Spiertrekkingen; vervelend gevoel!
donderdag 13 september 2012 om 20:58
Ik heb de laatste paar dagen steeds meer last van spiertrekkingen. Eerst had ik het weleens bij mij oog, maar dat heeft iedereen wel eens. Zo'n snelle trilling bij het oog.
Maar nu heb ik het steeds vaker en ook bij grotere spieren zeg maar. Dus in mijn bovenarm, achter een borst. Maar ook vanbinnen, bijv.in mijn buik.
Het is niet zo erg dat ik ervoor naar de dokter hoef. Tenzij er hier mensen zijn die weten da het wel zinvol kan zijn om toch te gaan.
Wie heeft dit ook?
Ik vind het vooral een irritant gevoel en het leidt mij af van het werk. Verder maak ik me geen zorgen dat het iets ernstigs is hoor. Maar als het op te lossen is, dan graag.
Maar nu heb ik het steeds vaker en ook bij grotere spieren zeg maar. Dus in mijn bovenarm, achter een borst. Maar ook vanbinnen, bijv.in mijn buik.
Het is niet zo erg dat ik ervoor naar de dokter hoef. Tenzij er hier mensen zijn die weten da het wel zinvol kan zijn om toch te gaan.
Wie heeft dit ook?
Ik vind het vooral een irritant gevoel en het leidt mij af van het werk. Verder maak ik me geen zorgen dat het iets ernstigs is hoor. Maar als het op te lossen is, dan graag.
donderdag 13 september 2012 om 22:12
Eet je wel voldoende? Een kennis van mij was ernstig ondervoed en had ook last van spiertrekkingen. Heel naar gezicht...
Ik vermoed dat het in jouw geval met stress te maken heeft, maar ach, ik dacht, ik meld het effe *bloost*
Ik vermoed dat het in jouw geval met stress te maken heeft, maar ach, ik dacht, ik meld het effe *bloost*
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 13 september 2012 om 23:03
Hoi, dat is grappig, ik kwam 2 weken terug er ook achter dat ik eigenlijk dat al een week of 2 had.. in mijn kuitspieren, bovenbenen, etc. Ik volg haptotherapie waardoor ik me er daar bewust van werd. Negeerde het al een tijdje dus, maar toen ik daar ter plekke wel heel bewust bezig ging met 'goh, wat voel ik eigenlijk' en de tijd nam, kwam er stress en boosheid naar boven. Letterlijk soort binnengehouden emoties. Op gegeven moment moeten die eruit, niet gek dat je lijf dan zo gaat spannen! En het bizarre...ik ging er dus wel mee aan de slag...en 2 dagen later was het klaar. Wat je ook kiest voor vorm ter ontspanning... geef het ook even die aandacht, wellicht verdwijnt het dan ook. Tevens even letten op je vochthuishouding, spieren verkrampen bij te weinig vocht en evt mineralen.
Succes!
Succes!

vrijdag 14 september 2012 om 00:40
quote:Hasse88 schreef op 13 september 2012 @ 22:12:
Eet je wel voldoende? Een kennis van mij was ernstig ondervoed en had ook last van spiertrekkingen.
Daar moest ik ook aan denken. Spiertrekkingen kunnen te maken hebben met een verstoorde elektrolyten-balans of met andere tekorten. Eet je wel gezond?
Als het aanhoudt of erger wordt, misschien toch gewoon even naar de dokter.
Eet je wel voldoende? Een kennis van mij was ernstig ondervoed en had ook last van spiertrekkingen.
Daar moest ik ook aan denken. Spiertrekkingen kunnen te maken hebben met een verstoorde elektrolyten-balans of met andere tekorten. Eet je wel gezond?
Als het aanhoudt of erger wordt, misschien toch gewoon even naar de dokter.

vrijdag 14 september 2012 om 19:06

zaterdag 15 september 2012 om 00:43

donderdag 4 april 2013 om 20:48
Sorry dat ik in een oude topic post. Ik hoop dat ik mijn vraag mag stellen.
Ik heb ook spiertrekkingen en ik vind het maar vervelend. eerst alleen bij mijn oog maar nu ook bij mijn benen en in mijn bil? echt heel gek maar wat doe ik er aan? Volgens mij heb ik niet echt stress alleen ondergewicht. Wat kan het dan zijn? oja en ik hoef geen tips met meer eten.
Ik heb ook spiertrekkingen en ik vind het maar vervelend. eerst alleen bij mijn oog maar nu ook bij mijn benen en in mijn bil? echt heel gek maar wat doe ik er aan? Volgens mij heb ik niet echt stress alleen ondergewicht. Wat kan het dan zijn? oja en ik hoef geen tips met meer eten.