb, en haar vriendin een kaart wil sturen om haar op te vrolijken... "En alvast bedankt voor het sturen, je bent geweldig!"
Kijk om de kaart en een postzegel gaat het me niet zo zeer. De manier waarop en de druk die er op gelegd wordt, daar gaan bij de haren recht bij overeind staan.
Ook vind ik het vrij bijzonder dat een relatief vreemde mij zoveel privé-informatie geeft over een vriendin die ik helemaal niet ken.
Dit is toch raar? Ik weet gewoon even niet zo goed wat ik ermee aan moet en hoor graag hier wat reacties.
Kijk om de kaart en een postzegel gaat het me niet zo zeer. De manier waarop en de druk die er op gelegd wordt, daar gaan bij de haren recht bij overeind staan.
Ook vind ik het vrij bijzonder dat een relatief vreemde mij zoveel privé-informatie geeft over een vriendin die ik helemaal niet ken.
Dit is toch raar? Ik weet gewoon even niet zo goed wat ik ermee aan moet en hoor graag hier wat reacties.
maandag 10 september 2012 om 10:41
Ik zou het heel raar vinden als een 'vriendin' mijn privé gegevens zou rondstrooien aan wildvreemden.
Ik doe ook al nooit mee aan die 'stuur een kaartje aan een treurig kindje' acties, die vaak al genezen of overleden zijn op het moment dat het bericht voor de tigste keer is doorgestuurd door een ongetwijfeld goedwillend persoon.
Ik doe ook al nooit mee aan die 'stuur een kaartje aan een treurig kindje' acties, die vaak al genezen of overleden zijn op het moment dat het bericht voor de tigste keer is doorgestuurd door een ongetwijfeld goedwillend persoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 10 september 2012 om 10:43
Ik zou het ook niet doen alleen al om het feit dat er 'alvast bedankt voor het sturen' wordt gezegd. Zulke types proberen na een vinger je hele hand te pakken.
Ook eens met de bovenstaande reacties. Ik zou het niet prettig vinden dat onbekende mij kaarten sturen. Bovendien vind ik het erg brutaal van haar als ze die vriendin niet op de hoogte stelt van haar plannen om mensen kaarten te laten sturen naar haar.
Ook eens met de bovenstaande reacties. Ik zou het niet prettig vinden dat onbekende mij kaarten sturen. Bovendien vind ik het erg brutaal van haar als ze die vriendin niet op de hoogte stelt van haar plannen om mensen kaarten te laten sturen naar haar.
maandag 10 september 2012 om 10:43
quote:vivaflamenco schreef op 10 september 2012 @ 10:38:
Als ik de zieke vriendin zou zijn, zou ik er niet blij mee zijn als mijn verhaal aan vreemden wordt gemaild, en ik zou al helemaal niet zitten te wachten op kaarten van mensen die ik niet ken.
Persoonlijk zou ik dus niets sturen, als ik jou was.Dit dus + dat ik degene van wie het verzoek kwam ook zou vertellen dat ik het raar vind dat ze zo met privé van anderen omgaat.
Als ik de zieke vriendin zou zijn, zou ik er niet blij mee zijn als mijn verhaal aan vreemden wordt gemaild, en ik zou al helemaal niet zitten te wachten op kaarten van mensen die ik niet ken.
Persoonlijk zou ik dus niets sturen, als ik jou was.Dit dus + dat ik degene van wie het verzoek kwam ook zou vertellen dat ik het raar vind dat ze zo met privé van anderen omgaat.
maandag 10 september 2012 om 11:01
maandag 10 september 2012 om 11:09
maandag 10 september 2012 om 11:13
En misschien is het wel een hoax. Vindt 1 iemand het grappig om eens iemand 'goed te pakken te nemen'. Dit soort bullshit gaat vaak een eigen leven leiden. Denk aan bonzai kittens of het verhaal dat nu (heel actueel) over FB rond gaat dat de acteur die Carlston Banks -fresch prince- speelde dood is.
Hartstikke onzin.
Alleen daarom doe ik niet mee met dit soort kaartenacties.
Hartstikke onzin.
Alleen daarom doe ik niet mee met dit soort kaartenacties.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
maandag 10 september 2012 om 11:15
Bedankt voor de reacties... en vooral de bevestiging.
Ik neigde sowieso naar 'geen kaart sturen' maar begon toch te twijfelen toen ik dit verhaal aan iemand vertelde, die reageerde: "wat maakt zo'n ene kaart nu uit" en dat we nu al in zo'n verharde samenleving leven dat we niets meer voor een ander willen doen.
Ik wil best dingen voor anderen doen. Maar vond dit gewoon een heel vreemd verzoek.
Ik twijfel nog of ik uberhaubt ga reageren op het verzoek naar de vraagsteller.
Ik neigde sowieso naar 'geen kaart sturen' maar begon toch te twijfelen toen ik dit verhaal aan iemand vertelde, die reageerde: "wat maakt zo'n ene kaart nu uit" en dat we nu al in zo'n verharde samenleving leven dat we niets meer voor een ander willen doen.
Ik wil best dingen voor anderen doen. Maar vond dit gewoon een heel vreemd verzoek.
Ik twijfel nog of ik uberhaubt ga reageren op het verzoek naar de vraagsteller.
maandag 10 september 2012 om 13:10
klinkt als een slechte kettingbrief. Misschien wel een virus of iets.
Vanaf mijn , inmiddels opgeheven, hotmail adres zijn ook wel eens zulke rare verzoeken verstuurd naar mensen die ik ooit om wat voor reden gemaild heb maar eigenlijk niet ken.
Ik gebruikte dat mailadres eigenlijk voor spam, dus keek er niet vaak, toen ik er eens op ging mailde iemand mij dat terug.
Ik had het echt nooit gemaild.
Misschien is de mailer die dit verzoek aan jou heeft gemaild zoiets ook wel overkomen. Want al met al klinkt het als iets vaags. ( stel dat ik ziek ben, hoe ernstig ook, dan nog worden als het goed is niet via rare omwegen mijn adresgegevens verstuurd naar jan en alleman )
dus misschien mailtje terug aan de vraagsteller of het wel een 'echt' mailtje is?
Vanaf mijn , inmiddels opgeheven, hotmail adres zijn ook wel eens zulke rare verzoeken verstuurd naar mensen die ik ooit om wat voor reden gemaild heb maar eigenlijk niet ken.
Ik gebruikte dat mailadres eigenlijk voor spam, dus keek er niet vaak, toen ik er eens op ging mailde iemand mij dat terug.
Ik had het echt nooit gemaild.
Misschien is de mailer die dit verzoek aan jou heeft gemaild zoiets ook wel overkomen. Want al met al klinkt het als iets vaags. ( stel dat ik ziek ben, hoe ernstig ook, dan nog worden als het goed is niet via rare omwegen mijn adresgegevens verstuurd naar jan en alleman )
dus misschien mailtje terug aan de vraagsteller of het wel een 'echt' mailtje is?
maandag 10 september 2012 om 13:34