is dit slecht?
zondag 16 september 2012 om 17:34
Ik heb een hakken tik, heb alleen maar platte schoenen voor het werk en verder draag ik elke dag hakken.
Hakken van 14 cm met een hoge plateau.
Ik krijg er geen zere voeten van want je loopt niet de hele dag, je zit ook vaak een paar uur achter elkaar.
Ik hoor wel vaak dat het heel slecht is voor je voeten, daar kom je op latere leeftijd dan wel achter.
Zijn er hier meer mensen die elke dag hele hoge hakken dragen? En is het echt heel erg slecht?
Hakken van 14 cm met een hoge plateau.
Ik krijg er geen zere voeten van want je loopt niet de hele dag, je zit ook vaak een paar uur achter elkaar.
Ik hoor wel vaak dat het heel slecht is voor je voeten, daar kom je op latere leeftijd dan wel achter.
Zijn er hier meer mensen die elke dag hele hoge hakken dragen? En is het echt heel erg slecht?
zondag 16 september 2012 om 17:48
zondag 16 september 2012 om 17:49
Te hoge hakken dwingen de voet in een tegennatuurlijke positie waardoor de tenen naar voor schuiven en de knie geforceerd wordt. Wanneer de knie geforceerd wordt kan er zich op termijn een kraakbeenslijtage manifesteren, met pijnlijke en onomkeerbare gevolgen.
Voor wat betreft de voeten:
Gebroken tenen
Verzwikte enkels
Ontwrichtingen
Vergroeiingen
Hamertenen
http://mens-en-gezondheid ... n-en-de-bewuste-mens.html
Voor wat betreft de voeten:
Gebroken tenen
Verzwikte enkels
Ontwrichtingen
Vergroeiingen
Hamertenen
http://mens-en-gezondheid ... n-en-de-bewuste-mens.html
zondag 16 september 2012 om 18:38
quote:bloem55 schreef op 16 september 2012 @ 17:41:
Maar ik ben ook niet van plan om over een paar jaar nog steeds op zulke hakken te lopen.. dus als je hooguit 4 jaar op hoge hakken loopt dan denk ik toch niet dat er al meteen iets gebeurd of wel?Waarom zou je over een paar jaar niet meer op hoge hakken lopen? Vind je het dan opeens niet meer leuk?
Maar ik ben ook niet van plan om over een paar jaar nog steeds op zulke hakken te lopen.. dus als je hooguit 4 jaar op hoge hakken loopt dan denk ik toch niet dat er al meteen iets gebeurd of wel?Waarom zou je over een paar jaar niet meer op hoge hakken lopen? Vind je het dan opeens niet meer leuk?
zondag 16 september 2012 om 18:40
quote:giuliettacapuletti schreef op 16 september 2012 @ 17:47:
Je loopt kans op nare gevolgen. Gebroken tenen, verzwikte enkels, ontwrichtingen, vergroeiingen, hamertenen, kraakbeenslijtage in je knie, doorzakken van je rug.
Ik zou het afwisselen. Thuis sowieso op plat schoeisel lopen. En ook op vrije dagen.
Volgens mij zegt ze juist dat ze op d'r werk niet op hakken loopt, alleen in d'r vrije tijd. Dus wisselt ze af. Toch?
Op hakken lopen is op zich niet goed, de één kan er beter tegen dan de ander, zoals met zoveel dingen die slecht voor je zijn.
Als je niet dagelijks de hel dag op hakken loopt, dan is dat natuurlijk een stuk minder erg, lijkt me, dan voor iemand die voor het werk wel moet.
Je loopt kans op nare gevolgen. Gebroken tenen, verzwikte enkels, ontwrichtingen, vergroeiingen, hamertenen, kraakbeenslijtage in je knie, doorzakken van je rug.
Ik zou het afwisselen. Thuis sowieso op plat schoeisel lopen. En ook op vrije dagen.
Volgens mij zegt ze juist dat ze op d'r werk niet op hakken loopt, alleen in d'r vrije tijd. Dus wisselt ze af. Toch?
Op hakken lopen is op zich niet goed, de één kan er beter tegen dan de ander, zoals met zoveel dingen die slecht voor je zijn.
Als je niet dagelijks de hel dag op hakken loopt, dan is dat natuurlijk een stuk minder erg, lijkt me, dan voor iemand die voor het werk wel moet.
Later is nu
zondag 16 september 2012 om 19:10
zondag 16 september 2012 om 19:27
Ohohoh ik heb ook een hakkentik sinds 2 jaar pas maar heb het goed te pakken en tot mn grote spijt moet ik minderen. Ten eerste zijn mijn voeten echt lelijker geworden, terwijl ze altijd best mooi waren. Maar ten tweede kreeg ik ook last van mn rechterbeen. Alsof er iets 'vast' zat. Dus nu om de dag of om de twee dagen zo'n beetje hakken dragen, hoe jammer ik het ook vind.