Geld & Recht alle pijlers

loonheffinskorting

13-09-2012 17:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve meiden,

Hier kom ik even niet uit:

Begin dit kalenderjaar had ik een tijdelijke aanstelling op een school + een extra bijbaantje. De loonheffingskorting heb ik toegepast op de baan in de school en niet op het extra bijbaantje. So far so good.

Nu is de baan bij de school afgelopen en heb ik inmiddels een nieuwe baan, hier wil ik dus de loonheffingskorting toepassen. Ik begreep dat dat maar bij een werkgever tegelijk mag en dat je gedurende het kalenderjaar mag wisselen.

Nu kreeg ik mijn salaris en dat vond ik vreemd, ten eerste geen loon/uitbetalingsspecificatie te vinden en ten tweede; er is ongeveer 50% van mijn uurloon ingehouden! In plaats van 9 nogwat heb ik 5 nogwat per uur gekregen( ik heb weer een bijbaan naast mijn studie en heb een 0 uren contract ) Ik heb het idee dat de loonheffingskorting dus niet wordt toegepast. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

In de eerdere bijbaan waar ik die korting niet toepaste en dus de volle mep belasting betaalde kwam het salaris per uur overeen met wat ik nu krijg. What to do? Ik niet snap
Krijg je geen salarisstrook? Daar zou het namelijk op moeten staan. Dus misschien daar even naar vragen?
Nou ik zou online mijn specificaties moeten ontvangen, ik word per week uitbetaald dus mijn werkbriefjes staan er wel netjes op, maar geen afschriften...
Daar zou ik dan maar eens om vragen. Als werkgever ben je namelijk verplicht om loonstroken/salarispecificaties af te geven aan je werknemers.
Mooi, ga ik daar maar eens achteraan rennen. Mochten ze idd de LHK niet toepassen dan kan ik dat alsnog laten doen neem ik aan.. ( sorry ik ben echt een walnoot op het financiële/belasting gebied )
Heb jij toen je daar in dienst kwam wel het formulier ingevuld waarop je aangeeft dat je LHK wilt?
Heb je wel het formulier en een kopie van je ID ingeleverd? Klinkt alsof ze het anoniementarief hebben toegepast.
Het verschil wordt niet terugbetaald als de korting niet is toegepast.

Dat kun je terughalen als je in 2013 belastingaangifte doet.
Geen bijzonderheden
Ik moest op het inschrijfformulier invullen of ik het wilde toepassen de ja of de nee. Ik heb de ja gekozen.

Maaaaarrrr; ik heb eerder via deze werkgever gewerkt, dus ik stond nog in het systeem, in die periode ( 2009 ) heb ik de LHK niet toegepast omdat ik meerdere baantjes had.

Dus ik denk dat ze verlonen via mijn oude account zeg maar. Maar goed ik ga er maandag wel even achteraan..
Heb je ook een losse verklaring ondertekend? Dat is namelijk een standaardformulier wat je moet teken. Staat los van je inschrijvingsformulier.
uuuh nee niet dat ik weet eigenlijk.... ik weet welk formulier het is en die heb ik niet gezien! Ik weet dat ik het teveel betaalde terug kan vragen maar nu scheelt het aardig wat in de maand.
Dan ligt het daar aan dat je het niet krijgt. Morgen even zo'n formulier regelen en zorgen dat je alsnog die LHK krijgt
Zit je in een kleine banen regeling, dan dien je nog minder loonheffing af te dragen. Even contact opnemen met de salaris afdeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven