Entertainment alle pijlers

Facebookvraag

12-09-2012 10:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

ik heb een vraag over facebook: ik ben daar "vriend" met mijn oude werkgever en wil niet meer telkens allerlei berichten ontvangen. Nou heb ik geen idee hoe ik een werkgever kan verwijderen. Als ik op de startpagina kijk heb ik eerst een groep "favorieten", dan "groepen" en daaronder "vrienden". Bij die vriendengroep staat dus mijn oude werkgever. Als ik erop klik kom ik in de groep terecht en zie ik nergens hoe ik mezelf kan verwijderen. Ik kan wel bewerken, maar verder niets doen.

Hoe kom ik eruit?
Wil je geen berichten meer ontvangen of wil je geen vrienden meer zijn? In hey eerste geval kun je in je overzicht rechts bovenaan een bericht van hem klikken en verbergen selecteren.

In het tweede geval kun je in zijn profiel onder zijn foto de optie zoeken om te defrienden.
Is het niet zo dat wanneer je op zijn profiel klikt, dat je dan ergens een balkje hebt met vriend verwijderen?

Edit: heb ff gekeken: als je het balkje 'vriend' ziet staan en je zet je muis erop (niet klikken) dan zie je een menuutje, onderaan staat de optie 'verwijderen als vriend'.

Suc6!
Het is geen gewone vriend, ik ben vriend met het bedrijf. Ik weet wel hoe ik "gewone" vrienden moet verwijderen, maar hier kan ik dus niks vinden, heel vreemd.
@Boebele als hij nog een oude versie van facebook heeft dan staat het links onderaan de facebookpagina.
Of als het een 'vind ik leuk' pagina is, moet je op die button gaan staan en klikken op 'vind ik niet meer leuk'.
pompadoura,

dank je wel, maar ik zie het echt niet staan...

let wel, het gaat hier dus eigenlijk om een groep, niet om een enkele vriend. Maar de groep heet wel vriend.

Volgen jullie het nog?
irritant dat sommige dingen zo vreselijk ondoorzichtig zijn daar, grom.
Is het een likepagina?
Een groep, ik zit ook bij een groepje, net even gekeken. Dan heb ik naast 'meldingen' een tandwiel staan, met de optie: "groep verlaten".

Facebook is heel raar ingedeeld!!
ok, maar het is dus geen groep

Het is een groep, maar de groep heet vriend.

Ik zie het nog steeds niet. Bij een groep zie ik inderdaad wel meldingen staan, maar dat zie ik hier dus niet.

En nee, het is geen likepagina.
Het is geen vriend op zich, maar een lijst waar je vrienden in gesorteerd zijn.

Als je de lijst aanklikt kun je hem met Manage List bewerken (of iets vergelijkbaars in het NL als dat je FB taal is)

Je kunt op de foto's klikken en zo mensen uit die groep gooien (of de instellingen aanpassen dat je er geen notificaties meer van krijgt)
missfiled wijzigde dit bericht op 12-09-2012 11:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Als ik op mijn werkgever klik kan ik alleen doen "lijst archiveren", verder niets. Ik kan verder geen instellingen aanpassen volgens mij.
Krijg ergens een linkje On this list (op deze lijst) rechts boven? Daar kun je ook op klikken en dan via het kruisje op de foto de mensen verwijderen.
Helpt dit je anders verder?

(archive lijkt wel de oplossing te zijn, denk ik)

archive list
Hm ok. Ik moet die mensen dus verwijderen als vriend? Ik wilde eigenlijk gewoon geen notificaties meer ontvangen van mijn oud-werkgever, maar dat schijnt dus niet te kunnen.
Nee, je haalt ze alleen uit de lijst, ze blijven wel vriend
Maar volgens mij is die lijst niet je werkgever zelf.. heb je de pagina van je werkgever ooit geliked en krijg je daarom nu updates?

Als je naar de FB pagina van je werkgever gaat, dan zou je de optie Unlike moeten hebben.

De lijst heeft nl niets met je werkgever zelf te maken.. het wordt automatisch zo door FB gesorteerd, omdat iedereen dezelfde werkgever heeft.
Is het niet rechts in beeld lijst beheren - typen updates kiezen? Ik kan daar zelf uitkiezen welke updates ik wil ontvangen, zonder iets aan de groep/lijst te hoeven veranderen.
Als je een notificatie krijgt in je newsfeed is er een kruisje rechts. Als je daarop klikt lrijg je vervolgens de optie om updates van die vriend te managen. Of he mails krijgt bij iedere notification kun je bij instellingen aanpassen.
quote:MissFiled schreef op 12 september 2012 @ 12:12:

De lijst heeft nl niets met je werkgever zelf te maken.. het wordt automatisch zo door FB gesorteerd, omdat iedereen dezelfde werkgever heeft.Ja, dat was het dus. Ik heb hier en daar wat aangeklikt en nu krijg ik die updates niet meer. Fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven