Bedrogen en vragen

10-09-2012 11:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallotjes iedereen.

Ik heb m'n vriendin betrapt op vreemdgaan. Uit verschillende feiten blijkt dat het ze enkel nog maar de intentie had om ermee verder te gaan, maar het contact was zeer concreet. Er is volgens haar alleen maar een afspraak in een auto geweest waar ze gezoend hebben. Hij wou verder gaan, maar zij zelf niet. Uiteraard haar verhaal.

Volgens haar dus nog geen seks. Ik hebt het moeilijk haar te geloven. Voor mij is al dan niet seks hebben namelijk het belangrijkste om te beslissen al dan niet verder te gaan met de relatie. En dat weet ze.

Ik wil onze relatie terug vlot trekken en absoluut moeite doen, maar alleen op basis van eerlijkheid natuurlijk. Nu is het vertrouwen er nog niet terug.

Hoe kan ik nu weten of er seks geweest is of niet?

Buiten haar te geloven wat nu nog moeilijk is zie ik geen andere manier om achter de waarheid te komen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Geloven of dumpen. Je zult de waarheid niet kunnen achterhalen alleen door het haar te vragen.
Maakt het echt zoveel uit of het daadwerkelijk gebeurd is? Dat zij duidelijk die intentie had, is toch al een slecht teken.
Wat moet ze doen om je te bewijzen dat er geen seks is geweest? Een nieuw condoom laten zien?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Lijkt me dat ze al ver genoeg is gegaan als dit over de grenzen van jullie relatie gaat?
En wil je het juiste antwoord of zoek je een bevredigend antwoord.
Daar zul je nooit achter komen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@apetina

Zoals zoveel koppels hadden we geen grenzen vastgelegd. Oke, in een dagelijks gesprek ging het er wel eens over, maar echte grenzen afspreken? Ik had wel al eens laten horen dat ik seks te ver zou vinden. Vandaar dat ik het er nu wat moeilijk mee heb.

Nu zijn er wel grenzen. Nu moeten we na 15 jaar relatie(met een dochter van 4) eigenlijk opnieuw proberen te beginnen. Die sleur waar ze hier over spreken was er hier blijkbaar ook.
Vraag haar (heel rustig en redelijk) om het telefoonnummer van die man zodat jij het verhaal kan controleren. Aan haar reactie kan je dan wel zien of ze liegt. Mensen die niet geloofd worden willen meestal heel graag bewijzen dat ze wel de waarheid spreken. Ik denk dat als zij dat nummer gewoon zonder aarzelen geeft je ervan uit kan gaan dat ze de waarheid spreekt. Begint ze met allerlei smoezen te gooien en heeft ze moeite met jou aankijken als je dit vraagt dan denk ik dat ze liegt.
Even de andere partij bellen om te vragen wat hij met jouw vroue heeft gedaan?
quote:himalaya schreef op 10 september 2012 @ 12:10:

Daar zul je nooit achter komen.

Dat lijkt inderdaad voorlopige de enigste conclusie.

Meteen een van de jammerste dingen van bedrogen te worden. Dat het 'slachtoffer' gedwongen wordt in gevoelens en gedachtekronkels waar hij/zij zich maar moet bij neerleggen als hij de relatie nog een kans wil geven.
en wat als hij zegt dat jij het maar aan je vrouw moet vragen, ben je dus nog geen stap verder.

je hebt de keus, ofwel begin je opnieuw en zet je er een streep onder en accepteert haar verhaal ofwel stop je ermee.
Hey pedroso,

Wat jammer dat dit je moet overkomen.. Maar ik wil je alleszins een goede raad geven..

Het feit dat je vriendin de behoefte heeft om met iemand anders te kussen, wil zeggen dat er voor haar ergens iets mis zit in jullie huidige relatie (misschien onbewust). Dus of ze nu seks heeft gehad of gekust, beiden willen iets betekenen..

Het feit dat ze het achter je rug deed en dus loog tegen je, is ook niet goed te praten. Mijn ex heeft ook vaak tegen me gelogen en ik heb 2 jaar geprobeerd om hem te vertrouwen maar dit is me nooit gelukt (hij bleef ook wel liegen).

Je kan wel proberen haar nog een kans te geven, al is het maar om jezelf achteraf niet te kunnen verwijten van "wat als we toch nog eens geprobeerd hadden".

Hoe dan ook, ik vind dat je beter verdient. Ikzelf heb na een relatie van 3 jaar vol leugens en dergelijke, al 10 maanden een nieuwe vriend. En nu ben ik zo blij dat ik toen de stap heb kunnen zetten om van hem weg te gaan.

Ik hoop dat je wat hebt aan mn advies, mijn raad is in eerste instantie dumpen, maar ik weet dat dat moeilijk is. Om jezelf te sussen kan je ze nog 1 kans geven, maar zeker niet meer..

Groetjes
Je geeft haar nog een kans, of je geeft haar die kans niet. Ongeacht of ze nu wel of niet seks heeft gehad met die scharrel. Want de waarheid zul je nooit te horen krijgen. Of eigenlijk 'je weet nooit of de vertelde waarheid wel de waarheid is, of een leugen'.
@Yana777

Die gedachte is absoluut al bij me gepasseerd. Maar dan de bluf spelen uiteraard en met bijvoorbeeld de vraag "Had je een soa op het moment dat je seks met haar had".

Dan zal hij snel genoeg ontkennen/bevestigen.

Maar dan voel ik me alsof ik een beetje onze prille, fragiele , opbouwend vertrouwensband verbreek. En dat help in onze opbouw niet echt denk ik.
Ik vind het een hele nare situatie voorje, maar snap niet dat er geen grenzen duidelijk zijn na 15 jaar?
quote:pedroso schreef op 10 september 2012 @ 12:11:

Zoals zoveel koppels hadden we geen grenzen vastgelegd. Oke, in een dagelijks gesprek ging het er wel eens over, maar echte grenzen afspreken? Ik had wel al eens laten horen dat ik seks te ver zou vinden. Vandaar dat ik het er nu wat moeilijk mee heb.

Sjips! Ik moet vanavond met mijn partner maar eens om de tafel gaan zitten om al mijn en zijn grenzen, waarvan ik dacht dat die volkomen normaal zijn, te bepalen. Want als hij die niet zwart-op-wit heeft, gaat hij er dus misschien wel overheen.

Beetje gevalletje van 'ik heb mijn hond in de magnetron gestopt want er stond niet in de beschrijving dat dat niet mocht'.
@ine1989

Inderdaad, alle statistieken en verhalen spreken absoluut tegen ons. Dat weet ze. Nummer 1 regel van de na 15 jaar opgestelde regels is: Je hebt 1 kans gehad. Dat was je laatste.

Dat er gevoelens voor iemand anders zijn. Dat kan. Dat je wil kussen met iemand anders door die gevoelen of door lust. Dat kan. Dat je seks wil hebben met iemand anders. Dat kan. Ik ben niet naïef. Kan mij ook overkomen. Zeg nooit, nooit, maar ik zou eerder een mindere lopende relatie verbreken eer ik op die gevoelens zou ingaan. En onze relatie was absoluut minder de laatste jaren. Daar was ik ook schuldig aan, minstens evenveel als haar.(sleur, geen behoefte aan seks van haar kant uit!, uit elkaar gegroeid, het typische verhaal zeg maar). Vandaar dat de factor seks ook zo belangrijk is.
quote:apetina schreef op 10 september 2012 @ 12:20:

Ik vind het een hele nare situatie voorje, maar snap niet dat er geen grenzen duidelijk zijn na 15 jaar?Natuurlijk zijn de grenzen wel duidelijk na 15 jaar, ook als je ze niet expliciet besproken hebt.
Pedroso, hoewel ik begrijp dat voor jou de factor seks belangrijk is, moet je je realisteren dat dat voor jouw vrouw wellicht niet zo is.

Ik zit in een 16-jarige relatie met dezelfde sleur als jij omschrijft. Ik ben verliefd geworden op een ander. Behoefte aan seks had daar in eerste instantie weinig mee te maken, maar vooral behoefte aan aandacht, interesse.

quote:pedroso schreef op 10 september 2012 @ 12:28:

@ine1989

Inderdaad, alle statistieken en verhalen spreken absoluut tegen ons. Dat weet ze. Nummer 1 regel van de na 15 jaar opgestelde regels is: Je hebt 1 kans gehad. Dat was je laatste.

Dat er gevoelens voor iemand anders zijn. Dat kan. Dat je wil kussen met iemand anders door die gevoelen of door lust. Dat kan. Dat je seks wil hebben met iemand anders. Dat kan. Ik ben niet naïef. Kan mij ook overkomen. Zeg nooit, nooit, maar ik zou eerder een mindere lopende relatie verbreken eer ik op die gevoelens zou ingaan. En onze relatie was absoluut minder de laatste jaren. Daar was ik ook schuldig aan, minstens evenveel als haar.(sleur, geen behoefte aan seks van haar kant uit!, uit elkaar gegroeid, het typische verhaal zeg maar). Vandaar dat de factor seks ook zo belangrijk is.
Ivm die grenzen. Het is niet zo dat ze dacht dat onze grens verder lag. Ze heeft iets fout gedaan. Ze heeft de grenzen van het algemeen fatsoen in zaken vreemdgaan ;) geschonden. Dat beseft ze ook wel. Ze weet dat ze in de fout is gegaan.

Er zijn niet zozeer grenzen maar afspraken gemaakt. Voel je je niet goed in de relatie, praat met elkaar. Is er iemand die je een verliefd gevoel geeft, praat met elkaar. Is er iemand die je probeert te versieren, vertel het. enz.. Een communicatieplan als het waren. Als we ons beide hieraan houden, dan kun je het bereiken van de grenzen voor zijn. Dan kan je er samen mee stoppen of samen vol uit voor gaan.
Wil jouw vrouw aan de relatie werken en verder met jou? Of wil ze eigenlijk verder met die ander? En wat wil jij? Is het echt belangrijk of er wel of geen sprake van seks is geweest? Wil je met haar verder?
quote:pedroso schreef op 10 september 2012 @ 12:20:

Maar dan voel ik me alsof ik een beetje onze prille, fragiele , opbouwend vertrouwensband verbreek. En dat help in onze opbouw niet echt denk ik.

Het siert je dat je je hier zorgen om maakt, maar feit is wel dat zij jou heeft bedrogen en niet andersom. En ik vind dat dat betekent dat ZIJ haar best moet doen om jouw vertrouwen terug te winnen, niet andersom.

Zijn julllie in therapie?
Ik vind inderdaad dat zij de moeite moet doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Helemaal gelijk in. Haar vertrouwen in mij is ongeschonden. Maar uiteraard wil dit niet zeggen dat ik niet wil meewerken aan een betere, sterkere vertrouwensband tussen ons.

We gaan naar therapeut inderdaad. Een heerlijk gevoel trouwens om bevestiging te krijgen van bepaalde gevoelens door een objectieve buitenstaander. Confronterend voor haar dat wel. Maar dat was het vreemdgaan voor mij ook.
quote:pedroso schreef op 10 september 2012 @ 12:53:

Ik vind inderdaad dat zij de moeite moet doen om mijn vertrouwen terug te winnen. Helemaal gelijk in. Haar vertrouwen in mij is ongeschonden. Maar uiteraard wil dit niet zeggen dat ik niet wil meewerken aan een betere, sterkere vertrouwensband tussen ons.

En hoe gaat ze dat vertrouwen terug winnen, als je al twijfelt als zij zegt dat ze geen seks heeft gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven