Gezondheid alle pijlers

Na hoeveel weken of maanden zie je resultaat?

09-09-2012 14:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar uitval en mijn tante vertelde mij dat ik vitamine B moest slikken nu slik al paar dagen vitamine B nu de vraag na hoeveel weken of maanden zie je resultaat?
Trek daar maar even voor uit. Een paar dagen is zeker niet genoeg.
Volgens mij zou je direct resultaat moeten zien.

Nee hoor, grapje. Misschien heeft het wel niks te maken met je vitamine B tekort en kun je wachten tot je een ons weegt.
Het lijkt me slimmer om eerst te kijken of je een oorzaak voor het haaruitval kan achterhalen bv stress of extreem afvallen. Vitamine B is niet altijd de oplossing voor haaruitval.
Nee er zijn inderdaad veel meer oorzaken en lang niet altijd op te lossen met een vitaminepilletje. Vitamine B tekort kan een arts aantonen dmv een bloedtest.
Ik heb 1 keer in de zoveel jaar complete haaruitval.. Eerst ook gedacht aan stress en blijkt een ziekte te zijn. Niks ernstigs af en toe verlies je je haren na een half jaar groeit alles met tijden wel weer terug..

Lastig als tiener zijnde maar zo kan je af en toe wel leuke kapsels nemen als het weer groeit ;)
Ga naar een dermatoloog die weet er meer van dan je tante neem ik aan..
alleen het nieuw te groeien haar zou daar dan profijt van hebben, maar de kans is heel groot dat vit b daar niks mee te maken heeft.
it's a big club and you ain't in it
Haar reageert altijd heel traag op veranderingen. Als je ongezond leeft of ziek wordt duurt het een tijd voordat het uitvalt. Andersom, als je gezonder gaat leven, duurt het ook weken voordat je haar daar evt op reageert.

Ik weet trouwens niet of je lang haar hebt, maar mijn haar ging er een stuk beter uit zien toen ik er een heel eind af knipte. t was gewoon te lang en ging daardoor uitvallen.
dat vitamine b stokpaardje is natuurlijk heel lucratief voor de vitamine b fabrikanten. Misschien daardoor dat deze "volkswijsheid" nog bestaaT?

Ik bedoel als ik een winkel van De Tuinen had zou ik ook heel vast in vitamine b geloven. Ook in ijzer, keratine enz. als dat in mijn schappen stond
Ik heb een erg dunne haarstructuur, daarnaast heb ik weinig haar, en valt er ook aardig wat uit (hoewel geloof ik niet meer dan normaal is).

Ik slik nu ongeveer een jaar vitamine B en heb eigenlijk weinig bijzonders gemerkt aan mijn haar helaas.
als je AGA hebt zijn er twee effectieve middelen: Minoxidil (plaatselijke uitwendige toepassing) en Finasteride (inwendig).

Alopecia androgenetica - Wikipedia
Laat even bloedprikken bij je ha.

Ik slik op doktersadvies vit D(3) en B6 en dat doe ik al een paar maanden en ik merk nog nergens verschil in, ook niet in het gene waar ik de vitaminen voor slik.
Met haaruitval moet je naar de dokter in plaats van naar je tante.
je zomervacht valt uit en maakt zich klaar voor de winter.
Hallo mensen dank je wel voor jullie reactie ik had aan mijn dermatoloog verteld over mijn haar uitval maar ze zei niet zoveel over alleen dat ik meer rundvlees moet eten that's all. Dus aan haar heb ik ook niet zoveel,ben ook naar de huisarts geweest en zij zei dat ik bij de dermatoloog moest gaan dokters nu zijn ook bagger!
Meer rundvlees eten? Waarom dan? Heb je ijzertekort? En daardoor bloedarmoede? Door bloedarmoede kan je haar afbreken namelijk.

Ik zou zeggen: ga even langs de huisarts en vraag uitleg over de conclusies van de dermatoloog. Of vraag een nieuw consult aan bij de dermatoloog om te vragen wat er dan precies gevonden is en of (en hoe) het behandeld kan worden.
quote:shockingblue schreef op 10 september 2012 @ 11:02:

Hallo mensen dank je wel voor jullie reactie ik had aan mijn dermatoloog verteld over mijn haar uitval maar ze zei niet zoveel over alleen dat ik meer rundvlees moet eten that's all. Dus aan haar heb ik ook niet zoveel,ben ook naar de huisarts geweest en zij zei dat ik bij de dermatoloog moest gaan dokters nu zijn ook bagger!

Dan bij je bij de verkeerde dermatoloog geweest. Helaas weten artsen lang niet altijd veel van haaruitval.

Bij haaruitval kun je zelf eerst denken aan:

- voldoende ijzer? Veel vrouwen in de vruchtbare leeftijd hebben een ijzertekort. Bloed laten prikken, Hb-gehalte én ferritine (ijzervoorraad in bloed)

- goede voeding? Heb je gelijnd? Eet je structureel weinig of eenzijdig? Voldoende eiwitten?

- Stress?

- Hormonaal? Van pil veranderd? Veel ac-pillen (bijv. Microgynon) hebben een iets androgeen effect en kunnen haaruitval veroorzaken.

Als je een afspraak maakt met een dermatoloog, moet je eerst vragen of deze bekend is met haaruitval. Veel huisartsen, maar ook dermatologen, weten er nauwelijks iets van.
quote:Melpomene schreef op 10 september 2012 @ 20:33:

[...]

Dan bij je bij de verkeerde dermatoloog geweest. Helaas weten artsen lang niet altijd veel van haaruitval.

Bij haaruitval kun je zelf eerst denken aan:

- voldoende ijzer? Veel vrouwen in de vruchtbare leeftijd hebben een ijzertekort. Bloed laten prikken, Hb-gehalte én ferritine (ijzervoorraad in bloed)

- goede voeding? Heb je gelijnd? Eet je structureel weinig of eenzijdig? Voldoende eiwitten?

- Stress?

- Hormonaal? Van pil veranderd? Veel ac-pillen (bijv. Microgynon) hebben een iets androgeen effect en kunnen haaruitval veroorzaken.

Als je een afspraak maakt met een dermatoloog, moet je eerst vragen of deze bekend is met haaruitval. Veel huisartsen, maar ook dermatologen, weten er nauwelijks iets van.Ik ga al jaren bij dezelfde dermatoloog LUMC omdat ik eczeem heb en ik had inderdaad bloedarmoede gehad in het verleden maar nu niet meer want als je bloedarmoede hebt voel je ook vaker moe enzo, Maar de dermatoloog zei tegen mij dat ik af en toe ook rundvlees moest eten.
quote:shockingblue schreef op 10 september 2012 @ 20:55:

[...]

Ik ga al jaren bij dezelfde dermatoloog LUMC omdat ik eczeem heb en ik had inderdaad bloedarmoede gehad in het verleden maar nu niet meer want als je bloedarmoede hebt voel je ook vaker moe enzo, Maar de dermatoloog zei tegen mij dat ik af en toe ook rundvlees moest eten.En waarom zij hij of ziij dat? Dat heeft niet echt alleen met rundvlees te maken, ijzer zit ook in veel andere producten. En van een lichte bloedarmoede hoef je geen last te hebben. Je ijzervoorraad kan dan toch al te laag zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven