Baat bij bergkristal?

12-09-2012 19:39 98 berichten
Ik ben nogal een stresskip gevoelig voor stress.

Grootste reden is, dat ik extreem perfectionistisch ben, en dus vrijwel nooit aan mijn eigen eisen kan voldoen.

Hier werk ik hard aan, en er lijkt iets van verbetering in te zitten.

Toch ben ik nog regelmatig erg gespannen. Dit uit zich vooral 's nachts, in slecht slapen. Heel vervelend, want daardoor voel ik me overdag, als ik moet werken, regelmatig erg slecht.

Nu heb ik gisteren een poosje met onze office manager zitten praten, en die begon over bergkristal. Zij heeft zo'n steen, en zweert erbij. Ze zegt dat als ze na een drukke dag 's avonds met die steen in haar hand op de bank gaat zitten, ze alle spanning uit zich voelt wegtrekken.

Vandaag had ze de steen meegenomen, ik mag hem lenen...

En nu zit ik hier dus met die steen nog steeds in m'n tas, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken..... Ik wil het wel uitproberen, maar vind het ook een beetje vaag allemaal.

Ik heb haar nadrukkelijk gevraagd of zo'n ding ook averechts kan werken (zie mezelf alweer hele nachten stuiterend door het huis gaan, gebeurde me ook een keer na het slikken van een bepaald merk Melatonine). Zij zegt dat dat absoluut niet kan.

Heeft iemand hier misschien ervaring met bergkristal?

Weet je, het klinkt gewoon te mooi om waar te zijn. Zou het niet gewoon allemaal illusie zijn....?
Nou ja, ik ga nu GTST kijken, mét steen.

Kom straks wel even vertellen hoe ik me voel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 12 september 2012 @ 20:14:

Nou ja, ik ga nu GTST kijken, mét steen.

Kom straks wel even vertellen hoe ik me voel.Als jij vervolgens elk gevoeletje zo gaat analyseren zoals je nadenkt over die steen ga je je heus niet beter voelen. Misschien is het handiger als je een andere manier gaat zoeken?
Lotte, mijn aluhoedjes werken als een tierelier. Kopen?
Verschillende dingen helpen bij bij stress:

- een tijdstip met mezelf afspreken dat ik mag 'nadenken' over hetgeen waarover ik op dat moment aan het stressen ben (dit latere moment gebruik ik zelden, maar het help dat ik mezelf niet verbied om ergens over na te denken, maar het even parkeer)

- proberen naar m'n lichaam te gaan, even te voelen hoe ik me voel. Meestal leg ik dan een hand op m'n maag.

- mezelf richten op mijn ademhaling, op de stilte tussen in- en uitademing

- iets gaan doen (afwassen, opruimen, sporten, aan de slag met dingen die moeilijk lijken), zodat ik stop met nadenken

- in bed al m'n spieren omstebeurt aanspannen en weer omstebeurt loslaten en dit 3x achter elkaar

- ik deed laatst chi gung en daardoor voelde ik me erg rustig. Misschien ga ik dat vaker doen.

Misschien heb je iets aan deze tips! Liefs
Ik bedoelde 'verschillende dingen helpen mij bij stress'.
Lotte... Ik lig weer eens helemaal dubbel om jou! Maar ooit lang geleden was ik bij een vrouwtje en die gaf mij een steen aan een touwtje... Een blauwe steen... Dus denk dat da geen bergding was? Maar toen hielp t mij... Al weet ik niet meer waarom ik dat ding kreeg..

Toen mijn moeder op sterven lag, zag ze volgens ons door de morfine, mensen die haar kwamen halen?! Van een vriend kreeg ze toen een steen, een roze , en geloof me zo ziek als ze was ze heeft t ding niet meer lis gelaten, werd een stuk rustiger en is een aantal dagen later rustig overleden... Nu, 14 jaar later heeft mijn vader dat ding nog altijd in z'n broekzak... Nooit gewassen gepoetst of wat dan ook.. En hij leeft nog steeds!

Maar gtst is voorbij. Hoe voel je je nu???
quote:Lotte35 schreef op 12 september 2012 @ 20:13:

[...]

Ik zit al op Marktplaats voor een partij goedkope bakstenen

Ik denk dat het inderdaad vooral relaxed is om 5 minuten even niets te doen met een mooie steen in je hand. Maar als je het vervolgens gaat zitten analyseren, dan schiet het natuurlijk niet op.

Ik zou met een bak Ben&Jerry's op de bank gaan zitten.
quote:VotesforLeo schreef op 12 september 2012 @ 19:53:

[...]

Dat reinigen is echt heel erg belangrijk!!

Anders zit de energie van de ander er nog in.

Heb ooit eens een bergkristal als ketting gedragen, voelde niet ged, bleek ook niet ged gereinigd. Gekste was dat het kristal steeds van de ketting afviel. Weggedaan dus, niet goed voor mij.Men zegt juist, dat als de steen barst, breekt of bijv. uit zijn hangertje valt, hij heel hard heeft moeten werken.
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 19:55:

Zelf ken ik geen énkel succesverhaal op bergkristalgebied maar ik gun je van hárte minder stress Lotte. Probeer het gewoon.

Ik droeg als kind bergkristal tegen wagenziekte en dat hielp.

Althans, ik vond dat het hielp

Ik weet alleen niet of voor de klachten die Lotte heeft, bergkristal wel de aangewezen steen is.
quote:S0LEIL schreef op 12 september 2012 @ 21:11:

[...]

Men zegt juist, dat als de steen ,barst, breekt of bijv. uit zij hangertje valt, hij heel hard heeft moeten werken.Echt?? Ok, dat vind ik wel geloofwaardig want dat was toen zo. Toch voelde het niet goed en klopte het dat ie eraf viel en er afstand van te doen.
[img]http://www.childswork.com/images/T/1504A_lg.jpg[/img]

Snoezeman en Snoezekind vinden Tangles heerlijk ontspannend. Gewoon friemelen, in de klas, of op de bank.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:VotesforLeo schreef op 12 september 2012 @ 21:14:

[...]

Echt?? Ok, dat vind ik wel geloofwaardig want dat was toen zo. Toch voelde het niet goed en klopte het dat ie eraf viel en er afstand van te doen.

Het kan natuurlijk dat het evengoed niet de juiste steen voor jou was. Misschien dat hij daarom zo moest werken

Ik weet er eigenlijk niet zo heel veel vanaf, maar gebruik wel al mijn hele leven stenen voor vanalles en nogwat. Omdat ze ooit een keer geholpen hebben bij iets en ik altijd maar denk: baat het niet dan schaadt het niet.
Ja hoor, is allemaal waar, ik heb echt superkrachten!
Nou mensen, ik heb een uur met de steen op de bank gezeten, en ik functioneer nog steeds naar behoren.

Ik hád het idee dat ik me iets minder ergerde aan de personages van GTST dan normaal.....

Zou het de steen geweest zijn?

Maar ik zie dat er wat reacties zijn bijgekomen.

Bedankt, ik ga ze lezen!
quote:frizzy schreef op 12 september 2012 @ 20:20:

Als jij vervolgens elk gevoeletje zo gaat analyseren zoals je nadenkt over die steen ga je je heus niet beter voelen.

Heb je gelijk in, maar dat heb ik niet gedaan.

De dingen die jullie tegen me zeggen, neem ik echt wel in me op hoor! Ik weet dat ik veel te veel analyseer, dat is ook mede de oorzaak van mijn stress. Ik moet er vanaf, maar jee, wat is dat moeilijk. Als kind was ik al zo. Alles moest beredeneerd worden, anders had ik geen rust.

Maargoed, dat ik het gewoon heb aangedurfd, met de steen, is al een stap voorwaarts. Is ook dankzij jullie, soms moet ik even worden toegesproken...
quote:ieke86 schreef op 12 september 2012 @ 20:32:

Misschien heb je iets aan deze tips! Liefs

Harstikke bedankt voor deze opsomming, lief dat je zoveel energie in je post hebt gestoken. Als doorgewinterd tobberd, heb ik de meeste punten al uitgeprobeerd. In sommige dingen ben ik inmiddels behoorlijk bedreven. Zo lukt het me vaak al om het piekeren uit te stellen tot de volgende dag (als ik 's nachts wakker lig), en ben ik best goed in ademhalings- en ontspanningsoefeningen.

Maar van zondag op maandag had ik echt zo belabberd geslapen, dat ik weer even het spoor bijster was. Nu gaat het gelukkig weer een stuk beter (en dat was al vóór de steen).

Chi gung ken ik niet, daar ga ik eens even op googlen.

Nogmaals dank voor je bijdrage.
@dontfoolme: wat een bijzonder verhaal, bedankt dat je dat hier wilde delen. Toch wel een teken dat zo'n steen echt kan werken......
Het kan geen kwaad dus waarom probeer je het niet?

Ik geloof wel in dat soort dingen hoor. Zo ligt mijn studieboek de avond van te voren onder mijn kussen en draag ik een ketting waar een steen aanhangt die zorgt voor kennis tijdens een toets.

Zo'n bergkristal vind ik net zoals homeopathie. Bij sommige werkt en bij andere niet
quote:bergkristal schreef op 12 september 2012 @ 21:25:

Ja hoor, is allemaal waar, ik heb echt superkrachten!Je bent toch WEL gereinigd hè....?
quote:framboos1990 schreef op 12 september 2012 @ 22:00:

Het kan geen kwaad dus waarom probeer je het niet?

Heb ik dus net al een uurtje gedaan.

Ik ben er in ieder geval niet slechter van geworden.

Da's alvast iets, toch?
quote:eleonora schreef op 12 september 2012 @ 19:55:

Zelf ken ik geen énkel succesverhaal op bergkristalgebied maar ik gun je van hárte minder stress Lotte. Probeer het gewoon.

Ik ken wel een succesverhaal met betrekking tot kristal hoor......
Als ik je nu héél lief aankijk, waarbij, wil je dat succesverhaal dan met me delen?
Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je dit ook van harte aanbevelen (en anders even bellen, ze heeft meerdere collega's in het land): Klik!
Dank je, frizzy, lief dat je meedenkt!

Ik heb al vaker op dit soort therapieën zitten googlen, maar altijd houdt iets me tegen.

En het gáát ook al beter dan ooit hoor, met me. Ik bedoel; een paar jaar geleden waren de goede nachten zwaar in de minderheid, nu zijn de slechte nachten dat.

Maar áls ik dan een paar slechte nachten heb, hakt dat er meteen weer zo ontzettend in. En dan wil ik alles wel proberen, tot stenen aan toe

Juist omdat ik me vandaag weer zoveel beter voelde, vroeg ik me af of ik dan wel met die steen moest gaan zitten bakkeleien. Maar door jullie heb ik het toch aangedurfd, en de steen is nog niet van doffe ellende uit elkaar gespat.

Zou het dan toch gewoon goedkomen met me....?
Das geen therapie, je kan gewoon één keer of vaker naar haar toe. Ik heb er vooral heel veel goeie trucjes geleerd om van die energie af te komen. Wat die steen belooft, maar dan actiever zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven