Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Mijn nieuwe adres is verre van bijzonder, het is weer Duitsland geworden (de vorige was nog maar nauwelijks geregistreerd). Wel een leuk profiel, dat scheelt dan wel weer (er gaat een saxofoon heen). Maar ik verlang echt naar iets anders dan wat ik tot nu toe steeds heb.

De meeste landen zijn lang-onderweg-landen dus een limiet krijg ik wel op een praktische manier.

Een gewonde kat lijkt mij ook niet zo leuk om te krijgen. Was het misschien schokkend bedoeld t.b.v. één of andere dierenorganisatie? Dan nog steeds vind ik het niet passend voor PC.

@Pompadoura: Ik hoop dat jij mij een keer krijgt. Ik vind Vis-kaarten vaak erg leuk.

Ik zou ook niet blij zijn als mensen kaartjes gaan verwijderen. Ik doe zelf mijn best om alles bij te houden (ook al gaat dat soms niet makkelijk zonder scanner). Ik zou dan wel graag willen weten waarom. Maar ja, je raakt de controle over je kaartjes kwijt zodra ze zijn ontvangen.

Jammer dat je neef al weg is.

@Neferisis: Dat postcrossen houdt je wel van de straat op deze manier. Was die Cypruskaart niet toevallig iets wat jij heel graag wilt hebben?

@Dreamer: Sommige PC-ers vragen juist om pin-ups en erotische afbeeldingen.

Zo ook maar eens naar het stembureau. Kan ik gelijk kijken of de postbode al is geweest. Ik verwacht er nog twaalf.
Helemaal geen post vandaag. Alleen het plaatselijke suffertje.

Wel nog een hurray uit Polen. Deze kaart was al bijna 50 dagen onderweg en had ik daarom al een beetje opgegeven. Het meisje schreef niets over de kaart, maar vond mijn toegevoegde thee heerlijk.
Jeeej!! Ik had weer een hurray vandaag! En hij was heel erg blij met de kaart. Dat doet mij nou goed haha Hij moest naar Duitsland. Opzich niet ver, maar vind een man zonder wensen toch altijd weer een uitdaging.

Het valt me trouwens op dat er toch wel veel mannen aan meedoen. Dat had ik in het begin echt onderschat!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
quote:_dahlia schreef op 12 september 2012 @ 09:47:

[...]

Haha, dat is cool!! Het is dat ik niks aan het douchegordijn opzich zou hebben.... :PZo'n gordijn kan natuurlijk overal hangen
Later is nu
Ik hoorde vandaag van iemand, die ook PC gedaan had, dat die gestopt was, omdat het nogal vaak van en naar Duitsland was. Toen ik zei dat nu juist Rusland enzo booming zijn, dacht ze erover weer eens te gaan kijken

haha, een man zonder wensen. Mannen zijn ook zo makkelijk tevreden te stellen

Ik heb ook een oplossing bedacht voor de mensen, die een tekst in onze taal willen: Loesjekaarten (ik heb ze nog niet hoor, maar zag ze in de gallery)
Later is nu
Dat minder post op maandag, woensdag en vrijdag merk ik wel. Hier ook geen post
Nee, niet van een ambulance. Hij kwam uit taiwan en was volgens mij schattig bedoeld. Het is ook niet heel schokkend, maar ook echt niet leuk, een triest, zielig katje vind ik het:

het kaartje
Neferis: De nieuwe komt vaak wel online.

Kaartje naar Zuid-korea/VS is wel geregistreerd.

Ik kreeg deze vandaag (zelf geschilderd):

http://www.postcrossing.com/postcards/PL-532462

Ik sta nu op 112 sent en 109 ontvangen

@Dreamer: Ze heeft er ook nog maar 3 sent, dus ze zal niet veel meer hebben dan 3 denk ik.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Dubbel.
quote:millefleurs schreef op 12 september 2012 @ 17:47:

Nee, niet van een ambulance. Hij kwam uit taiwan en was volgens mij schattig bedoeld. Het is ook niet heel schokkend, maar ook echt niet leuk, een triest, zielig katje vind ik het:

het kaartje

Dat is inderdaad een heel akelig katje.

Maar waarschijnlijk (helaas) een normaal straatbeeld in Taiwan. In China i.i.g. wel, heel veel straatkatten- en honden die er ziek, mismaakt, half aangevreten, etc uit zien.

Ik weet niet of ik die kaart zou houden ... ben dan bijna in staat om toch partij voor de dieren te stemmen.

Ik moet me haasten zie ik nu om nog te stemmen.
Jakkes, dat poesje is niet fijn om naar te kijken. Ik ken ze ook van de straat in diverse landen, daar zitten hele zielige tussen, maar om dat nou op een ansichtkaart te zetten.............

@Dreamer: Ik vind mannen die het niet weten juist behoorlijk vermoeiend. "Maakt mij niet uit schat, wat jij wil." Grrrrrrr, daar kan ik slecht tegen.
De postbode had maar liefst vier officials voor mij en toch heb ik nog een verschil van 26 stuks tussen verzonden en ontvangen kaarten.

@Indie > de Cyprus kaart sloot nou niet bepaald aan bij mijn favorieten, maar als je goed keek op deze toeristische multiview kon je een antiek mozaïek ontdekken.

Welke smakelijke thee had je opgestuurd?

@Dahlia > ik vind een kaart voor mannen sowieso een uitdaging, maar wel een leuke.

@Dreamer > Loesje kaarten zijn moeilijk te vinden en zullen niet allemaal eenvoudig te vertalen zijn. Ook een uitdaging.

@Millefleurs > ik word niet vrolijk van die kattenkaart en dat zou nou juist wel de bedoeling van Postcrossing moeten zijn.

@Droomz > wat een bijzondere kaart, heel mooi. Beslist geen papierbakmateriaal.
Zeker omdat ie ook zelf geschilderd is Best uniek dus.

4 officials is een hoop!

Die kattenkaart zou ik weggooien trouwens. Ik vind het echt geen leuke kaart
Ik heb een enthousiaste Hurray uit Belarus Weer favoriet gemaakt. Inmiddels zijn er dus 4 kaarten geregistreerd.

Leuk zeg, zo'n zelf geschilderde kaart!

Ik vind het trouwens erg leuk dat de ontvanger van mijn kaart er als reactie bij heeft gezet wat er op de kaart te zien is. Dat staat natuurlijk normaliter op de achterkant.
Later is nu
Ha en nog een hurray.. uit Duitsland. Dat kaartje heeft er maar 2 dagen over gedaan!

Ik had vandaag eigenlijk stiekem gerekend op een kaartje op de mat, vrij thuis enzo.. zou leuk zijn. Maar goed, 2 hurrays is ook leuk
Later is nu
Een kaartje uit Vilnius

Ik wist 't he
Later is nu
Leuk om de dag mee te beginnen Dreamer!

Ik verwacht vandaag eigenlijk ook nog een kaartje. Althans, daar hoop ik op!
Blog: writtenbyelaine.wordpress.com
Ik heb zoon een adres laten trekken: Duitsland. mag er nog 5, maar wacht even. Kreeg vandaag een kaartje in de bus, ook uit duitsland. Weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik baal wel dat ik heel veel dezelfde landen krijg. Heb er al 5 naar Belarus gestuurd en al 4 van daaruit terug gekregen. Duitsland en Polen beiden 4 om 3. Taiwan al 5 kaartjes heen gestuurd, USA al 6 en al 5 uit terug gekregen. Jammer dat dat niet wat gevarieerder is, het verminderd hier de motivatie om te gaan sturen wel een beetje...
Dat is dus van een bekende van mij een reden geweest te stoppen, Millefleurs. Maarja, ik denk maar zo, er doen steeds meer landen mee, dus die variatie komt vanzelf, toch?

Tuurlijk ben ik nog enorm positief, zelfs blij na een kaartje uit Duitsland, denk ik
Later is nu
Variatie komt vanzelf.

Vandaag mijn 2e kaartje uit Australië binnengekregen.

Mijn 2/3 uit Belarus.

Het is inderdaad jammer dat er niet veel variatie inzit, maar dat komt, omdat de meeste postcrossers uit USA (groot land) Belarus, Nederland, Duitsland komen.
Ik heb vandaag ook niks mogen ontvangen. Ik zag zonet dat ik op 500 verzonden sta en nu mag ik 19 kaarten onderweg hebben (dat zijn er nu 10)

Ik heb een adres aangevraagd en kreeg Rusland. vier collega's die in alcoholische dranken doen en willen graag een kaart die iets met alcohol heeft te maken.
Haha, dat vind ik wel een grappig verzoek, Ligaa

Kan het trouwens zijn dat dat verwijderde kaartje van één van jullie favoriet gezet zou worden. Ik vind die knopjes wel heel erg dicht naast elkaar liggen. Of kun je verwijderen ongedaan maken?
Later is nu
Oh Ligaa, er zijn erg leuke kaarten van heineken te koop! heb er zelf al één verstuurd en laatst een andere gekocht.
Ook vandaag vier officials ontvangen: twee uit Taiwan, eentje uit Finland en uit Oekraïne. Een motor naar Duitsland verstuurd en kunst naar Den Haag.

@Dreamer > ik schrijf ook een commentaar bij de ontvangen kaart, tenzij de afbeelding al voor zichzelf spreekt.

Sloot het ontvangen kaartje uit Vilnius aan bij jouw profiel?

Verwijderde kaarten kunnen alleen door de ontvanger opnieuw geplaatst worden. Deze moet de afbeelding dan nogmaals scannen.

@Dahlia > nog post in de bus?

@Millefleurs > als je meerdere adressen tegelijk aanvraagt heb je meer kans op nieuwe landen. Hoe groter het aantal tegelijk des gevarieerder de landen (tenzij je de optie aan hebt staan dat je meerdere adressen uit hetzelfde land tegelijk onderweg wilt hebben).

Als je een kaart registreert uit een veel voorkomend land en je vraagt dan direct weer een nieuw adres aan bestaat er een grote kans dat je weer naar hetzelfde land een kaart mag sturen.

@Peacy > Taiwan, China en Oekraïne komen ook dikwijls voorbij.

@Ligaa > Mucha heeft veel alcoholische advertenties geïllustreerd. Bij Nouvelles Images is de alcohol eveneens ruimschoots vertegenwoordigd.
Neferisis; ik heb in eerste instantie kaartjes van de landen/steden gevraagd. Wanneer ik daar (te) veel van heb, ga ik wel andere vragen stellen. Ik vind dit al heel leuk. Heb dus een kaartje van het marktplein van Vilnius.

Van de week trouwens wel mooie(re) postzegels gekocht. Op deze zaten ook 3 hele mooie!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven