Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Respect, Eeffie. Al zoveel afgevallen en still going strong!
Respect, Eeffie. Al zoveel afgevallen en still going strong!
Thanx Misssh! Ben ook stiekem wel een beetje trots op mezelf.....haha! Hopelijk gaan die laatste 11 kilo een beetje snel!!
Ketose....oh ja...maar,weer eens over zo'n stokje plassen.

In ketose knort mijn maag trouwens nog steeds oorverdovend! Niet echt honger, meer herrie!
Slapen is goud
Eeeffie jij gaat mij voor. Van in de 100 naar in de 70. Go girl I will follow ( hoop ik)
Slapen is goud
En daar kijk ik zo naar uit joh Noppie om eindelijk weer eens die 7 op de weegschaal te zien!! En dan laat ik m nooit meer gaan!! Haha!

Jij gaat er ook komen hoor Noppie, als ik ( de grote boze snaaier) t kan........

Enne van een blikje tonijn raak je niet uit ketose hoor! Zo goed als geen KH. Haha ik weet t uit ervaring!!
Haha, bij mij borrelt het ook nogal af en toe. Apart, het is geen honger wat ik dan voel. Maar soms toch echt veel herrie! Vandaag een boterhammetje met filet americain gegeten, heerlijk! En vanavond een aardappeltje bij m'n groenten en visje. Geen ketose meer voor mij dus, maar dat is ook niet meer nodig: vanmorgen zag ik tot m'n grote verrassing de 6 op de weegschaal (69,5). Niet verwacht nog zo af te vallen nu ik aan het afbouwen ben. Ik vind het ook wel genoeg zo, ik vind mezelf slank genoeg. Heel benieuwd hoe de rest van de afbouw en het opbouwen zullen verlopen. Volgens m'n consulente val ik waarschijnlijk nog wel iets af de komende weken. Maar een buffer van een paar kilo is ook niet verkeerd misschien. Ik ben ergens heel bang om weer aan te komen. Ondertussen weer met Evy wezen hardlopen, gaat lekker!

Doorzetten hoor dames! Het is zo'n geweldig gevoel om je streefgewicht te halen, zo'n overwinning voor jezelf! Ik werd er zelfs een beetje emotioneel van, haha. You can do it!
Ben er ook niet bang voor. Was bewuste keuze. Smaak viel tegen dus,dat scheelt voor de volgende keer follow the grote boze snaaier dus......grinnik
Slapen is goud
Zo net kledingkast doorgelopen.....drie broeken te groot. Weg ermee.
Slapen is goud
Top noppie! Lekker bezig. :D

Vandaag allerlei hapjes drankjes en een bbq weerstaan..voel me supersterk nu en happy jeej
Goed zo larissa! Lekker gevoel hè?
Slapen is goud
Ja zeker!

Zonet de Ketose test gedaan, t werd donkerroze..das goed toch? Ik kan geen legenda vinden maar k dacht dat t deze kleur moest zijn ongeveer..
Goed zo. Bij mij wordt ie 's morgens donkerroze, overdag licht. Zal wel met de hoeveelheid wAter te maken hebben. Ik zuup me te pletter!
Slapen is goud
Haha ja erg hè, heb ik ook...de wc draait overuren
Hoi Cambridgers,

In een paar weken heb ik dit hele topic doorgespit. Wat een bemoedigende en eerlijke verhalen staan hier! Ik, vrouw van 31, ben sinds 29 augustus bezig met het Cambridge dieet. En men, wat gaat dat snel: in de eerste week was ik 5,7 kilo kwijt en in de 2e week 2,8. Ik kwam van 126,4 (heb op mijn zwaarst 133 gewogen) en weeg nu dus 117,9.

Ik wil eindelijk uit de circel van eerverslaving, lijnen en weer aankomen raken en het belangrijste: een goed eetpatroon opbouwen. Wat mijn streefgewicht is weet ik niet zo goed, want als volwassene heb ik nooit een normaal gewicht gehad. Dus nu eerst maar eens onder de 100. Het dieet vind ik goed te doen: ik heb nu repen. shakes en pap. Heb geen honger. Enige was dat mijn energienieveau niet top was maar dat is nu ook weer normaal.

Ik ben van plan hier actief mee te schrijven en ben benieuwd naar meer verhalen en updates van jullie.
Hoi missburlesque, bikkel! Goed bezig dus. Fijn hè dat het zo snel gaat! Onder de 100 is zooooo fijn. Mijlpaal! Zet door en hou vol.
Slapen is goud
Ik zit hier aan de shake terwijl mijn lieve man en kids aan de lekkere verse broodjes zitten, dit vind ik wel de moeilijke momenten hoor maar hernia voor een goed doel :Imao: hebben jullie het ook in het weekend zwaarder? Hier is het met de energie ook een beetje minder maar ook dat zal wel weer goed komen. Gister begonnen aan week twee na deze week mag ik over op de repen heerlijk lijkt me dat! Iedereen weer veel suc6:)
Danj je wel Noppie!

@Poldergirl: heb ik gelukkig geen last van, ik woon alleen en dat is nu een groot voordeel haha. Er ligt gewoon niets meer dan de Cambridgeproducten in huis. Ik denk dat je de repen lekker zult vinden (zelf afgelopen week mee begonnen, zit nu in week 3).
Hier zat het hele gezin vanmiddag frietjes te eten bij een evenement....en ik een reep.....tja....

Die lucht van die frietjes.....mmmmmm
Slapen is goud
Ook hier manlief en de kids aan de friet, ik ben lekker met mijn soepje op de bank gaan zitten anders maakte

Ik mezelf nog gekker @blijdathetweekendweervoorbijis!
Ladies, Mag ik mee schrijven?

Ik ga woensdag beginnen. Dinsdagmiddag heb ik een afspraak met de CB consulente. Dus ik weet nu nog niet of het 500 of 800 gaat worden.

Ik ben 42 jaar en wil 12 kilo kwijt. 1,5 jaar geleden ben ik met Prodimed 20 kilo afgevallen, maar er zijn inmiddels 9 weer bij. Niet door te veel eten, maar eerder te weinig. Ik kwam volgens de eetmeter niet boven de 1300cal. Prodimed doe ik niet meer. Veel dingen krijg ik niet meer weg, consulente zit niet in mijn buurt en vind het te duur. Ik heb in de tussentijd vanalles geprobeerd om af te vallen, maar zonder succes. Wat een gemodder. Afgelopen 2 weken was ik op vakantie. All inclusive Turkije. Heerlijk, en gelukkig niet aangekomen.

Mijn probleem zit in de periode na het dieet, want het dieet zelf gaat me wel lukken. Ik heb bedacht dat ik na het dieet overstap op Weightwatchers. Daarmee kan ik misschien makkelijker op gewicht blijven. Ik heb eigenlijk ook geen streefgewicht, maar wel een streef-spijkerbroek. Als ik die weer aan kan..... dan ben ik helemaal happy.

Ik hoop dat ik net zo succesvol afslank als jullie. Wat zijn jullie doorzetters zeg!

Ik hou jullie op de hoogte.
Hoi mamalola! Twee weken vakantie en niet aankomen? Hulde!!!!

Succes met je start!
Slapen is goud
Dag allemaal,

Ik wil me ook graag even aansluiten, want het Cambridge-forum vind ik niet zo gebruiksvriendelijk. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met C500, inmiddels in ketose maar energywise moet ik erg aan het dieet wennen... ik hoop dat ik deze week de energie terug ga vinden.

Ik heb met 1.73m altijd een mooi gewicht gehad van rond de 60 kg, maar daar heb ik altijd hard voor moeten werken; veel sporten, heel erg letten op mijn eten en ik heb jaren lang te weinig gegeten (rond 1200/1500 kC/dag). In de loop van tijd is dat toch omhoog geslopen boven de 70 en na een aantal mislukte pogingen om met roken te stoppen ben ik uiteindelijk boven de 80 beland. Inmiddels wel 3 jaar van het roken af, maar ik word steeds zwaarder omdat ik na elk dieet (ik heb ze allemaal gehad, op WW na) op bonuskilo's wordt getrakteerd. Ondertussen is er nog weinig aan te passen: ik sport bijna dagelijks, ik gebruik geen suiker, ik snoep niet, ik eet al Kh-beperkt dus wist uiteindelijk niet meer wat te doen.

Cambridge is echt een laatste poging en dit moet hem dus ook echt gaan worden.... ik wil weer onder de 65, dat is 20 kilo eraf dus. Ik ben erg gemotiveerd maar wel wat huiverig voor de periode van afbouw/opbouw. Eerst maar eens zien dat die kilo's er af gaan.

Aangezien ik gewend was om veel te sporten, voel ik er niet veel voor om dat helemaal stop te zetten. Wat is wijsheid? Ik hou het nu maar even bij dagelijks een uurtje wandelen en fietsen, is dat verstandig?
Beste Sportliefje,

Elke dag wat beweging als fietsen en/of wat wandelen lijkt me wat beter dan nog fanatiek sporten. Ik ga vanaf morgen beginnen, maar heb al eens eerder een eiwitdieet gedaan. Het ging als een trein. Hoop dat het nu weer zo goed lukt.

Veel succes. Het gaat je vast lukken. We gaan er gewoon voor.... toch?
Noppie72, Ik was ook verrast dat ik niet ben aangekomen na mijn vakantie. Maar wat zeker scheelt is dat ik geen alcohol drink, en niet overmatig gegeten heb. Snoepen en ijs heb ik ook niet gedaan. Het was er gewoon niet. We zaten erg afgelegen van de stad, dus heb me in kunnen houden. Gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven