verjaardagsvisite

11-09-2012 13:09 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een en ander in mijn maag w.b. verjaardagen.

Ik merk uit het niets dat wij op bepaalde verjaardagen niet meer worden gevraagd. Vanuit verschillende hoeken, dus die mensen kennen elkaar niet.

Dat vind ik vreemd... Ze komen hier, wij altijd daar... Ik kan me niet heugen dat wij iets fout hebben gedaan en ze doen nog steeds aardig. Eentje (vriendin) had ik gevraagd hoe en wat? Manlief en dochter vierden samen verjaardag. Antwoord: Alleen manlief zijn vrienden gevraagd en familie. Prima op zich ware het niet dat dochters ook samen dikke vriendinnen zijn en mijn dochter dit ook raar vind dat ze niet mocht komen op haar feestje.

Nu is dochterlief bijna jarig, wie moet ik nu wel en niet vragen?

Is voor haar toch ook niet leuk als mensen opeens niet (mogen)komen. Maar ik wil ook niet iedereen uit blijven nodigen als wij daar ook niet komen. Of is dat een rare gedachte?

Bedankt!
Ik wil eigenlijk geen kinderpartijtje doen.

Dat doen vriendjes en vriendinnetjes ook niet.

het is 'mijn' vriendin met een dochter ( tegelijk zwanger)

en mijn buren. En we zijn juist heel dik met onze vrienden/buren.
Zelf houd ik ook niet van plakkers.
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:54:

en mijn buren. En we zijn juist heel dik met onze vrienden/buren.Als jullie zo "dik" zijn kun je het toch vragen lijkt mij?
quote:Star schreef op 11 september 2012 @ 13:51:

[...]

Wat is nou je probleem? Dat je bang bent dat er niemand bij je dochter komt?ja eigenlijk wel of dat ze komen als een verplicht nummertje, dat hoeft niet blijf dan weg heb ik zelf ook hekel aan.
quote:dolores007 schreef op 11 september 2012 @ 13:56:

[...]

Als jullie zo "dik" zijn kun je het toch vragen lijkt mij?Ik heb het gevraagd staat in op.
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:54:

Is dat ook meteen de reden dat je het niet wilt doen; omdat anderen het niet doen?

en mijn buren. En we zijn juist heel dik met onze vrienden/buren.

Beetje vreemd. En jammer.

En die andere mensen die jullie niet hebben uitgenodigd? Hoe zit het daar mee dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dat je het aan 1 hebt gevraagt, maar niet aan die andere mensen.
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 13:57:

[...]

ja eigenlijk wel of dat ze komen als een verplicht nummertje, dat hoeft niet blijf dan weg heb ik zelf ook hekel aan.Huh? Denk je dat nou alleen maar omdat jullie niet bij hen zijn geweest? Of speelt er meer?
quote:Star schreef op 11 september 2012 @ 14:03:

[...]

Huh? Denk je dat nou alleen maar omdat jullie niet bij hen zijn geweest? Of speelt er meer?speelt niets meer verder..
Dan begrijp ik niet zo goed waar je je druk om maakt. Je hebt het gevraagd en een antwoord gekregen. Geloof je het antwoord niet?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 13:58:

[...]

Beetje vreemd. En jammer.

En die andere mensen die jullie niet hebben uitgenodigd? Hoe zit het daar mee dan?

Inderdaad jammer, ben niet boos ieders eigen keus...

Maar weet nu zelf niet zo goed wat ik moet doen en juist omdat het om dochterlief gaat en niet mijn eigen verjaardag.

Dat zijn buren heb ik (nog) niet gevraagd.

Andere vriendin... viert het niet ook prima, geen probleem.

Wij kunnen nooit lang op verjaardag ivm gehandicapte zoon die hier niet tegen kan, dus geen plakkers :D
quote:Star schreef op 11 september 2012 @ 14:11:

Dan begrijp ik niet zo goed waar je je druk om maakt. Je hebt het gevraagd en een antwoord gekregen. Geloof je het antwoord niet?Gewoon jammer en weet nou niet of ik terug moet vragen..
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 14:12:

[...]

Gewoon jammer en weet nou niet of ik terug moet vragen..Tuurlijk. Ze zullen er wel hun redenen voor gehad hebben om minder mensen te vragen.

[...]

Inderdaad jammer, ben niet boos ieders eigen keus...

Nou ja, dan weet je wel dat jij en/ of je man niet tot de buurman zijn vrienden worden gerekend. Niet leuk, lijkt mij.

En het lijkt me ook niet dat er alleen mannen komen. Plus wat familie; er zullen wel meer vriendenstellen komen, lijkt mij?

Dus of jij wordt gerekend tot háár vriendin, en je man als jouw ( wormvormig ) aanhangsel, of er is iets aan de hand waar jullie je - nog - niet van bewust zijn.

Maar weet nu zelf niet zo goed wat ik moet doen en juist omdat het om dochterlief gaat en niet mijn eigen verjaardag.

Het is het buurmeisje; die kan toch op de dag dat je het viert taart komen eten en met je dochtertje komen spelen? Ene deur uit, andere deur naar binnen........ Vraag je de buren, als haar ouders, zin hebben om ook even te komen of dat dochter alleen op visite komt ; zo kunnen zij er - mochten ze dat willen - ook met goed fatsoen onderuit.

Dat zijn buren heb ik (nog) niet gevraagd.

Ook al buren? En de mensen kennen elkaar niet, zei je? Zijn het je buren links en rechts?

Andere vriendin... viert het niet ook prima, geen probleem.

Wij kunnen nooit lang op verjaardag ivm gehandicapte zoon die hier niet tegen kan, dus geen plakkers :DJe zoon gaat wel of niet mee?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 september 2012 @ 14:19:

[...]

Je zoon gaat wel of niet mee?Dat verhaal van kind is geen buren.

[...]

Gewoon jammer en weet nou niet of ik terug moet vragen..

Misschien iets vrijblijvender uitnodigen dan je wellicht voorheen deed?

Dus meer een beetje van " je moet maar kijken, dan-en-dan vieren we ........ ik merk wel of je komt ", oid in plaats van expliciet te vragen of ze ook kunnen en komen.
quote:bubbles22 schreef op 11 september 2012 @ 14:21:

[...]

Dat verhaal van kind is geen buren.

O. Een goede vriendin van jou met haar dochter. ( die weer dikke mik is met jouw dochter ) .

En je had eigenlijk wel verwacht dat jullie ook tot haar man's vrienden gerekend zouden worden/ dat er geen verschil zou worden gemaakt?

En dat andere feest , da's van je buren?

Maar je gehandicapte zoon, die ging wel altijd mee naar verjaardagen?
Ik snap er niks meer van Bubbles.

Lullige vraag misschien, maar kan het met jullie zoon te maken hebben dat er uitnodigingen uitblijven? Omdat je zegt dat hij er niet tegen kan? Hoe uit zich dat?
Je hebt eigenlijk alleen een probleem omdat je niet weet wie je moet vragen op de verjaardag van je dochtertje toch? Dan vraag je de mensen van wie jij en dochter het leuk vinden als ze komen. Verder geen gedachten vuil maken aan wel of niet uitgenodigt in het verleden en dat soort geneuzel. gewoon vrijblijvend vragen zoals BGB ook al schreef.

En je zou eens kunnen vragen waarom je niet bent uitgenodigd, maar ik zou me daar niet toe verlagen. er zit vast een praktische reden achter die niets met jullie te maken heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven