Inlegzool
maandag 10 september 2012 om 16:10
Hallo dames,
Ik heb sinds kort inlegzooltjes.
Dit ivm doorgezakte middenvoetsbeen en verkeerde stand voeten (waardoor mijn likdoorns blijven terugkomen en PIJN doen!)
Merk dat het al een hoop verlichting biedt en dat ik minder last heb van rug/schouders en natuurlijk voeten...!
Maar goed, nu ik mijn voeten voornamelijk heb verziekt met mijn geliefde ballerinaatjes ben ik op zoek naar goede, podologisch verantwoorde schoenen...maar toen ik werd gewezen op de 'medische schoenen hoek' bij de van Haren moest ik bijna huilen, want dat zijn echte 'oma-schoenen' en ik weet ook wel dat deze schoenen juist goed zijn etc, maar ze zijn gewoon niet mooi!
Heb ook verder gekeken in een Ecco shop maar wederom echt lelijke schoenen, niet mijn smaak. In sneakers zijn zooltjes geen probleem, maar voor leuke schoenen op kantoor, zoals een instapper/moccassins?
Wie heeft er tips voor me?
Ik heb sinds kort inlegzooltjes.
Dit ivm doorgezakte middenvoetsbeen en verkeerde stand voeten (waardoor mijn likdoorns blijven terugkomen en PIJN doen!)
Merk dat het al een hoop verlichting biedt en dat ik minder last heb van rug/schouders en natuurlijk voeten...!
Maar goed, nu ik mijn voeten voornamelijk heb verziekt met mijn geliefde ballerinaatjes ben ik op zoek naar goede, podologisch verantwoorde schoenen...maar toen ik werd gewezen op de 'medische schoenen hoek' bij de van Haren moest ik bijna huilen, want dat zijn echte 'oma-schoenen' en ik weet ook wel dat deze schoenen juist goed zijn etc, maar ze zijn gewoon niet mooi!
Heb ook verder gekeken in een Ecco shop maar wederom echt lelijke schoenen, niet mijn smaak. In sneakers zijn zooltjes geen probleem, maar voor leuke schoenen op kantoor, zoals een instapper/moccassins?
Wie heeft er tips voor me?
maandag 10 september 2012 om 16:27
Allereerst niet naar de Van Haren gaan, maar naar een echte schoenenwinkel met merken zoals Gabor. Vanaf ca. 100 euro vind je schoenen van goede kwaliteit, met goed voetbed.
Het is me niet duidelijk of je gewoon goede schoenen zoekt, waar je inlegzool in past, of dat het echt een (semi) orthopedische schoen moet zijn. In dat laatste geval vrees ik dat je echt naar een speciaalzaak moet.
Het is me niet duidelijk of je gewoon goede schoenen zoekt, waar je inlegzool in past, of dat het echt een (semi) orthopedische schoen moet zijn. In dat laatste geval vrees ik dat je echt naar een speciaalzaak moet.
maandag 10 september 2012 om 16:33
quote:schnitzel schreef op 10 september 2012 @ 16:27:
Allereerst niet naar de Van Haren gaan, maar naar een echte schoenenwinkel met merken zoals Gabor. Vanaf ca. 100 euro vind je schoenen van goede kwaliteit, met goed voetbed.
Hoi, ik zoek dus inderdaad schoenen waar mijn zool in past.
En was al bang dat ik voortaan hogere bedragen aan schoenen zal moeten uitgeven dan de van Haren prijzen :-S
Hoi, ik zoek dus inderdaad schoenen waar mijn zool in past.
En was al bang dat ik voortaan hogere bedragen aan schoenen zal moeten uitgeven dan de van Haren prijzen :-S
maandag 10 september 2012 om 16:35
Ik heb nu schoenen van durea. In winkels is het even zoeken maar online veel te vinden. Als je in een winkel probeerde uit te vinden welke maat je hebt, is online bestellen makkelijk.
http://www.durea.nl/index ... rapper&Itemid=209&lang=nl
http://www.durea.nl/index ... rapper&Itemid=209&lang=nl
maandag 10 september 2012 om 16:51
Je kan op sommige schoenensites selecteren op schoenen met uitneembare binnenzool. Daar kun je vervolgens vervangen door je eigen zool.
De site van Ziengs heeft bv die optie.
http://www.ziengs.nl/dame ... e_uitneembaar_voetbed=576
De site van Ziengs heeft bv die optie.
http://www.ziengs.nl/dame ... e_uitneembaar_voetbed=576
maandag 10 september 2012 om 16:54
Er is een al speciale topic over Tips gevraagd voor leuke schoenen geschikt voor steunzolen
Er wordt zelfs iets van de schoenenreus of zo genoemd.
Als je ze wat goedkoper wilt dan moet je gewoon wat meer rondkijken.
Gabor heeft zelf fantastische zolen in de schoen liggen.
Ze gaan wel langer mee en voor de kwaliteit valt de prijs wel mee.
Er wordt zelfs iets van de schoenenreus of zo genoemd.
Als je ze wat goedkoper wilt dan moet je gewoon wat meer rondkijken.
Gabor heeft zelf fantastische zolen in de schoen liggen.
Ze gaan wel langer mee en voor de kwaliteit valt de prijs wel mee.
maandag 10 september 2012 om 16:56
quote:Thirtysomething schreef op 10 september 2012 @ 16:35:
Ik heb nu schoenen van durea. In winkels is het even zoeken maar online veel te vinden. Als je in een winkel probeerde uit te vinden welke maat je hebt, is online bestellen makkelijk.
http://www.durea.nl/index ... rapper&Itemid=209&lang=nlAls to normaal bij Van Haren komt dan slaat ze van de prijzen van durea schoenen helemaal stijl achterover. Ik heb ze helaas ook gezien een smalle voetwijdte leest E. Maar ze zijn in mijn ogen ook best een beetje oma schoenen.
http://www.durea.nl/index ... rapper&Itemid=209&lang=nlAls to normaal bij Van Haren komt dan slaat ze van de prijzen van durea schoenen helemaal stijl achterover. Ik heb ze helaas ook gezien een smalle voetwijdte leest E. Maar ze zijn in mijn ogen ook best een beetje oma schoenen.
maandag 10 september 2012 om 16:59
maandag 10 september 2012 om 17:17
Ik draag al mijn hele leven zooltjes en koop gewoon schoenen bij van haren, schoenenreus, durlinger enz. Niks mis mee hoor. Je moet er alleen op letten dat je schoen stevig genoeg is en vooral de hak moet stevig zijn. Gewoon met je vinger er tegen duwen, als je hem kunt induwen, is het dus niet stevig genoeg voor je.
maandag 10 september 2012 om 17:41
Je hoeft trouwens niet persé schoenen met een losse zool te kopen. Als je schoenen met een gewone zool heel erg leuk vind dan kun je de oorspronkelijke zool er vaak gewoon uittrekken. Zo vast gelijmd zit hij meestal niet.
Je kunt de schoen dan natuurlijk niet meer zonder inlegzooltje dragen. Kan niet bij alle schoenen want er moet wel genoeg ruimte zijn voor de inlegzool plus voet.
Je kunt de schoen dan natuurlijk niet meer zonder inlegzooltje dragen. Kan niet bij alle schoenen want er moet wel genoeg ruimte zijn voor de inlegzool plus voet.
maandag 10 september 2012 om 18:55