Zwangerschapsjargon

13-09-2012 16:09 252 berichten
..zo noem ik het maar even. Bepaalde truttige zinnetjes en woorden die zwangere vrouwen of vrouwen met kinderen van elkaar overnemen.

Alsof je tot een soort zweverig heiligdom bent toegetreden met kinderen ofzo. Ik ben 17 weken zwanger en begrijp er geen reet van, kan iemand me hierbij helpen? Ik geef wel even wat voorbeelden, aanvullingen zijn welkom! Of misschien ben ik wel een ontaarde zwangere, dan heur ik 't ook graag

We kennen natuurlijk allemaal 'klussen voor een beeb met me hubbie' en 'wondertje'. Die zijn hier niet zo in trek, godzijdank. Maar er is nog veel meer! En ik lees het hier dagelijks.

Bijvoorbeeld:

-'als ik ooit een kindje zou mogen krijgen..'

(uberhaubt is 'kindje' om gek van te worden, het is een KIND)

-'als het me gegeven is om zwanger te worden' ( wat een zweverig gelul)

-een test 'in handen' hebben

- een kind iets 'aanbieden' ( als in: gister heb ik mijn kindje een stukje brood aangeboden

-alles met prinsje of prinsesje

-alles met 'geniet er ( lekker) van!!!!! Genieten!!! ( mens, rot op)

Wie weet er nog meer? Wie was er ook een oernuchtere zwangere of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
@mow, ga vooral nog even door! Jezus, ik moet er niet aan denken. Je kunt het ook zo moeilijk verbergen he, ik ben nooit zwanger geweest maar heeft niet iedereen het idee er iets van te moeten zeggen? Omdat het zo zichtbaar is? Dat begrijp ik ook uit jouw post mow. Dan heeft alles ineens betrekking op het zwanger zijn. Bah
De ergste was de verloskundige toen ze voor de 10e keer die nacht (bevalling kwam langzaam op gang ) 'even' kwam voelen AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHGGGR.

Kon ook de 10e keer dat ze dat zei mijzelf niet inhouden en zei toen ook tegen haar: NEE je komt niet EVEN voelen GVD!!

Haha maar verder was ik lief hoor

Alleen dat 'even' voelen was ik wel helemaal klaar mee
oh ja nog zo'n leuke: 'ik ben goed gegroeid' of 'ik ben nu 5 kilo gegroeid'

dit is dan een andere manier om te zeggen dat je tijdens je zwangerschap gewoon verandert in een vette koe.
quote:mow1986 schreef op 13 september 2012 @ 16:29:

Kort samengevat als je zwanger bent lullen mensen maar wat. Ik was mijn kleertjes aan het wassen vorige week en toen riep mijn overbuurvrouw keihard over alle tuinen " Nou daar ben je wel een beetje laat mee hoor" In onze tijd ( de middeleeuwen ) moest je dat bij 7 maanden al klaar hebben. Ik roep terug " Zie jij al een baby dan??? Volgens mij ben ik ruim op tijd, het is vast vanavond droog.. Toen was ze weer uitgeluld maar dat commentaar op alles pffffff...

..
This is not kosher!
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:34:

oh ja nog zo'n leuke: 'ik ben goed gegroeid' of 'ik ben nu 5 kilo gegroeid'

dit is dan een andere manier om te zeggen dat je tijdens je zwangerschap gewoon verandert in een vette koe.
Nou, mijn man is niet zwanger, maar hij is toch echt wel in (blijde, haha) verwachting, hoor! En genieten van die zwangerschap doe ik ook absoluut, vindt het een heerlijke en bijzondere tijd. Maar ja, ik heb ook een makkelijke zwangerschap, dat scheelt wel. Kan me voorstellen dat er weinig te genieten is als je constant loopt te kotsen of niet meer kan lopen van de pijn of zo. En dan is zo'n geniet-bevel niet te genieten.
Dat van die babywinkel-verkoopsters herken ik totaal niet. Nooit last van gehad...gewoon in alle rust alles uit kunnen zoeken en geen enkele opmerking of wat dan ook. Fijne winkel uitgezocht daarvoor iig
quote:carpediem90 schreef op 13 september 2012 @ 16:29:

Hahah, te grappig Kenau (dat klinkt niet zo aardig he?)!

Dit is vast al 100 keer voorbij gekomen op het VF maar waarom is een stel tegenwoordig samen zwanger?!! Ik kan er niet tegen en ik wil het niet horen! Zij is zwanger, zij wordt moeder en hij wordt vader, en samen worden jullie ouders. Jullie zijn niet zwanger of in verwachting!!!

Zo, dat moest even.shit ja, 'wij zijn zwanger' die moet natuurlijk met stip op 1
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:26:

oh god ja, baby marketing. Ik ben zo onzettend blij dat vriend en ik allebei totáál niet gevoelig zijn voor reclame!

Want shit, wat proberen ze je uit te zuigen. Vooral die arme moeders worden genadeloos aangesproken op hun angst een 'slechte moeder'\ te zijn als ze geen stokke tripp trapp rommel of puckababy geval hebben aangeschaft.

wat een ongelofelijke kul. en ze trappen er nog massaal in ook.

ik vind 'Baby Dump' trouwens de meest walgelijke naam voor een winkel ooit. Daar ben ik zelfs niet nuchter genoeg voor.

Ohhh ja in die baby winkels.... Ja mevrouw maar dit is wel een EXTREEM VEILIG super, hyper, fantastisch, geweldig anti wiegendood matras a 299 euro met losse hoes 99 euro.. Ik vroeg heel beleefd waarom die matrasjes van 89 euro dan verkocht mochten worden als die niet veilig waren. Daar wist die meneer het antwoord niet op. Dus het is die van 89 euro geworden... ben toch niet gek zeker.....

Idem met omkleedkussen, ja heel belangrijk allemaal extra dik en ademend en dit en dat... Uhmm ik ben niet van plan mijn kind op een aankleedkussen te laten slapen dus doe maar die 2 voor 10 euro aub.. Leuk hoesje erom en hoppa..

Mijn man was overigens ook fantastisch in dezelfde winkel. Wilt u naast het badje ook nog een tummytub... EEEN WAT.... vraag man. Meneer uitleggen een emmer voor de baby en liggen ze in een fijne houding en dubbelwandig dus water bleef warmer etc. Man vervolgens tegen mij: " Schat die gele praxis emmer uit de schuur is toch net zo groot? " Ik: "Uhm ja klopt". Mooi zegt mijn man :"wij hoeven geen tummyblub" En zo weer door naar de kinderwagens heb nog nooit iemand zo zien kijken hihi
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:36:

[...]

shit ja, 'wij zijn zwanger' die moet natuurlijk met stip op 1Danku!
Kids, dat vind ik óók een hele erge! En papadag.
Heb je last van je hormonen? Nee, ik vond je voor minn zwangerschap ook al niet aardig.
Zwangerschapsjargon? Is dat vol met hormonen een topic openen?
quote:fleetwood schreef op 13 september 2012 @ 16:12:

Ik ben niet zwanger noch heb ik kinderen, maar de term 'hij/zij komt zo'n 2x per nacht'... Ik snap wat er mee bedoeld wordt, maar het klinkt zo ontzettend fout in de oren van kinderlozen. Waarom niet: hij/ wordt nog zo'n 2x per nacht wakker voor voeding/luier/boertje, whatever.

Díe! Ook altijd zó vre-se-lijk gevonden. En heb wel kinderen.

En íedereen(sortof) doet het hé, zodra je een kind in handen hebt:

Hoevaak komtie?

Die van mij komt blabla...

Ja en de buurvrouw haar zus de baby komt elke nacht.

Ik vind het zo stom klinken.
quote:carpediem90 schreef op 13 september 2012 @ 16:32:

@mow, ga vooral nog even door! Jezus, ik moet er niet aan denken. Je kunt het ook zo moeilijk verbergen he, ik ben nooit zwanger geweest maar heeft niet iedereen het idee er iets van te moeten zeggen? Omdat het zo zichtbaar is? Dat begrijp ik ook uit jouw post mow. Dan heeft alles ineens betrekking op het zwanger zijn. BahHahaha ja op en duur is het niet meer te verbergen inderdaad en beginnen de ongevraagde adviezen en opmerkingen.. Soms ook lief en goedbedoeld maar voor mij (nuchtere Zeeuw ) toch ook wel eens wat overdreven hoor! Ik zal kijken of ik nog meer voorbeelden kan opdiepen ;)
@mow: hoogtepunt vond ik niet de tummy tub, maar een babywhirpool. Daar heb ik nog wel even snel een foto van gemaakt en mijn man gemeld dat de baby enthousiast aan het schoppen was toen we voorbij liepen

Herkenbaar dit! Vooral de 'geniet'-opmerkingen. Wat had ik daar een hekel aan zeg!!

En vanaf 38 weken kreeg ik iedere dag wel een paar berichten of telefoontjes of ik al iets voelde. Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat de baby al 2 weken geboren was. Schoonmoeder vond het niet zo grappig..

En inderdaad de opmerking: 'Slaapt ze nou NOG niet door?' Kind is 9 weken!

Sterkte! Het wordt nog veeeeel erger.
In dezelfde week: goh, je hebt nog een bescheiden buikje (ook al zoiets 'buikje') en: jeetje wat ben jij dik, weet je zeker dat het geen tweeling wordt? (nou, zo in de 7e maand weet je dat tegenwoordig echt wel zeker, hoor)
quote:fleur_ schreef op 13 september 2012 @ 16:38:

[...]

Díe! Ook altijd zó vre-se-lijk gevonden. En heb wel kinderen.

En íedereen(sortof) doet het hé, zodra je een kind in handen hebt:

Hoevaak komtie?

Die van mij komt blabla...

Ja en de buurvrouw haar zus de baby komt elke nacht.

Ik vind het zo stom klinken.Pas op he, Fleur!
quote:mow1986 schreef op 13 september 2012 @ 16:36:

[...]

Ohhh ja in die baby winkels.... Ja mevrouw maar dit is wel een EXTREEM VEILIG super, hyper, fantastisch, geweldig anti wiegendood matras a 299 euro met losse hoes 99 euro.. Ik vroeg heel beleefd waarom die matrasjes van 89 euro dan verkocht mochten worden als die niet veilig waren. Daar wist die meneer het antwoord niet op. Dus het is die van 89 euro geworden... ben toch niet gek zeker.....

Idem met omkleedkussen, ja heel belangrijk allemaal extra dik en ademend en dit en dat... Uhmm ik ben niet van plan mijn kind op een aankleedkussen te laten slapen dus doe maar die 2 voor 10 euro aub.. Leuk hoesje erom en hoppa..

Mijn man was overigens ook fantastisch in dezelfde winkel. Wilt u naast het badje ook nog een tummytub... EEEN WAT.... vraag man. Meneer uitleggen een emmer voor de baby en liggen ze in een fijne houding en dubbelwandig dus water bleef warmer etc. Man vervolgens tegen mij: " Schat die gele praxis emmer uit de schuur is toch net zo groot? " Ik: "Uhm ja klopt". Mooi zegt mijn man :"wij hoeven geen tummyblub" En zo weer door naar de kinderwagens heb nog nooit iemand zo zien kijken hihi GENIAAL! daar had ik graag bij willen zijn
quote:LunaSter schreef op 13 september 2012 @ 16:38:

Zwangerschapsjargon? Is dat vol met hormonen een topic openen?Sowieso.
quote:Zima schreef op 13 september 2012 @ 16:38:

Heb je last van je hormonen? Nee, ik vond je voor minn zwangerschap ook al niet aardig.
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:18:

jongens, niet over helse bevallingspijn beginnen hoor, dan durf ik niet meer

Nou moet je niet gaan zeuren he;-)

Ik snap je helemaal! Ik ben nu 36 weken zwanger van de tweede en heb me nooit schuldig gemaakt aan dergelijke taal.

Dat snachts komen vind ik al helemaal erg. Als mensen mij vroegen hoeveel ze was gekomen snachts keek ik ze altijd expres aan of ik het in keulen hoorde donderen. Of ik zei heel kinderachtig; nou, ik een stuk of 2x he lieverd? (en dan knipoogde ik naar mijn vriend)

Wat ik ook zo erg vind zijn die verkleinwoorden als sommige moeders tegen hun kind praten; Kijk, hier zijn wat centjes voor in je spaarpotje! *barf*

Ik praat gewoon tegen mijn 2,5 jarige, zoals ik ook tegen volwassenen praat!
quote:DeKenau schreef op 13 september 2012 @ 16:26:

oh god ja, baby marketing. Ik ben zo onzettend blij dat vriend en ik allebei totáál niet gevoelig zijn voor reclame!

Want shit, wat proberen ze je uit te zuigen. Vooral die arme moeders worden genadeloos aangesproken op hun angst een 'slechte moeder'\ te zijn als ze geen stokke tripp trapp rommel of puckababy geval hebben aangeschaft.

wat een ongelofelijke kul. en ze trappen er nog massaal in ook.ik heb een tripp trapp en een puckababy maar niet van tevoren al aangeschaft, pas toen dochter niet rustig sliep gekocht en wat was ik daar blij mee zeg! Echt een uitkomst dat ding. En de tripp trapp, tja ik ben nergens ingetrapt (goh, lollig!). Vind het gewoon een mooie en handige stoel, omdat hij mee kan tot ze 80 is. Heb nu dus ook meteen al een bureaustoel voor d'r
Ik ga nog even door:

Ik loop elke dag mijn hond uit te laten ( +/- 45 kilo dogachtige lobbes met labrador kop ) Ben zeker al 5 keer aangesproken door mensen die vragen hoe dat nu straks moet als die kleine er is. "Zou dat wel samen gaan".... Mijn eerste reactie is meestal dat ik dat ook nog niet weet omdat de kleine er nog niet is, maar dat hij wel goed met andere kinderen overweg kan.

Vervolgens kijken ze nog een keer naar de hond en zeggen: "Tja het is wel een grote hè, laat ze maar niet alleen bij elkaar hoor". Ik nog steeds beleefd maar al beginnend borrelend en kokend. " Nee dat was ik niet van plan ik zal er goed op letten". Maar dan komt de genadeklap van die mensen: " Ja je moet er niet aan denken dat die hond je kleintje bijt, zo'n grote bek en tanden en dan zo'n klein kindje". Okeee hormonenexplosie volgt i:: "Nou dat is dan ook niet zo heel erg hoor proberen man en ik het gewoon opnieuw kijken of hij de volgende niet lust". Ik dacht dat die vrouw van vorige week flauw ging vallen aan haar geschokte houding te zien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven