Het leed dat daten heet... Hoe herkenbaar!

16-09-2012 11:22 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees net de blog over 'Het leed dat daten heet'. Helaas heel herkenbaar, ik zit er momenteel middenin.

Dates stranden bij mij vaak na een paar keer en gaan zelden over in een relatie. Inmiddels heb ik ontdekt waar dat aan zou kunnen liggen: ik ben te gretig. Heb ik een jongen één keer ontmoet en ik vind hem leuk en hij laat ook blijken het leuk gevonden te hebben/mij leuk te vinden dan krijg ik direct allerlei verwachtingen en het liefst zou ik de volgende date al meteen plannen. Ook wil ik dan het liefst zoveel mogelijk aandacht krijgen via sms etc.

Wijze raad van vriendinnen helpt me hierin ook niet echt... "Je moet hem gewoon zelf vragen voor de volgende date", maar ik ben van mening dat het initiatief grotendeels van hem uit moet gaan of in ieder geval gelijkwaardig moet zijn. Ik ben in het verleden te vaak op mijn bek gegaan en ik wil niet te eager of desperate zijn...

Ik probeer de drang om zijn aandacht te krijgen zoveel mogelijk te bedwingen, maar vind het echt moeilijk! Ik weet dat ik mijn eigen glazen ingooi als ik me ontpop als een soort stalker... Las nu maar een radiostilte van mijn kant in en ga afleiding zoeken. Waarschijnlijk komt hij dan vanzelf wel weer met een voorstel voor de volgende date...

Heeft iemand tips of is dit gevoel voor iemand herkenbaar?

Ik zou er zo graag wat relaxter mee omgaan. Ik zeg tegen vriendinnen wel dingen als 'we zien wel hoe het loopt', maar in mijn hoofd werkt het helaas anders...
Hallo Nena,

Ik herken dat wel. Wij mannen (of in ieder geval een gedeelte van de mannen) kennen wel dezelfde problemen. Als ik een keer een leuke dame tegen kom die laat merken mij wel te zien zitten (en het is wederzijds), wil ik te snel wat haar juist weer af schrikt.

Toch denk ik dat als je de juiste tegen komt, het juist een beetje vanzelf moet gaan.

Waarom zou je de volgende date niet zelf willen plannen, of een sms-je op gooien van "ik vond het leuk, wanneer zien we elkaar weer"?
Zo gaat het eigenlijk met alles waar je monomaan in geïnteresseerd bent en waar je maar heel weinig invloed op hebt. De hebzucht loopt dan hoog op wat haast garant staat voor falen.
it's a big club and you ain't in it
quote:moetdatecht schreef op 16 september 2012 @ 11:29:

Toch denk ik dat als je de juiste tegen komt, het juist een beetje vanzelf moet gaan.

Dit denk ik ook. Je moet daten ook maar een beetje over je heen laten komen, niet hele strategieën bedenken of alles afwegen wat je doet. Wat bij mij helpt: geen verwachtingen (proberen te) hebben!

Ga bij jezelf wel eens te rade hoe het komt dat je zo snel een crush hebt op iemand, misschien kan je daar wat van leren.

En verder.. happy dating!
Tips? Laat het verlangen niet in je opkomen en geniet van wat je wél krijgt.
it's a big club and you ain't in it
Ik was ook wel een beetje zo.. Totdat ik de juiste tegenkwam en hij mij net zo graag sprak als ik hem.. Iets met een potje en een deksel!
O en Nena, ik herken het heel erg. Kan er heel erg mee rondlopen in mijn hoofd, maar doe dan alsof er niks is. MAAR, één ding: als je jezelf streng toespreekt en zegt 'loop nou niet te hard van stapel' en vooral lekker bezig blijft met andere dingen doen, dan wordt het

écht minder. Vooral bezig blijven is voor mij belangrijk (en niet een film kijken en desperate op m'n telefoon kijken of ik al een sms heb). Wat ook goed helpt: op stap om weer andere dates te ontmoeten. Dan focus je je niet op 1 persoon en heb je wellicht straks verschillende mannen met wie je leuk contact hebt.
Ik was juist wat afwachtend dus ik deed het per ongeluk "goed" als je de regels erop naslaat . Maar ik heb het idee dat als het echt klikt, beide partijen enthousiast zijn, snel sms-en, snel een volgende date willen ed. Je kunt volgens mij niet iemand wegjagen die jou helemaal ziet zitten. Het is wel prettig voor je gemoedsrust om het initiatief in eerste instantie bij de man te laten liggen, iig dat vond ik. Dan weet je zeker dat hij moeite wil doen. Dat vond ik belangrijk.
Boek: he's just not that into you.
Ben je wel realistisch? Je kan iemand natuurlijk heel erg leuk vinden, maar ga je dan niet gewoon veel te hard? misschien toch het beste om een beetje in te houden dan, hoe moeilijk dat ook is!

En ja, dat daten is gewoon onduidelijk soms, herken het wel.

Heb eigenlijk geen tips voor je, maar lees wel even mee.
SeptemberGirl: Dat boek ken ik, maar is in deze (nog) niet het geval.

We hebben al wel uitgesproken snel nog iets leuks met elkaar te gaan doen, maar nog geen concrete datum. Wel om de zoveel dagen contact via whatsapp.

SuperSoulfighter: Afleiding werkt inderdaad het beste. Een avondje alleen voor de tv wegkwijnen in zelfmedelijden werkt ook niet echt mee. Helaas ben ik nu ziekjes en zit er even niets anders op... Andere dates zoeken daar had ik ook al aan gedacht Een breder perspectief is nooit verkeerd.
Het blijft een lastig fenomeen. Gemiddeld gezien geloof ik niet zo in te snel gaan. Ik lees het in meer reacties, als de interesse wederzijds is, dan ben je geen stalker. Dan wil de ander (of dit nu een man of een vrouw is) net zoveel contact als jij.

Maar..... Je kunt natuurlijk iemand treffen die een dikke muur om zich heen heeft gebouwd en die het eng vindt om ineens heftige dingen te voelen. Wat ik in die zin wel heb geleerd is om de signalen van de ander serieus te nemen. En als de ander aangeeft rustig aan te willen doen, hoeft dat dus niet altijd te betekenen 'he is not that into you', wat wel de gemiddelde opvatting hier op het forum is.

Het allerbelangrijkste is wel dat jij je fijn voelt in hoe het contact verloopt. Als je in het begin al het idee hebt dat je je in allerlei bochten moet wringen of spelletjes moet spelen, kijk ik de volgende keer gewoon verder. Als je niet jezelf kunt zijn vanaf het begin, dan lijkt me dat je dat in het verdere verloop ook niet kunt zijn.
Ben het erg eens met Maria.

Nena, is het zo dat je heel graag een relatie wilt?
Ik denk niet dat zo graag een relatie willen er mee te maken heeft. Als dit voor Nena hetzelfde gevoel is. Het is voor mij meer het gevoel op het moment wanneer je iemand tegen komt, dat je juist te graag wil dat het wat wordt. Als er niemand is waarvan ik denk "jou ouders konden wel eens mijn schoonouders zijn", dan mis ik het ook niet zo.
heb bij de column ook al gereageerd. Als de juiste langskomt die jou ziet zitten en jij hem dan is het geforceerde er volgens mij niet bij, dan wil je gewoon contact en dan komt dat wel. Denk dat mensen er te veel over nadenken. Je kunt gewoon een leuk berichtje sturen, heb je zin om mee te gaan naar dit of dat concert, of naar daar en daar? Dan merk je vanzelf wel of hij reageert. En met sms-en als iemand jou ook echt ziet zitten dan reageert hij wel terug hoor, zo niet ga dan niet stalken.

Wat dat betreft ook eens met Maria, het kan zomaar dat hij wat meer tijd nodig heeft, geef hem die tijd dan rustig, hij komt echt vanzelf wel tenzij hij echt inderdaad issues heeft, een muur of zoiets maar in zo'n geval kun jij die muur ook niet in je eentje gaan afbreken, als hij er niet aan toe is is hij er niet aan toe.
Ik denk dat je in het begin je opties best open mag houden en bijv. meerder mensen daten tot het met 1 iemand wat serieuzer wordt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Helemaal waar, ik denk inderdaad dat hij het rustig aan wil doen. Dat heeft hij niet met zoveel woorden uitgesproken, maar blijkt wel uit het tempo waarmee we tot onze eerste date kwamen. Hij is ook nog niet zo heel lang vrijgezel, dus dat speelt natuurlijk ook mee.

Maar ik vind hem leuk en zou dit inderdaad graag zien slagen. Niet omdat ik perse een relatie wil. Mijn leven als single is leuk en ik vind een relatie op dit moment zeker geen must. Maar ja, nu hij op mijn pad is gekomen...

Gelukkig is er nieuws, want we gaan weer daten! Er zit dus weer schot in de zaak. Merk dat ik dan ook meteen rustiger ben. Ik kan gewoon niet zo goed tegen onzekere situaties... En dat is wat het daten is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven