Mode & Beauty alle pijlers

is dit slecht?

16-09-2012 17:34 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hakken tik, heb alleen maar platte schoenen voor het werk en verder draag ik elke dag hakken.

Hakken van 14 cm met een hoge plateau.

Ik krijg er geen zere voeten van want je loopt niet de hele dag, je zit ook vaak een paar uur achter elkaar.

Ik hoor wel vaak dat het heel slecht is voor je voeten, daar kom je op latere leeftijd dan wel achter.

Zijn er hier meer mensen die elke dag hele hoge hakken dragen? En is het echt heel erg slecht?
quote:very__cherry schreef op 16 september 2012 @ 17:56:

Ik ben geboren op hakken en ga straks hooggehakt ter ziele.

Topics openen hierover zie ik dan ook als pure tijdverspilling.

+1

Wil er nog wel aan toevoegen dat ik nog steeds poezelige voetjes heb en mijn oma al dik 62 jaar op hakken loopt en ook nergens last van heeft.

Lelijke tenen krijg je van slecht zittend schoeisel, hoeven niet eens hakken te zijn.
quote:very__cherry schreef op 16 september 2012 @ 17:56:

Ik ben geboren op hakken en ga straks hooggehakt ter ziele.

Topics openen hierover zie ik dan ook als pure tijdverspilling.
je kan er sterke kuiten van krijgen. De enkele keer dat ik ze draag voel ik me heel mooi en vrouwelijk. Maar ondanks dat ga ik toch veel liever voor comfort. Dan maar minder vrouwelijk.
it's a big club and you ain't in it
Meeste vrouwen kunnen alleen mooi staan en zitten met hakken van 14 cm.

Meesten kunnen niet lopen op hakken van 14 cm.
Een klein hakje is juist wel goed,te plat lopen zoals op ballerina's is juist heel erg slecht. Hele hoge hakken is weer een ander verhaal. Zag gisteren ook een meisje op hele hoge hakken lopen, wat liep die ongelukkig dat viel zo op dat ik me afvroeg wat doe je jezelf aan. Kan me niet in denken dat je je zo vrouwelijker en sexy voelt.
@khemam, rare tenen kunnen misschien van slechte schoenen komen, maar ik vermoed ook een erfelijke invloed. In mijn familie heeft zelfs mijn tante die altijd op ecco's gelopen heeft knobbelvoeten.
quote:Star schreef op 16 september 2012 @ 17:50:

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden en wie dan leeft dan zorgt enzo. Ik vind hakken nu mooi en draag ze ook. Als ik op mijn zestigste alleen nog maar Ecco's aankan, so be it.

Als je 60 bent piep je wel anders!

Ik ben 53 en moet er niet aan denken dat ik over een paar jaar alleen nog Ecco's aan zou kunnen vanwege de hoge hakken in mijn jonge jaren.
Ik heb op mijn werk een dame die haar hele leven hoge hakken heeft gedragen. daardoor zijn haar voeten en kuitspieren zo vergroeid dat lopen op platte sschoenen niet meer mogelijk is. Maar door haar hoge leeftijd heeft ze evenwichtstoornissen waardoor hakken niet meer v erantwoord is..Ze zit nu in een rolstoel...
quote:snowy2 schreef op 18 september 2012 @ 08:28:

Ik heb op mijn werk een dame die haar hele leven hoge hakken heeft gedragen. daardoor zijn haar voeten en kuitspieren zo vergroeid dat lopen op platte sschoenen niet meer mogelijk is. Maar door haar hoge leeftijd heeft ze evenwichtstoornissen waardoor hakken niet meer v erantwoord is..Ze zit nu in een rolstoel...Ik heb een oma van bijna 80 die nog steeds op hoge hakken door het leven gaat. Geen klachten of slechte voeten. Geluk of genetisch?
quote:snowy2 schreef op 18 september 2012 @ 08:28:

Ik heb op mijn werk een dame die haar hele leven hoge hakken heeft gedragen. daardoor zijn haar voeten en kuitspieren zo vergroeid dat lopen op platte sschoenen niet meer mogelijk is. Maar door haar hoge leeftijd heeft ze evenwichtstoornissen waardoor hakken niet meer v erantwoord is..Ze zit nu in een rolstoel...

Je doet het net lijken, alsof die rolstoel met de hoge hakken te maken heeft. Eerder met de leeftijdsgerelateerde evenwichtsstoornissen, lijkt mij.

Als je hoge en lage hakken afwisselt, blijven je achillespezen en kuitspieren prima in vorm.
Dat bepaal ik zelf wel of ik dan anders piep Amarna.
Evenwichtsstoornissen komen niet door het dragen van hakken natuurlijk.
Ik heb altijd last van mijn achillespees, maar ik zal eens meer proberen af te wisselen.
quote:Star schreef op 18 september 2012 @ 18:07:

Dat bepaal ik zelf wel of ik dan anders piep Amarna.Volgens mij bedoelde ze het niet slecht hoor...
Dit is wat we onze voeten aandoen. Ik draag ook graag hakken, maar beperk het door ze alleen met speciale gelegenheden te dragen.

EDIT: Okee ik snap weer niks van een foto plaatsen, check deze link maar! ;)

Hakken
Hakken van 14 cm met een hoge plateau zegt niets over de werkelijke hakhookte. De plateauhoogte moet je van de hakhoogte aftrekken en dan hou je de werkelijke hakhoogte over.

Heb je een plateauhoogte van 10 cm dan hou je in werkelijkheid een hakhoogte over van 4 centimeters en dat noem ik geen hak meer. Dat heet eerder: Ik wil wel, maar durf niet hoger!
Plateauzolen van 10 cm zijn al heel erg lang uit de mode, Kareltje.
quote:Femme2 schreef op 18 september 2012 @ 23:42:

[...]

Volgens mij bedoelde ze het niet slecht hoor...Dan vat ik het misschien verkeerd op
Ik vind dit net zoiets als vragen: 'Hoi iedereen, ik rook, is dat ongezond?' Ja, hakken zijn orthopedisch onverantwoord. Maar als jij ze per se wilt dragen moet je ook de consequenties aanvaarden. Kijk maar naar Victoria Beckham, die is nu al geopereerd aan haar voeten en alles.
Veel afwisselen van schoeisel en hakhoogte is het meest verstandig waarschijnlijk. Verder is het net waar je aanleg voor hebt, en dat in combinatie met slechte of te hoge schoenen kan voetproblemen wel snel verergeren. Ik ken bv. vrij veel vrouwen met bobbels aan de zijkant van de voet, en dat is deels erfelijk en deels veroorzaakt door hoge hakken met een nauwe voorkant van de schoen (pumps e.d.). En verder ken ik inderdaad een vrouw die jarenlang als mannequin modeshows heeft gelopen, uiteraard op hoge en soms onmogelijke schoenen. Zij kan niet meer op blote voeten lopen omdat haar achillespezen te kort zijn. Als ze uit de douche komt bv. dan loopt ze met de hakken van de grond en moet ze gelijk slippers met een kleine hak aan!
De nadruk ligt hier erg op voetproblemen.

Vergeet rug- en gewrichtsklachten niet !
quote:Femme2 schreef op 18 september 2012 @ 23:42:

[...]

Volgens mij bedoelde ze het niet slecht hoor...

Nee, dat bedoelde ik zeker niet slecht, het sloeg niet op Star, maar op mezelf. Ik zou het zelf heel erg jammer vinden als ik over 7 jaar alleen nog Ecco's zou kunnen dragen, ik moet er niet aan denken...

Voor sommige jonkies hier is 60 nog heel ver weg. Maar voor mij is het dichtbij en dan wil er ook nog leuk en modieus uitzien.

Niet met hakken van 14 cm, 7 'a 8 cm is voor mij het maximum, maar liever geen verstandige schoenen zolang het niet noodzakelijk is.
Tuurlijk is het alleen hakken dragen slecht.

Voor rug, voeten, benen en nek.

Dit weet je zelf ook wel .

Zag hier de vergelijking met roken.

En elke peuk is ongezond maar n pakje per dag is echt slechter dan 5 per dag.

Zelfde met hakken.

Ik ben ook verliefd op hakken haha.

Op werk draag ik alleen hakken, met uitgaan etc ook.

Maar als ik thuis ben loop ik de hele dag op birckenstocks.

Dat is juist weer n hele natuurlijke houding voor je voet.

Schade beperking.

Daarnaast moet je met je hakken aan op je tenen kunnen staan en nog 2cm ruimte hebben tussen de vloer en je hak.

Dan is je voet lenig genoeg.
quote:nellaaa schreef op 16 september 2012 @ 17:46:

Bloem, wat wil je nou? Als jij graag op hakken wilt lopen moet je dat doen, maar dan moet je ook de bijbehorende consequenties voor lief nemen en niet zo zeiken.

Eens.

Je opent een topic, Bloem, met een vraag, maar als de (harde?) waarheid wordt gezegd heb je opeens allerlei uitvluchten/excuses.
quote:amarna schreef op 19 september 2012 @ 12:04:

De nadruk ligt hier erg op voetproblemen.

Vergeet rug- en gewrichtsklachten niet !

Ik heb X-benen, en ben een tijd geleden ook daarom eens bij een podotherapeute geweest. Heb ook tweemaal een hernia gehad, volgens de artsen door veel te veel sporten en hardlopen op harde ondergrond.

Volgens arts en podotherapeute kun je best hoge hakken dragen, afgewisseld met ander (plat) schoeisel). Hoge hakken hoeven op zich geen klachten te veroorzaken, mits je ze niet voortdurend draagt. Als je er de hele dag op staat, is dat weer niet goed.

Ik heb zelf een goed gespierd lichaam, en kan goed op hoge hakken lopen met een goede houding. Als dat niet kan, je voortdurend zwikt en vreemd krom gaat lopen, zal dat ook niet bevorderlijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven