backpackers met een beperking

12-09-2012 16:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
Wat goed dat je dat gaat doen!

Ik heb zelf geen beperking, maar ik weet dat in Azië de wegen heel slecht zijn. Stoepen zijn hoog, ontbreken opeens, putten zijn soms gewoon gaten zonder bescherming, de straat is niet glad maar zit vol met kuilen en gaten. Ik weet niet in hoeverre dat problemen op gaat leveren m.b.t. je beperking?

Loop je met een stok? Of kun je mbv een sterke bril toch nog redelijk wat zien?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien een beetje een onaardige vraag, maar zou het niet verstandig zijn een land te kiezen dat iets veiliger is?
Zien mensen aan je dat je slechtziend bent?
X
Misschien nog een onaardige vraag, maar is het niet gewoon een slecht idee om alleen rond te trekken wanneer je slechtziend bent?
X
Wat ontzettend stoer dat je gewoon gaat en je niet laat beperken door je beperking.

Van een hele andere orde heb ik er zelf ook wat ervaring mee. Ik heb zelf na een revalidatieperiode met chronische slapeloosheid en een nekkraag in oost- centraal Europa gebackpack. Het ongemak was veel minder dan het plezier.
I choose happy!
X
Stoer of wellicht een beetje dom EB? Is dit niet vragen om problemen? (Overvallen worden, verkracht worden, ernstig verdwalen.)
quote:truffelmaffia schreef op 12 september 2012 @ 17:28:

Is dit niet vragen om problemen? (Overvallen worden, verkracht worden, ernstig verdwalen.)Want dat gebeurt nooit met een mensen zónder beperking?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je nog een land moest kiezen, zou ik een land aanraden waar je met een taal die je goed spreekt, uit de voeten kunt. Bijv Australie, als je redelijk Engels spreekt.

In India zul je je ook wel redden met Engels. (en je lijkt je keus al gemaakt te hebben )

Zou vooraf veel informatie opzoeken waar de hostels zitten e.d. En misschien kom je mensen tegen (online) die in dezelfde periode daar rondtrekken. Is toch wel relaxed als je soms ff samen kunt zoeken naar bepaalde dingen. Dat vind ik als ziende al fijn, als ik ff niet alles zelf hoef uit te zoeken
X
Ik vind het ook stoer. En ook in Nederland heb je zat situaties op straat waarbij je extra goed zult moeten opletten. Dus dat zal je vast niet vreemd zijn.

Ik zou mezelf trouwens niet omschrijven als iemand met een beperking, maar ik heb wel een chronische darmziekte en ga graag (alleen) op reis. Ook naar landen waar je ook zonder darmziekte al aan de dunne gaat bijvoorbeeld. Mijn ervaring is dat als je jezelf goed voorbereid, sommige extra risicovolle situaties vermijd en verder wat lef toont, je je ook met een 'beperking' best kunt redden alleen in Verweggistan.

Veel plezier alvast!
@Truffel, uit de posts van TO blijkt dat ze al behoorlijk wat buitenland ervaring heeft en zelfs al een keer in India is geweest. Ik zie geen onoverbrugbare beren op de weg.

Heb je zelf wel eens alleen rondgereisd Truffel?
I choose happy!
Als je niet zichtbaar slechtziend bent zal het met het gevaar wel meevallen. Toch zou ik het zoveel mogelijk proberen te verhullen om het risico dat aasgieren er misbruik van maken te verkleinen.

Cool, veel plezier!
X
Gaaaaf! Dat je op reis gaat. Ik ben zelf bijna doof en soms is dat wel lastig maar ik wil me daar verder niet door tegen laten houden en ga ook gewoon op reis
Haha ja. Al moet ik zeggen dat ik die keer met vriend was het grootste deel van de reis. Enige wat ik als extra had gedaan was opblaasbaar kussentje mee en af en toe vragen of die warme kraag(na schoonmaak) even in de koelkast van B&B mocht. En af en toe een dagje lanterfanten en veel slapen om bij te komen.
I choose happy!
Ja, ik zie nogal snel "wat zou kunnen gebeuren". Sorry TO. Natuurlijk hoop ik dat alles goed gaat en je het geweldig zult hebben.
anoniem_147729 wijzigde dit bericht op 13-09-2012 05:33
Reden: Grapje werd niet gezien.
% gewijzigd
Wel eens gehoord van Caroline Casey? Zij is blind en trok door India op een olifant en heeft daarna een stichting opgericht om mensen met beperkingen te helpen!

http://exceptional-lives. ... ho-is-caroline-casey.html
Zeg maar Spijker.
Wauw, inspirerende link Spijker
Ik wil me zelf niet beperkt noemen maar heb wel meerdere chronische ziektes en ga regelmatig alleen op reis.

Ik wil me zelf niet te veel laten beperken door het ziek zijn dus ik begrijp heel goed dat jij ook die drang hebt om lekker zelf te gaan reizen.

Mensen in mijn omgeving zijn vaak wel wat huiverig en bang dat ik daar ziek ga worden. Ik word ook wel eens ziek maar vaak gaat het goed of ik word bijvoorbeeld pas bij thuiskomst ziek. Ik heb het er voor over omdat ik graag meer wil zien en doen en ook hier in NL word ik ziek. Heb tot nu toe wel beetje rekening gehouden met de landen waar ik heen ging zodat ik bijvoorbeeld geen malaria tabletten hoef te slikken naast al mijn andere eigen medicatie. Ik laat mij goed inenten.
X
Je kunt ook reizen met een partner of goede vriendin als je "vrolijk, sociaal, avontuurlijk, slechtziend" bent. Mocht er dan onverhoopt iets gebeuren dan sta je er niet alleen voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven