Zwangerschapsjargon

13-09-2012 16:09 252 berichten
..zo noem ik het maar even. Bepaalde truttige zinnetjes en woorden die zwangere vrouwen of vrouwen met kinderen van elkaar overnemen.

Alsof je tot een soort zweverig heiligdom bent toegetreden met kinderen ofzo. Ik ben 17 weken zwanger en begrijp er geen reet van, kan iemand me hierbij helpen? Ik geef wel even wat voorbeelden, aanvullingen zijn welkom! Of misschien ben ik wel een ontaarde zwangere, dan heur ik 't ook graag

We kennen natuurlijk allemaal 'klussen voor een beeb met me hubbie' en 'wondertje'. Die zijn hier niet zo in trek, godzijdank. Maar er is nog veel meer! En ik lees het hier dagelijks.

Bijvoorbeeld:

-'als ik ooit een kindje zou mogen krijgen..'

(uberhaubt is 'kindje' om gek van te worden, het is een KIND)

-'als het me gegeven is om zwanger te worden' ( wat een zweverig gelul)

-een test 'in handen' hebben

- een kind iets 'aanbieden' ( als in: gister heb ik mijn kindje een stukje brood aangeboden

-alles met prinsje of prinsesje

-alles met 'geniet er ( lekker) van!!!!! Genieten!!! ( mens, rot op)

Wie weet er nog meer? Wie was er ook een oernuchtere zwangere of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
@ suy

Dat is dan wel weer een ander uiterste. Mijn kinderen eten, drinken, plassen, poepen en geven over.
quote:Sproet1979 schreef op 16 september 2012 @ 15:29:

Vreselijk jargon: "hij/zij geeft een mondje terug", brrrrr. Hij/zij spuugt toch gewoon?!Met spugen word het opgeven van een halve of hele fles bedoeld. Met een mondje terug is het een slokje. Bij spugen hebben se vaak reflux, dan komt de hele fles er met een golf uit. Mondje terug kan geen kwaad, doet elke baby zo ongeveer. Er zit dus wel verschil in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven