Over jompels, krampjes, tandjes en kletspraatjes

30-07-2012 15:04 2523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, alweer het zesde deel van ons gezellige topic - nu met UPDATE want; we gaan een nieuwe ronde in! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!

En dit zijn we! De meiden die inmiddels een kindje hebben! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit drukbezochte topic!

naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!27eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 29half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 311 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123Het is een meisje geboren op 10-0230begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0225begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet is jongen! geboren op 05-04 26Half augustus 201121 april 2012Elisa22Het is jongen! geboren op 21-04 29juni/juli201120 april 2012Anna1983 het is een meisje! geboren op 14-05 30halverwege april 201111 mei 2012McKiwi Het is een jongen! geboren 18-0529feb. 201014 mei 2012Videlle Het is een jongen! geboren op 6-6 25eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet is een meisje! geboren 14-0631halverwege maart 201110 Juli IngmaghHet is een meisje! geboren 02-0828eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondie Het is jongen! geboren op 23-093427-9 01-2012 weer proberen na eerdere MK22 septemberJoella Het is jongen! geboren op 27-0930eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen6 oktober

En deze dappere dames gaan er voor! Zij zijn niet vies van termen zoals eisprong, DDO en streepjes...en houden zo de tribune en Lucky underpants in ere!

naamvolgend belangrijk momentbegonnen opuitgerekendDaizy20 maart 2013halverwege april 2011nvtSimoontje85DDO 17 maart 2013januari 2013nvttijger831e ronde raak! januari 20137 okt 2013?McKiwi 14 maart, terug naar 1 voeding stoppen met borstvoeding en beginnen met hormonen spuitennvt

Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)

Over jompels en DDO's enzo

Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2

Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken

Over jompels, kwaaltjes en gebroken nachten
Zo gaaf Simoon! Kan ik weer een nieuwe bestemming aan me 'daar wil ik heen!' lijstje toevoegen. Zo tof dat je daar geweest bent, ik wil heel graag naar Afrika. Ben wel in Tunesie geweest, maar is meer Arabisch.

En die vlo blijf ik gek vinden. Dat ie is meegereisd lijkt me stug maar dat die van daar komt vind ik ook niet zo'n lekker idee... Ik zou het gewoon in de gaten houden. Als het weer gebeurt of als BG gekke bultjes heeft, even een extra controle houden!

Ingh, fijn dat het kolven in 'openbaar' zo'n succes was! Klinkt goed! Dat van de bank iets minder....

@ Anna: een verhelderend boek dus? En vooral over opzettelijk vervelende ouders, of ook over ouders die het wel goed bedoelen maar het altijd verkeerd aanpakken (dat is nml bij mij meer het geval )

@ Mima: beterschap voor mini!
Ik heb in het openbaar gevoed, niet gekolfd hoor! Dat zou ik voorlopig ook niet durven. En ja, ik had dus mijn draagdoek van mijn rechter schouder naar mijn linker bovenbeen gelegd en daaronder lag E. Ik kon haar wel zien maar zelfs de vriendin met wie ik weg was kon niks zien.

De kolf krijg ik deze week binnen als het goed is. Dan ga ik oefenen.

Ik ga E even knuffelen en dan vroeg naar bed. Fijne avond!
Hoi meiden! Nou, Welp heeft eindelijk een tand. Bijna 8 maanden, maar goed...

Blondie spannend! Ik ben natuurlijk met 38+6 bevallen en had met 38+3 al 2-3 cm... Dus ik snap je gevoel. Het komt nu wel dichtbij he!

Daizy het zit je ook niet mee he. Heel veel sterkte met je moeder en alle moeilijke zaken daar om heen. Was je nou al bij het ziekenhuis geweest, of was dat deze week?

Kolfflesjes. Hier ook zo'n 60 etosflesjes. Oeverloos te steriliseren. Al heb ik een enkele wel eens gegegooid. En het mooie is, ze passen ook op de borstschelpen! Dus geen geklooi met overgieten, gewoon, hup rechtstreeks uit de borst in de fles. Ik heb er wel een hoop in de aanbieding gekocht. Er staat 125 ml op, maar er kan ruim 150-160ml in zo'n fles. Kom je alleen echt in het schroefgedeelte, dan loopt tie over met invriezen. Bovenop een stickertje en voila! Ben het wel eens met mim dat je soms een soort aanslag krijgt. Maar goed schudden met een beetje zeep en dan is al een hoop weg.

Joella, wanneer begint jouw meldplicht?

Anna fijn dat het boek een feest der herkenning was. Dan ben je in ieder geval niet de enige!

Ik ga me weer eens storten op administratieve rompslomp!
Blanche wij zijn in Uganda geweest, dat ligt boven Tanzania. Ook supermooi! Het is een prachtig (groen!!!) stukje Afrika. Rwanda schijnt ook fantastisch te zijn. (dat ligt weer links van Uganda/Tanzania)

Mim ook namens mij beterschap aan minimo!
Meld!

JEEJ Tijger, wat goed dat Welpje haar 1e tandje heeft!

Mimamo, hor is het met Minimo?

Anna, las op FB over je helse nacht met S, pffff je zukt wel kapot zijn nu!

Ik merk dat ik er nu wel echt een beetje "klaar mee/voor" ben. Die buik zit nu toch echt wel in de weg en ik voel mijn bekken nu echt veel meer dan vorige week bijvoorbeeld. Het zal het indalen en voorwerk wel zijn. Ik kan ook niet heel lang in dezelfde houding zitten, dan voel ik mijn rug, stuitje en bekken en dan word ik onrustig. Feit dat vriendinnetje afgelopen zondag al is bevallen, helpt ook niet mee. Ik wil ook haha!

Joella, hoe is het met jou?
Nou, er heerst echt iets! Minidelle verkouden, Minimo ziek, ik las iets over slecht slapende S en slecht slapende BG. En dan Welp een tand. Het is wat hier!

Minidelle is gisteren op het cb geweest en weer helemaal goedgekeurd. 62cm en 6115 gram. Volgens de arts is Minidelle een prachtig borstvoedingskind. Verder vond ze het een prachtbaby en is hij helemaal goedgekeurd. Toen ze het piemelje bekeek heeft Minidelle haar nog even ondergeplast (doet hij bij ons nooit meer, maar bij anderen is het altijd raak!), waarop ze mompelde dat dat wat belooft bij de uroloog donderdag. Haha.

Ook weer prikjes gekregen en de rest van de dag geslapen (Vriendelle was thuis en ik aan het werk, ik was gisteravond dus helemaal afgepeigerd en hij had een topdag gehad). En gelukkig heeft hij vannacht ook lekker doorgeslapen! En nu ligt hij alweer bijna een uur te slapen. Wel fijn, want ik had gisteren een waanzinnig drukke dag op mijn werk dus kan nu nog even wat e-mail beantwoorden enzo. En ik heb keelpijn, dus dan is het ook wel fijn dat ik even geen liedjes hoef te zingen/lief hoef te kirren

Blondie, gefeliciteerd met je vriendin! Het is ook flink afgekoeld vandaag, dus laat Blondini (Blondinus?) maar komen!

Ik kruip maar even met laptop en thee op de bank. Dag dames!
Oh ja, Joella, jij vandaag naar het ziekenhuis toch? Succes, hoop dat je niet veel uitloop hebt (daar werd ik stikzenuwachtig van, bah).
Hoi meiden,

@Tijger: gefeliciteerd! Eerste tandje, hihi. Ik heb vanaf week 37 meldplicht? Dan is dat vanaf zaterdag a.s.

@Blondie: goed van moeder natuur dat ze eerst wil dat je er helemaal zat van bent, en dan gewoon uitkijkt naar die bevalling he?

Ik ben inderdaad in het ziekenhuis geweest vandaag. Ik had eigenlijk om 8.45 een afspraak met de Gyn, maar kreeg een brief gisteren waarin stond dat de afspraak was verschoven van 11.15 naar 11.30. Daar klopte al helemaal niets van, aangezien ik helemaal geen afspraak had om 11.15 uur. Maar ik ging er dus maar vanuit dat ze die van 8.45 uur bedoelden. Had nog geprobeerd te bellen, maar het was al 16.00 uur geweest en blijbaar zijn ze er dan niet meer.

Had ik dus wel een afspraak om 8.45 uur, balen! Gelukkig kon ik om 9.30 uur alsnog voor een echo en moesten de andere dames op mij wachten. (Diabetesgroepje). Beetje lullig.

In ieder geval moest alles snel snel en daardoor heb ik niet zoveel informatie gekregen van de gyn. De bloeddruk was goed. Echo ook, kreeg het wel ineens heel benauwd omdat ik eerder in die kamer slechte ervaringen had ivm vorig jaar (miskraam). Maar gelukkig had ze dat door en ze zei: het hartje klopt mooi hoor! Verder zag alles er goed uit, maar hij is flink aan de maat. Oftewel; over twee weken terugkomen en dan wordt ik waarschijnlijk op korte termijn ingeleid.

Ze zei trouwens ook iets geks: hij ademt al een beetje. ??? Dat klinkt gek zei ze: maar daar oefenen ze soms mee en dat kon ze zien. Doorbloeding van de navelstreng was goed.

Daarna de diabetesverpleegkundige die ons heeft geleerd te gaan prikken. Mijn waarde was 4.8, geloof ik. Dus keurig!

Ook de dietiste heeft vanalles vertelt.

Het fijne is dat ze in dit ziekenhuis een multi disciplinair team hebben, zodat je dus altijd een afspraak hebt op dinsdagochtend met alle verschillende artsen en verpleegkundigen. Dan hoef je dus niet op verschillende dagen terug te komen. Volgende week dinsdag dus een afspraak met de internist en de dietiste. Die week erna weer met de gyn.

Verder gaat het wel goed met me. Ik ben er wel een beetje bleh van, maar misschien gaat dat nog over. Gisteren heeft manlief echt superveel gedaan in huis. Zo blij mee! Want alles kost me verschrikkelijk veel energie en moeite. En godzijdank wordt de co-sleeper vandaag verstuurd. Want dames, ik krijg het eindelijk een beetje benauwd
anoniem_25716 wijzigde dit bericht op 11-09-2012 15:02
Reden: woordje vergeten
% gewijzigd
Oh jeetje, de nesteldrang is begonnen! Leuk he Joella, dat is een goede afleiding van die stomme diabetes.

Bij mijn liggingsecho kon je ook zien dat ze "ademde", die beweging die ze maken met hun borstkas. Ik vond het wel leuk om te zien!

Hier heeft E vanmorgen weer alles onder gespuugd. Volgens mij komt echt de hele voeding terug... Ik zal blij zijn als ik straks mijn kolf heb, want dan kolf ik een keer 's ochtends alles uit mijn borsten. Ik ben bang dat als ik elke keer de druk eraf masseer, de vraag groot blijft en ik die overproductie blijf houden. Dat spugen ben ik trouwens niet bang voor hoor, ze drinkt na een poosje gewoon weer, dus ze krijgt wel voldoende binnen.
@Ing, beetje projectiel spugen, dat boefje van jullie.... Inderdaad lang leve de wasmachine! Wij hadden laatst een vriendin met een baby'tje op bezoek en hij moest opeens spugen en niezen tegelijk..... Je raadt het al.... de hele bank onder haha! Alles hebben we eruit gekregen, maar wat komt er dan een golf uit zo'n kleintje.....

@Joella, fijn dat je op dinsdags bij een multidisciplinair team terecht kunt i.p.v. dat je allemaal verschillende afspraken moet maken.... 4.8 is een keurige waarde! Wanner moet je nu beginnen met het hele circus, nu gelijk?
Joella, goed om te horen dat je een 4.8 had! Keurige waarde inderdaad Mijn eerste prikwaarde in het ziekenhuis was ook zo keurig, ik weet nog er toen wel een last van mijn schouders viel. En ook ontzettend fijn dat je bij iedereen tegelijk (nou ja, achter elkaar) terecht kan, daar werd ik zó ziek van in mijn ziekenhuis, bah.

Ing, vervelend van dat spugen, maar vaak heeft de wasmachine er meer last van dan de baby (reflux-baby's uitgezonderd natuurlijk) Welke kolf heb je besteld?

Hier lijkt Minidelle terug te gaan van 6 voedingen naar 5. Hij laat er overdag nu wat langer tussen zitten, vooral zijn na-de-tweede-voeding-slaapje duurt nu langer.

Net weer een leuke kledingbestelling gedaan voor Minidelle met een hip groen rubfluwelen broekje, ik was al dat blauw en grijs zo zat. Ik vond die okergele broek die Minimo aanhad bij de meet zo leuk dat ik dacht; meer kleur in de kast! Ben benieuwd!
Hi ladies!

nou, inderdaad een helse nacht gehad. heb ieder uur, behalve 4 uur, langs zien komen. Meisje was érg onrustig. Ik laat haar vannacht toch maar weer in haar eigen bedje slapen want ik werd ook erg onrustig van haar gegymnastiek.

Vandaag geschilderd, meisje hele dag bij de creche, en dat ging best goed! Deels ook uit de fles gedronken en de dames bij de creche doen enorm hun best omdat we zo'n slechte start hadden.

verder zag ik dit berichtje op teletekst. Ik ga over 2 weken even overleggen op het CB of S er klaar voor is of niet. Maar nou zit ik nog in dubio over fruithapjes/groente hapjes en/of Rapley. Appelien, jij doet een beetje van beiden toch? En Tijger, jij doet alleen Rapley toch?

Verder vanavond beetje bijkomen, hebben sinds kort een tv recorder dus ik ben lekker Wie trouwt mijn zoon aan het kijken. Altijd zo afschuwelijk en leuk! Man is donderdag weer terug, hopelijk ben ik dan grotendeels klaar met schilderen.

Joella, fijn dat ze zo met patienten meedenken dat je alle afspraken in één dag hebt daar. En leuk, nesteldrang! Dat werd wel eens tijd ;)

Mim, had nooit gereageerd op je mini meet idee. Leuk! Ik werk tot half oktober op de maandagen niet, dan 2 weken vrij, en dan op de dinsdagen niet. Weekenden zijn ook vaak wel okee. Ben je een keer in Amsterdam in de buurt binnenkort?

@(ex-)kolvende dames: mijn opbrengst varieert zo onwijs! Hebben jullie dat ook? Vandaag in 2x kolven krap aan 180 cc, maar ook wel eens in 1 keer 150 cc. Ben beetje bang dat het als ik werk niet ineens beter wordt. Vannacht natuurlijk slecht geslapen en fysiek werk gedaan, maar toch. Fluctueert het bij jullie ook zo?
Anna, kinderen onder de 6 maanden mogen absoluut geen vast voedsel krijgen. Dus als je nu al wilt beginnen moet je met groente/fruithapjes beginnen. Het onderzoek waar ze over spreken is GenerationR. Een supergroot onderzoek hier, maar ik heb al vaker artikeltjes voorbij zien komen die niet helemaal klopten met het werkelijke onderzoek. In dit artikel op de NOS wordt het alweer wat genuanceerder gebracht. Er staat eigenlijk dat je dus niet aantoonbaar meer allergien krijgt, en mogelijk, maar niet zeker, weer minder allergien... Ik vind het allemaal een beetje vaag! Ik blijf erbij, doe wat goed voelt! Een volgend kindje bij ons krijgt gewoon weer vanaf 6 maanden vast voedsel. Volgens Rapley.

Videlle, nu al 5 voedingen... ppfff als ik thuis ben komt Welpje soms wel 7x, terwijl ze al bijna 8 maanden is. Zou weleens willen dat het wat minder wordt!

Joella, fijn dat het allemaal zo goed geregeld is bij jou! Ik heb zin om even te mopperen over landelijk wisselende richtlijnen qua inleiden en de risico's daarvan... maar ik ga het niet doen! Haha, geen fut om te mopperen vandaag!

Ing, Welp heeft ook maanden plassen op de vloer gespuugd, gaat vanzelf over, het is nu echt veel minder.

Anna, tja, ik kolf altijd zo'n 250-300cc en als het meer is tot een halve liter, dus ik denk niet dat ik het goede voorbeeld ben. Vandaag besloten een keer kolven over te slaan, omdat het maar eens wat minder moet worden... had ik me toch een stuwing om 17.30h... Dat was minder.

Ik ga eens verder met werken!
Hier ook een zielig snipverkouden mannetje die een onrustige nacht achter de rug heeft. Ook nu wil slapen niet zo goed, veel kreunen en onrustig. Zo sneu.... Wel vrolijk en actief vandaag gelukkig en ook geen verhoging ontdekt. Morgen gaat hij 2 uurtjes wennen op het kdv, maar ik kijk eerst wel even hoe hij morgen is.

Ing, wat een mooie foto op FB! En ik wil even zeggen dat ik superjaloers ben op jouw glimlach! En jij maar zeggen dat je niet fotogeniek bent... ahum!

Anna, dit is inderdaad wat ze mij ook verteld hebben toen Blonde vier maanden was en toen zijn we voorzichtig gestart. Wel met gepureerd voedsel. Ik vraag me af of Rapley niet te vroeg is voor een kindje van vier maand. Blonde is trouwens nog steeds geen held met stukjes, vandaag kwamen de stukjes paprika die door de macaroni zaten er zo weer uit. Maar misschien kwam dat ook door zijn verstopte neus. Brood en rijstwafels enzo is allemaal geen probleem, maar met de wat hardere stukjes heeft hij nog wel wat moeite.

Ik heb vandaag weer voor eerst sinds de zomervakantie voor de klas gestaan en heb echt zin om te werken! Ik heb ook gesproken met de meid die ik ga vervangen (nu 28 week zwanger van een tweeling). Ze denkt dat ze het hooguit nog één week volhoudt na deze week. Dus ik bereid me er op voor dat ik na volgende week mijn mannetje een stuk minder ga zien. Moeilijk, maar ik heb ook zin om aan de slag te gaan.

Zonet is hier nog een meisje langs geweest die wil komen oppassen. Leuke meid, meteen een klik en ook maar meteen een avondje geprikt om er even met zijn tweetjes op uit te gaan. Zin in!

Oh jeetje.... ik moet mijn kleine ventje even troosten...
tijger, ik heb even het bericht van het erasmus mc zelf opgezocht... dat lijkt toch wel redelijk duidelijk vóór bijvoeding voor 6 maanden...

klik

Voorlopig doen we sowieso niks hoor, eerst naar het CB met bijna 5 maanden en dan verder zien!

Simoon, spannend om weer aan t werk te gaan! *edit, zie dat BG inderdaad gaat wennen! ook spannend, met alle andere kindjes!*
Anna, ik heb helaas de afgelopen jaren iets teveel meegemaakt dat deze 'persberichten' van het Erasmus toch wel erg gekleurd waren. Zeker betreffende GenerationR. Leuke richtlijnen levert meer op dan we hebben 5 jaar onderzoek gedaan en er kwam eigenlijk niks nieuws uit... Meestal krijg ik het artikel wel met de post/proefschrift wel met de post, dus als ik het onder ogen krijg, zal ik er eens een blik op werpen!
Ego bericht. Zitten nu in ziekenhuis, gaat erg slecht. Ma is al 2 maal weg gevallen. Hartstilstand ect nu overgebracht naar ic zijn nu aan het onderzoeken waar het vandaan komt. Nog niet meer info wordt een lange nacht.
Och lieve Daiz... wat erg... En wat een spanning... Ff geen woorden voor. Heel veel sterkte meissie en een enorme voor je!
Oh Daizy... veel sterks daar in het ziekenhuis. Wat een verschrikkelijk nieuws! Hopelijk komen ze er snel achter wat er is! Tot die tijd veel succes daar...

Videlle, ik krijg de Pump In Style Advanced van Medela (ook wel de pisa genoemd). Hij is een soort van de voorloper van de freestyle, maar is er ook nog naast geproduceerd. Hij is van een vriendin van een vriendin geweest die hem twee jaar heeft gebruikt. Maar ik mag er toch vanuit gaan dat die dingen langer meegaan. Bovendien hoef ik er maar zo weinig voor te betalen... Ik moet alleen even kijken of er een handfree set bij zit, anders schaf ik die nog aan. Dat vond ik namelijk in het ziekenhuis en later thuis echt mega irritant, zit je daar met in elke hand zo'n kolfschelp...
even een snelle voor ik naar mijn werk ga! Super druk momenteel, deze week naast de 4 dagen ook nog 3 avonden. Dus zie L ook erg weinig

Hopelijk vanmiddag even tijd om te reageren, en anders wordt het vrijdag.

Ik lees alles wel mee en denk/leef mee.

Nog wel even voor Daizy Hoe is je moeder de nacht doorgekomen?
Ing, die had ik ook. Volgens mijn kraamverzorgster één van de betere qua motortje en gaat dus inderdaad lang mee. Ik schoof de schelpen gewoon in mijn voedingsbeha.
Ing, hier ook een PISA. Schuif de schelpen ook gewoon in mijn beha en blijven dan zitten. Ideaal! De levensduur van de motor hangt af van het aantal kolfuren. Ze gaan geloof ik minstens 400 uur mee ofzo.
Oh en Daizy ook via deze weg nog sterkte toegewenst!
Daizy, meid een hele dikke knuffel voor jou deze ochtend. Hoe is het gegaan met je moeder vannacht en hoe is het nu met haar?

Neem aan dat je nog in het ziekenhuis bent nu?

Heel veel sterkte, ik denk aan je!
Morning!

Allereerst een mega dikke knuffel voor Daizy... Jeetje meid wat een verschrikkelijk nieuws. Heb je nog een beetje kunnen slapen? Hoe is het nu met je moeder?

@lisa: pfoe wat een drukke week voor jou! Heb je 's avonds vergaderingen? Niet leuk dat je L zo weinig ziet deze week. Hopelijk is de week snel om voor jou en kan je in het weekend weer een beetje bijkomen en genieten van L.

@simoontje: Lekker dat je weer even geroken hebt aan het werken. Ik kan me voorstellen dat het wel dubbel voelt nu. Aan de ene kant heerlijk dat je straks weer vol aan de bak kan na al die maanden, aan de andere kant absoluut niet leuk om BG te moeten missen. Het is voor jou nu misschien wel moeilijker dan voor de dames die direct na hun verlof (en zelfs al tijdens hun verlof) aan de slag zijn gegaan.

Hoe gaat het nu met BG? Een beetje goed geslapen? Gaat hij vandaag nog wennen?

Oh en zou je mij de mail van Anna kunnen doorsturen met onderzoeken wb autostoeltjes? Rond deze periode heb je vaak de meeste aanbiedingen, dus we willen het stoeltje nu alvast aan gaan schaffen, maar weten nog niet welke. We hebben natuurlijk ook de familyfixbase. Daar past maar 1 vervolgstoeltje op. Ik vraag me alleen af of je dat vervolgstoeltje in de praktijk nu zo vaak uit je auto haalt. Wij hebben natuurlijk maar 1 auto en tot nu toe is hij nog niet in de auto mee gegaan bij de oma's... In dat opzicht kan je net zo goed een normaal autostoeltje kopen en gewoon laten zitten.

@Tmaar: ik las je verhaal op hyves.. Pff wat een soap. Ik probeer vandaag even daar te reageren. Ik vind het zo knap wat je allemaal in korte tijd doet, petje af hoor!

@tijger: jeuj het 1e tandje voor welpje! Volgens mij is het helemaal niet laat of zo hoor! Het krijgen van tandjes (zoals zo veel zaken in de ontwikkeling) heeft een brede range van wanneer het 'normaal' is.

@anna: ook hier een combinatie van gepureerd voedsel en Rapley. En dan inderdaad de hele stukken voedsel pas vanaf 6 maanden. Minimo wordt helemaal wild van een stuk komkommer. Nu hij tandjes heeft, gaat er ook steeds meer op van dat stuk. Daarnaast geef ik ook nog gepureerd voedsel (steeds grover gepureerd of soms alleen geprakt), want je kan niet alles in hele stukken aanbieden en hij krijgt dan tenminste wel wat binnen.

Hoe is het afgelopen nacht gegaan met S? Ik had gisterennacht ook een vreselijke nacht, maar dat vertel ik zometeen wel.

Oh en ik kan misschien wel voor half oktober een keer op de maandag langs komen. Ik zal anders later wel even contact opnemen via hyves.

@blondie: Oeh spannend nu he? Ik kan me goed voorstellen nu je vriendin is bevallen, jij ook wil. Ben je al op kraamvisite geweest? Jij zou zo maar kunnen bevallen op mijn verjaardag trouwens... (ik ben de 24e jarig). En ik heb gewoon het gevoel dat Joella sneller bevalt dan jij. Nou heb ik het ook vaak mis, dus laat deze opmerking maar lekker aan je voorbij gaan.

@joella: Fijn dat alle afspraken in het ziekenhuis gecombineerd worden. Daar kunnen ze in de ziekenhuizen in NL nog wel van leren (en dan niet alleen op dit gebied). Spannend nu allemaal hoor! Vanaf a.s. zaterdag officiële meldplicht hier, maar zo voelt het voor mij niet, zoals ik hierboven al schreef...

@videlle: hoe is het met minidelle? Nog verkouden? Er gaat inderdaad wat rond in jouw woonplaats en mijn werkplaats.

Oh en wat wordt minidelle alweer groot zeg, fijn om weer een goedkeuring van het cb te hebben. Hoe bevalt het weer om aan het werk te zijn? Raak je al een beetje gewend of zit je er nog lang niet in?

@door: lekker aan het genieten van je vakantie? Ik zag al wat gezellige foto's voorbij komen op fb.

@mckiwi: ook nog steeds vakantie of inmiddels al thuis? Hoe gaat het met zespri en z'n slaapjes overdag?

@stroller: lekker aan de klus deze week las ik! Probeer je ook nog een beetje te genieten tussendoor van je laatste week verlof? Heb je weer zin om aan de slag te gaan?

@annabella: hoe is het daar bij jou? Nog last van lekkende borsten ?

@mads: ik moest laatst zo lachen om je verhaal van de stinkvoetjes van babs. Minimo heeft dit soms ook, maar hij heeft het ook vaak vrij snel warm. Op het kdv doen ze eigenlijk bijna altijd de sokjes uit en thuis sinds de zomer eigenlijk ook. Gevolg: geen stinkvoetjes meer én hij kan lekkerder bewegen.

Hoe gaat het verder met babs en de fruithapjes en zo?

@appelien: Alles zijn gangetje bij jou en elstar?

@mams: is M inmiddels weer de oude? (doorslapen en overdag ook veel slapen)

@blanche: weer druk aan de studie?

Nou hier gaat het volgens mij weer de goede kant op, gelukkig...

Ik heb zaterdag-, zondag- en maandagnacht vreselijke nachten gehad. We hebben dit nog nooit met minimo meegemaakt. Maandagnacht ook echt vaak niet meer te troosten. Hij had zondag koorts, maar dit was maandag weer weg. Tsja en waar hij dan last van had? Geen idee... Maandag overdag was hij wel weer redelijk vrolijk, alleen wat stiller. Zelfs ondernemend, want hij haalt nu steeds meer uit (bij de apparatuur bij de tv aan knopjes zitten en folders/krantjes uit het folderrek plukken en kapot scheuren en opeten). Maar het ging 's nachts toch echt weer los. Ik heb die nacht versnipperd hooguit 4u geslapen, terwijl ik die 2 nachten daarvoor dus ook zoiets heb geslapen.

Ik was gisteren helemaal gesloopt. Ik ben daarnaast zelf ook verkouden en keelpijn, dus dat helpt niet zo mee.

Gisteren later naar mijn werk gegaan, maar ik was echt een wandelend lijk (onafhankelijk bevestigd door meerdere collega's ). Vandaag heb ik vrij genomen. Minimo was gisteren thuis met mimaman (was zijn dag thuis) en vandaag zou hij naar het kdv moeten gaan. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vrij genomen. Kon ik iig zelf ook even bijtanken, want ik moest deze week ook gewoon 4 dagen werken en na 3 slapeloze nachten en mogelijk nog een 4e, was het gewoon niet meer echt verantwoord dat ik de auto in zou stappen.

Ja en mimaman heeft ook echt wel steeds gezegd dat ik in het logeerbed moest gaan liggen en moest gaan slapen en dat hij de zorg voor minimo op zich nam, maar het lukte me gewoon écht niet... Ik kan de slaap dan echt niet vatten als ik een kermende huilende minimo hoor. Ik hoor zo vaak zeggen dat moeders dit wel kunnen omdat ze dan zogenaamd moe genoeg zijn. Nou ik was ook moe genoeg hoor, maar het lukte me toch echt niet. Dus ik nam het dan vaak weer over en liet mimaman slapen, zodat iig 1 van ons fatsoenlijk zou kunnen slapen.

Godzijdank sliep minimo vannacht weer door! Alleen om 5u en 6u een speentje erin en verder slapen. Rond 7.00u echt wakker, fles gegeven en om 7.45 viel hij weer in slaap en ligt nu nog lekker te knorren.

Ik voel me als herboren nu! (ik lag ook om 21.30 al in bed) Vandaag verder de batterij opladen en niet teveel in huis doen (waar ik normaal een handje van heb ). Kan ook bijna niet want mimaman heeft gisteren eigenlijk alles gedaan, wat nog gedaan moest worden. (hij kent me langer dan vandaag...)

Op het kdv waren meerdere kindjes huilerig en ziekjes, dus er heerst daar sowieso wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven