Ervaringen hoogpolig vloerkleed
donderdag 13 september 2012 om 14:56
Wij zijn aan het overwegen om een (hoogpolig) vloerkleed onder onze zithoek te leggen. We hebben een plavuizen vloer en geen huisdieren (wel 2 kinderen van 5 en 7 jaar). Wij hebben nu geen kleed. Wie heeft ervaringen met een hoogpolig vloerkleed? Waar moeten we op letten bij de eventuele aankoop? Wat is een goede stof? Leg je het kleed onder de banken of voor de banken etc? Kortom wie heeft tips en/of ervaringen?
donderdag 13 september 2012 om 16:46
Stofzuigen helpt niet echt tegen alles wat er in ons vloerkleed belandt
. Af en toe houden we hem op de kop en schudden hem uit. Wat we dan allemaal vinden: strijkkaaltjes, lego, knipjes, naalden, playmobil en heel veel kruimels en zand.
Die van ons is van Ikea en was niet zo duur. Ik ben er - ondanks dat er vanalles in verdwijnt - toch blij mee. Lekker zacht en warm en staat gewoon heel leuk.
Die van ons is van Ikea en was niet zo duur. Ik ben er - ondanks dat er vanalles in verdwijnt - toch blij mee. Lekker zacht en warm en staat gewoon heel leuk.
donderdag 13 september 2012 om 17:00
wij hebben een hoogpolig kleed van wol. wat me wel een beetje tegenviel is dat er het eerste half jaar heel veel pluis vanaf kwam. maar ik denk dat dat echt door de wol komt want in het vorige huis hadden we een hoogpolig kleed van iets van polyester oid en daar was dat niet.
we hebben er een soort van kam bij met 2 rijen rubberen tandjes (tandjes staan vrij ver uit elkaar en zijn flexibel) en daar 'kammen we het kleed mee uit'. klinkt een beetje vaag maar het klinkt als meer werk dan het is en het doet wonderen. wij hebben nl een kleine haarbal rondlopen in een kleur die zo fijn contrasteert meer het kleed;) en met die kam krijgen we echt alles eruit.
ik vind het echt een aanrader, het staat mooi in huis, zacht onder de voetjes en ik zit zelf ook vaak op de grond dus dan is het erg fijn. bij ons ligt er 1,5 kan onder de bank (hoekbank). ik zou als je hem 'los' legt wel zorgen voor een goede antislip mat eronder. dikke kans dat je kinderen anders een keer gestrekt gaan na een metertje kleedsurfen.
we hebben er een soort van kam bij met 2 rijen rubberen tandjes (tandjes staan vrij ver uit elkaar en zijn flexibel) en daar 'kammen we het kleed mee uit'. klinkt een beetje vaag maar het klinkt als meer werk dan het is en het doet wonderen. wij hebben nl een kleine haarbal rondlopen in een kleur die zo fijn contrasteert meer het kleed;) en met die kam krijgen we echt alles eruit.
ik vind het echt een aanrader, het staat mooi in huis, zacht onder de voetjes en ik zit zelf ook vaak op de grond dus dan is het erg fijn. bij ons ligt er 1,5 kan onder de bank (hoekbank). ik zou als je hem 'los' legt wel zorgen voor een goede antislip mat eronder. dikke kans dat je kinderen anders een keer gestrekt gaan na een metertje kleedsurfen.
vrijdag 14 september 2012 om 14:26
quote:syr schreef op 13 september 2012 @ 16:46:
. Af en toe houden we hem op de kop en schudden hem uit. Wat we dan allemaal vinden: strijkkaaltjes, lego, knipjes, naalden, playmobil en heel veel kruimels en zand.
Die van ons is van Ikea en was niet zo duur. Ik ben er - ondanks dat er vanalles in verdwijnt - toch blij mee. Lekker zacht en warm en staat gewoon heel leuk.Weet je toevallig welk kleed dat is? Ben ook op zoek, maar met een 1-jarige en nog een kleintje op komst zie ik het nog even niet zitten om iets heul duurs aan te schaffen...
Die van ons is van Ikea en was niet zo duur. Ik ben er - ondanks dat er vanalles in verdwijnt - toch blij mee. Lekker zacht en warm en staat gewoon heel leuk.Weet je toevallig welk kleed dat is? Ben ook op zoek, maar met een 1-jarige en nog een kleintje op komst zie ik het nog even niet zitten om iets heul duurs aan te schaffen...
vrijdag 14 september 2012 om 21:28
zaterdag 15 september 2012 om 10:54
Bedankt voor alle reacties! Ik ben inmiddels in een aantal zaken geweest om te kijken en informatie te verzamelen, maar ik vind gebruikerservaringen ook fijn om te horen. Mijn man is nu naar de winkels, dus ben benieuwd met welke ideeën hij straks terugkomt. En dan samen nog op pad om hopelijk een heerlijk vloerkleed te kopen!
woensdag 14 november 2012 om 22:35
donderdag 15 november 2012 om 06:26
Ik heb een hoogpolig wollen vloerkleed gehad. Na een jaar pluisde het nog steeds als een gek. Dat nooit meer! Nu een synthetisch vloerkleed, wel hoogpolig en in een donkere kleur. Elke week doen we het met zijn tweeën even naar buiten en wordt hij helemaal uitgeklopt. Dat moet je echt doen, alleen met de stofzuiger red je het niet. En we kopen best vaak een nieuwe. Als je het jaren wilt laten liggen, zou ik geen hoogpolige nemen.
donderdag 15 november 2012 om 14:12