Werk & Studie alle pijlers

Structureel te laat.

14-09-2012 14:23 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, te herkenbaar.
Oh, en ik zou ook iets doen aan jouw houding. Het is vrij normaal dat een leidinggevende je aanspreekt op structureel te laat komen en ook dat daar een verslag van wordt opgesteld dat wordt ondertekend. Een nota bene gecorrigeerd verslag weigeren te tekenen, is echt geen goed werknemerschap!
@Nummerzoveel; en al is het niet zo dat je klanten moet ontvangen / telefoon moet aannemen...

Dan nog staat er in je contract dat je er om pakweg 9 uur moet zijn. En werken van 9 tot 5 is werken van 9 tot 5. En niet van vijf over negen dus...
668, the neighbour of the Beast
Huilie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Samenvatting: TO is een luie donder die wat er maar langs komt aanpakt als excuus voor haar eeuwige te laat komen. Baas is er klaar mee, zeker nadat TO gespreksverlagen weigert te ondertekenen.
quote:Marels schreef op 14 september 2012 @ 14:41:

@Nummerzoveel; en al is het niet zo dat je klanten moet ontvangen / telefoon moet aannemen...

Dan nog staat er in je contract dat je er om pakweg 9 uur moet zijn. En werken van 9 tot 5 is werken van 9 tot 5. En niet van vijf over negen dus...Eens hoor! Maar ik reageerde op een reactie waarin gesuggereerd werd dat alleen die 5 minuten geen reden zouden kunnen zijn voor een correctiegesprek. Ik probeerde uit te leggen dat een werkgever heel goede redenen kan hebben om daar over te vallen. Maar je hebt gelijk, ze hebben niet eens een reden nodig. Afspraak is afspraak!
Nou ja, lees ik de post, ga ff piesen en dan is alles weer verdwenen. Tsskk wat een gedoe voor de vrijdagmiddag!.

Desondanks vind ik dat je zeurt TO. Ik heb periodes dat ik maar 3-4 uur per nacht slaap en dan nog kom ik gewoon op tijd op mijn werk. En 3-5 minuten te laat...dan kun je net zo goed op tijd komen.

Ik vind je baas trouwens wel een mierenneuker dat hij de tijd zo op de minuten bijhoudt.

En ten slotte neem ik aan dat de verloren tijd in de ochtend ook weer compenseert door bv wat later naar huis te gaan of zoiets.
Is ook zo Nummerzoveel, ik snapte je punt ook wel hoor

En weigeren dat verslag te tekenen vind ik ook heel raar dus.

Kan aan mij liggen, maar zo raar is verslaglegging van dat soort gesprekken toch niet?

Tekenen wil toch niet zeggen dat ze aan ontslagplanning doen? Alleen maar dat je beide tekent voor een correcte verslaglegging van het betreffende gesprek?
Ja klopt is wel erg herkenbaar zo.

Ik snap dat ik door het stof moet en dat dit niet kan. Daar gaat het mij ook niet om.

Gaat mij er meer om welke sanctie ze me kunnen geven en hoe ik de schade het beste kan beperken.

Slaapprobleem heeft er trouwens wel echt wat mee te maken. Ik val vaak tegen de ochtend pas in slaap en ben dan uitgeput waardoor ik er niet uit kan komen als mijn wekker gaat.

Ik heb 8 verschillende leidinggevenden gehad en van allemaal uitstekende beoordelingen in mijn dossier. Dat wel gelukkig...
Je hebt een hele...uhhh...bijzondere... avatar trouwens!!
quote:hechicero schreef op 14 september 2012 @ 14:45:

Nou ja, lees ik de post, ga ff piesen en dan is alles weer verdwenen. Tsskk wat een gedoe voor de vrijdagmiddag!.

Desondanks vind ik dat je zeurt TO. Ik heb periodes dat ik maar 3-4 uur per nacht slaap en dan nog kom ik gewoon op tijd op mijn werk. En 3-5 minuten te laat...dan kun je net zo goed op tijd komen.

Ik vind je baas trouwens wel een mierenneuker dat hij de tijd zo op de minuten bijhoudt

En ten slotte neem ik aan dat de verloren tijd in de ochtend ook weer compenseert door bv wat later naar huis te gaan of zoiets.

Welnee, waarom is dat mierenneuken? Als er gewoon een uitdraai gemaakt wordt van inlogtijden en het valt op dat één persoon altijd om 9.04 inlogt ipv 9 uur, dan is het toch logisch dat daar werk van gemaakt wordt?

Het is heus geen zoeken naar die ene keer dat je te laat bent, maar als het zo structureel is, valt het gewoon op.
-
Er zijn nog steeds bedrijven met een prikkloksysteem. En ken zelfs een bedrijf die uitzendkrachten op de minuut nauwkeurig tijd laten schrijven, afronden naar een kwartier wat vaak gebruikelijk is pikken ze niet.

Op zich niet zo raar, je krijgt betaald waarvoor je werkt. En deze TO werkt gewoon een paar dagen per jaar minder dan haar collega's maar krijgt er wel gewoon voor betaald. Zullen haar collega's ook fijn vinden. Ik kan me zelfs indenken dat die over TO geklaagd hebben waardoor ze nu opeens aangepakt wordt. Doe je dat als manager niet heb je een heel team ontevreden mensen. Nu is alleen TO ontevreden. En die heeft het aan zichzelf te danken.
Heb je een brief gehad van je werk? Vorig jaar kreeg ik een brief en als ik nog een keer te laat kwam, er passende maatregelen genomen zouden worden. Uiteindelijk zijn die niet genomen omdat ik nu altijd tijdig op werk aanwezig ben.

Jammer dat tekst weer weg is.
Wil best een dag gratis komen werken. Misschien is dat wel een idee om aan te bieden idd.

Ik vind mijn werk wel leuk, alleen mijn nieuwe leidinggevende niet.

En daar zijn idd redenen voor. En het blijkt helaas wederzijds.

Ik ben trouwens nooit te beroerd langer te blijven of extra dingen te doen.
quote:truffelmaffia schreef op 14 september 2012 @ 14:48:

SVP NIET QUOTEN.Waarom niet?
Ik werkte ooit bij een bedrijf waar het niet uitmaakte hoe laat je binnenkwam, als je maar 8 uur per dag volmaakte. Ik was er altijd van half 9 tot 5 maar mijn collega's kwamen rustig om 11 uur binnenvallen om dan 's avonds nog door te knallen. Maar ja, da's de creatieve sector. In de meeste andere branches is men niet zo losjes en hoort het bij je baan dat je op tijd bent. Daar mag men je dan ook op aanspreken als je je daar structureel niet aan houdt.

Wat dat slaapprobleem betreft: wekker 5 minuutjes eerder af laten gaan is zeker geen optie?
Ga dan naar je huisarts en vraag of er iets te doen is tegen je slaapprobleem.

En is jouw dag/nachtritme niet gewoon naar zijn mallemoer? Sloof je in het weekend overdag eens goed lichamelijk uit zodat je aan het einde van de dag helemaal kapot bent. En ga dan 's avonds vroeg erin. Misschien krijg je je slaapritme dan weer in het gareel?
Haha, Truffel

TO, vijf minuten te laat komen structureel heeft niets met slaapproblemen te maken. Wel met slechte planning. Geef je werkgever dus groot gelijk.
Ik vind dat je baas gelijk heeft hoor.. Is toch ook niet fijn voor je collega's op deze manier? Waarom zet je je wekken dan niet 5 minuutjes vroeger en zet je je klok 5 minuten vòòr?

Die 3 of 4 minuutjes meer slapen gaan je slaapprobleem écht neit oplossen hoor!

Ze hebben hun goede wil al laten zien door dat verslag aan te passen en door je werkrooster te veranderen, wat wil jij nu eigenlijk nog?!
Kom gewoon voortaan op tijd. Laat zien dat je het wel kunt, op tijd komen.

Zet die wekker een half uur eerder en zet hem op de overloop zodat je wel je bed uit MOET om hem af te zetten. Zet je telefoon een kwartier later op 'herrie' en leg die bovenop de kast of zo, MOET je er weer uit. Of vraag een goede vriendin, een ochtendmenstype, om je uit bed te bellen op een bepaald tijdstip. Zorg dat je alles klaar hebt liggen wat je nodig hebt (kleding, tas met spullen, lunch in de koelkast) zodat je daar geen tijd aan kwijt bent 's ochtends.
Maar goed, aan mensen die hier alleen maar komen blaten dat ze zelf ook zo slecht slapen maar wel keurig op tijd zijn, heb ik niet zo veel.

En mensen die me uit komen schelden trouwens ook niet.

Doe normaal zeg.

Maar niemand die dus weet wat doorgaans "passende maatregelen" zijn in zo een situatie?
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 14:51:

Wil best een dag gratis komen werken. Misschien is dat wel een idee om aan te bieden idd.

Ik vind mijn werk wel leuk, alleen mijn nieuwe leidinggevende niet.

En daar zijn idd redenen voor. En het blijkt helaas wederzijds.

Ik ben trouwens nooit te beroerd langer te blijven of extra dingen te doen.Ik heb ook totaal geen goede band met mijn leidinggevende.
Gaat mij er meer om welke sanctie ze me kunnen geven nu een schriftelijke waarschuwing, maar als het dan niet verbetert dan mogen ze je er uiteindelijk om ontslaan! en hoe ik de schade het beste kan beperken door schuld te bekennen, begrip te tonen en je vooral niet achter excuses te verschuilen!.

Slaapprobleem heeft er trouwens wel echt wat mee te maken. Ik val vaak tegen de ochtend pas in slaap en ben dan uitgeput waardoor ik er niet uit kan komen als mijn wekker gaat. Er zijn veel mensen met slaapproblemen, maar dat geeft hen helaas geen vrijbrief om te laat te komen. Los de problemen op of verzin een oplossing om er beter mee om te gaan zonder dat jouw werkgever daar last van heeft.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 14:57:

Maar goed, aan mensen die hier alleen maar komen blaten dat ze zelf ook zo slecht slapen maar wel keurig op tijd zijn, heb ik niet zo veel.

En mensen die me uit komen schelden trouwens ook niet.

Doe normaal zeg.

Maar niemand die dus weet wat doorgaans "passende maatregelen" zijn in zo een situatie?Ik denk niet dat iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt als ik zo de reacties lees
quote:Marels schreef op 14 september 2012 @ 14:48:

[...]

Welnee, waarom is dat mierenneuken? Als er gewoon een uitdraai gemaakt wordt van inlogtijden en het valt op dat één persoon altijd om 9.04 inlogt ipv 9 uur, dan is het toch logisch dat daar werk van gemaakt wordt?

Het is heus geen zoeken naar die ene keer dat je te laat bent, maar als het zo structureel is, valt het gewoon op.

Ik weet niet welk werk to doet, dus het kan misschien belangrijk zijn dat ze stipt 09.00 op haar werk is.

Maar vind het gewoon moeilijk te begrijpen dat haar leidinggevende van die 3 minuten in de ochtend zo'n groot punt maakt.

Ik ben in ieder geval blij dat de mijne niet met een horloge aan de deur staat elke ochtend en het belangrijk vindt dat het werk goed gedaan wordt en dat je goed functioneert. Of je daar nu om 09.00 of om 09.04 mee begint zal haar een worst wezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven