verjaardagsvisite

11-09-2012 13:09 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een en ander in mijn maag w.b. verjaardagen.

Ik merk uit het niets dat wij op bepaalde verjaardagen niet meer worden gevraagd. Vanuit verschillende hoeken, dus die mensen kennen elkaar niet.

Dat vind ik vreemd... Ze komen hier, wij altijd daar... Ik kan me niet heugen dat wij iets fout hebben gedaan en ze doen nog steeds aardig. Eentje (vriendin) had ik gevraagd hoe en wat? Manlief en dochter vierden samen verjaardag. Antwoord: Alleen manlief zijn vrienden gevraagd en familie. Prima op zich ware het niet dat dochters ook samen dikke vriendinnen zijn en mijn dochter dit ook raar vind dat ze niet mocht komen op haar feestje.

Nu is dochterlief bijna jarig, wie moet ik nu wel en niet vragen?

Is voor haar toch ook niet leuk als mensen opeens niet (mogen)komen. Maar ik wil ook niet iedereen uit blijven nodigen als wij daar ook niet komen. Of is dat een rare gedachte?

Bedankt!
Mag je dochter ook niet op het kinderfeestje komen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 13:12:

Mag je dochter ook niet op het kinderfeestje komen?

Onze dochters zijn 4 jaar en hebben dat nog niet.

Maar mijn dochter weet dondergoed dat ze jarig was omdat zij wel al naar school gaat... zodoende...
Ik zou bij die andere verjaardagsmensen ook eens vragen waarom je niet meer wordt uitgenodigd.
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:09:

Nu is dochterlief bijna jarig, wie moet ik nu wel en niet vragen?

Nou gewoon, wie dochter wil uitnodigen. Misschien is dat op de verjaardag van dikke vriendin ook wel gebeurd, hoorde jouw dochter niet bij de 'diewilikgraagopmnfeestjekinderen'. Niet meer drama van maken dan het is.
Manlief zijn vrienden en familie horen jullie niet mee. Jammer, volgende keer beter.
Misschien doen ze niet meer aan uitgebreide verjaardagsvisite. Geeft jou gelijk de kans ook onder die verplichte nummertjes uit te komen.

Het kind kun je gewoon op het kinderfeestje uitnodigen, daar heb je de ouders niet bij nodig.
Bepaalde verjaardagen? Hebben die iets gemeenschappelijks met elkaar? Zijn het ouders van je kinds vriendinnetjes, bijvoorbeeld? Zijn het vage vrienden? familie?
Vraag het gewoon zou ik zeggen.

Ik denk dat er niks aan de hand is, maar dat ze gewoon een beperkt aantal mensen kiezen.
misschien denken de mensen wel: ze weten intussen dat ik jarig ben, dus hoef ze niet uit te nodigen, ze komem zo wel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 11 september 2012 @ 13:32:

misschien denken de mensen wel: ze weten intussen dat ik jarig ben, dus hoef ze niet uit te nodigen, ze komem zo wel.

maar dan weet je toch nog niet op welke dag ze het vieren?

buiten dat is niet uitgenodigd worden geen vrijbriefje om ongevraagd voor de deur te staan, want wellicht vieren ze het niet meer groots en alleen met hun meest close vrienden of wellicht vieren ze het uberhaupt niet meer met visite en gaan ze lekker uit eten met het gezin
Dat zou bel;achelijk zijn... zomaar van alles verwachten, dat iedereen het dus maar onthoud.

Dan zou ik ook niet gaan, als ik niet werd uitgenodigt
quote:elninjoo schreef op 11 september 2012 @ 13:22:

Misschien doen ze niet meer aan uitgebreide verjaardagsvisite. Geeft jou gelijk de kans ook onder die verplichte nummertjes uit te komen.

Het kind kun je gewoon op het kinderfeestje uitnodigen, daar heb je de ouders niet bij nodig.Afkomen van verplichte nummertjes zou ik wel fijn vinden, haha..
quote:dolores007 schreef op 11 september 2012 @ 13:34:

Dat zou bel;achelijk zijn... zomaar van alles verwachten, dat iedereen het dus maar onthoud. Daar heb je nou van die kalenders voor, voor op de plee. Of agenda's.

Dan zou ik ook niet gaan, als ik niet werd uitgenodigt
@ bianca: Ze kennen elkaar niet, daarom zo raar of toeval..

@nlies: Nee, ze waren beiden in de vakantie jarig en vierden het afgelopen weekend, dus dat is niet het geval.

@elninjoo: Klopt!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 13:38:

[...]

Ik houd het op zich wel redelijk bij en stuur ook vaak een kaartje.

Maar ongevraagd binnenstappen doe ik dan weer niet, nee..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 13:38:

[...]

Ja, maar goed... ik vergeet bijvoorbeeld altijd verjaardagen.

En je weet dan ook niet wanneer mensen het vieren, lijkt me niet dat je steeds iedereen op gaat bellen om jezelf een soort van, öp te dringen"

Als mensen willen dat ik kom moeten ze me smssen, of niet piepen als ik het vergeet.

Andersom klaag ik ook niet als ik word vergeten wat elk jaar zo is,

en sms ik de mensen, mail of bel ze als ik graag wil dat ze ook aanwezig zijn.

(mijn eigen verjaardag vind ik een ramp)

Maar voor de kinderen doe ik het wel.
( ik vergeet de verjaardagen van partner en kinderen niet )
Voor mijn eigen verjaardag had het me niets uitgemaakt maar voor mijn kind die over een paar weken jarig is wel..
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:44:

Voor mijn eigen verjaardag had het me niets uitgemaakt maar voor mijn kind die over een paar weken jarig is wel..

Over een paar weken...

Waar maak jij je nu al druk om dan?

Nodig ze gewoon uit als je wilt, en anders niet.

Kijk hoe het komt, en maak er een leuke dag van.

Tegen die tijd

Zat er als kind niet op te wachten dat mijn ouders allerlei volwassenen uitnodigden. Ik vond het kinderfeestje leuker en natuurlijk mijn verjaardag als gezin uit eten.

Je kunt hun kind toch gewoon voor jouw kind uitnodigen zonder de ouders?
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:39:

@ bianca: Ze kennen elkaar niet, daarom zo raar of toeval..

Dat schreef je al.

Maar is het bijv. én familie, én een ouwe vriendin van jou én een moeder van een vriendinnetje van een dochter?

Zijn het allemaal mensen die je via je kind hebt leren kennen?

@nlies: Nee, ze waren beiden in de vakantie jarig en vierden het afgelopen weekend, dus dat is niet het geval.

@elninjoo: Klopt!

Misschien vinden ze jullie " plakkers " , misschien vinden ze jullie ongezellig, misschien vinden ze je kind druk, misschien werd te veel visite te duur, .......... zolang je het niet vraagt is het voor ons ook maar gissen.

Zijn het mensen die je zelf allemaal erg aan het hart gaan?

Voor mijn eigen verjaardag had het me niets uitgemaakt maar voor mijn kind die over een paar weken jarig is wel..Wat is nou je probleem? Dat je bang bent dat er niemand bij je dochter komt?
Dat je dochter dikke mik is met een ander meisje is één ding; daarom hoeven de papa's en de mama's elkaar nog geen gezellige visite te vinden. Of waren jullie al vrienden en zijn die kinderen vanzelf vriendinnetjes geworden omdat jullie al met elkaar omgingen?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 13:47:

[...]

Misschien vinden ze jullie " plakkers " , misschien vinden ze jullie ongezellig, misschien vinden ze je kind druk, misschien werd te veel visite te duur, .......... zolang je het niet vraagt is het voor ons ook maar gissen.

Zijn het mensen die je zelf allemaal erg aan het hart gaan?

Dat heb ik met veel topics,

Moeilijk om te beoordelen hoe een ander over je denkt, of waarom iemand doet wat hij of zij doet.

Zoals denk je dat mijn man is vreemdgegaan?

Liegt hij?

Is mijn kind autistiesh

Heb ik een narcistishe persoonelijkheid

of worden mannen impotent door mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven