Lijf & Lijn alle pijlers

Het cambridge 500 dieet.

02-11-2011 22:22 4269 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s. maandag begin ik met het cambridge 500 dieet. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben, wellicht ook a.s. maandag starten, reeds gestart zijn of andere ervaringen hebben.

Op de cambridge site is ook een forum maar is niet echt mijn "stijl" zeg maar, vandaar het topic hier.

Alle tips, ervaringen en adviezen zijn welkom.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Haha nou ze leven nog hoor! Had t gelukkig heel druk dus weinig tijd om nukkig te zijn!! Pffff maar t is geen aanrader hoor, niet eten drinken en roken! Zijn nou net de drie dingen waar ik zo goed in ben..... hahahaha
Hier dag drie goed doorstaan zelfs de snoeppot kon mijn aandacht niet trekken :Imao: als het de rest van de periode ook zo gaat teken ik er voor. Veel succes allemaal!
Haha Amen Eeffie! En respect hoor
Success is liking yourself, liking what you do, and liking how you do it.
Goed zo pildergirl! Eeffie ik vind je een bikkel. Goed zeg!

Larissa zet m op. Ben benieuwd wat je er van vindt. Eerste dagen Zijn soms pittig hoor maar komt goed.
Slapen is goud
-2,9!!!!
Slapen is goud
Nou deze "bikkel" heeft t gevecht met de (rook) verslaving op dit moment helaas niet kunnen winnen en is overstag gegaan.....zucht.....! Keihard ontbikkelt!! Op naar de volgende poging!!

Noppie goed reultaat weer joh!! Lekker hoor!!
Ga je gelijk weer de ring in eeffie of laat je het zo?
Slapen is goud
Gefeliciteerd noppie!!

Ik ben ook blij. Dacht dat ik deze week stil stond, maar 1,5 eraf :-) Fijn!
Hmmm baal er nu alweer van! Ga zondag voor 3 daagjes op minivakantie en weet nou niet of dat nou t beste moment is! Maarja......wat is nou wel een goed moment hè! Zit nu weer in de fase excuses zoeken om t uit te stellen. Wil t wel sowieso tijdens t dieet doen, dan heb ik de minste kans om weer aan te komen......

Pffff.....gedoe ook allemaal!!
Heeft iemand wel eens geBBQ-ed tijdens haar eetweek? Ik ga vrijdag1,5 week op vakantie, en zou het leuk vinden als ik toch een beetje mee kan doen tijdens mn 1e eetweek.

Wat kun je allemaal op de BBQ gooien? Mn consulente zei dat ik alleen maar dingen uit het CB boekje mocht eten. Was heel kortaf. Muts.
Succes Eeffie! Niet zo hard zijn voor jezelf. Het is gewoon heel moeilijk. Maar het gaat je wel lukken hoor
Lekkere vis en groente pakketjes op de bbq doen, groenten met yoghurt kruiden diP maken!
Kip marineren - vispakketje met groenten - groentespies - salade erbij

Komkommersalade

65 kcal

Bereidingstijd 5 minuten, koeltijd minimaal 30 minuten

Halve komkommer (200 gram)

2 eetlepels magere yoghurt

2 eeteleps mayo max 10% vet

dille

iets mosterd

iets azijn

peper

• Was de komkommer en halveer de komkommer in de lengte.

• Schaaf er met een kaasschaaf plakjes van in een bak

• Doe de andere ingerdiënten erbij en roer dit goed door.

• Breng op smaak met peper, eventueel wat munt

• Gedurende minimaal 30 minuten in de koelkast plaatsen

Chilidip (let op bevat suiker !)

1-2 eetlepels mayo light

2 eetlepels chilisaus

paar drupjes citroensap

1 eetlepel sinaasappelsap

Alles mengen en lekker bij oosterse gerechten.

Kruiden’boter’

2 eetlepels mayo light

Provençaalse kruide, peper en knoflookpoeder

Roer dit tot een dikke saus en laat het 15 minuten in de koeling (of nog beter de vriezer)

staan

Sauzen

-voor alles sauzen geldt : te dik ? voeg wat water toe !

Mosterd kerriesaus

½ theelepel grove mosterd

½ theelepel kerrie

wat knoflook(poeder)

peper

1 eetlepel yoghurt

1 eetlepel yofresh

Alles mengen en ca 1 uur in laten trekken

Knoflooksaus (recept van MirjamPD)

2 eetlepels yo fresh

verse knoflook, heel veel (naar smaak)

bieslook, peterselie en peper

Pers de knoflook uit en roer dit door de yoghurt, yofresh en de kruiden, lekker laten

intrekken en serveren.

Kerriemayo

2 eetlepels yo-fresh

1 theelepel kerriepoeder (zonder zout )

peper

Alles door elkaar roeren en een uurtje in de koelkast plaatsen.
Eimaer! Super!

Eeffie pak het weer op. Stoppen is moeilijk maar je kan het. Waarom zou je doorgaan? Gewoon plussen minnen!
Slapen is goud
Thanx charlzs misschien moet ik gewoon niet teveel tegelijk willen.....

Ik heb ook wel een paar keer een bbq gehad en hield t dan meestal bij kipsaté of een visje ofzo. Lekkere salade erbij maken..... Zolang je maar uit de buurt blijft van t stokbrood en de sausjes! Haha! En niet teveel hè.....maarja meestal zit je toch wel aardig snel vol. Als ik teveel at of te vet dan kreeg ik ook al gauw last van m'n maag.....

Fijne vakantie alvast!! Geniet ervan!!
Dat ziet er lekker uit....
Wow receptjes! Looking goooood...

Goed bezig noppie en charisz!

Eefje volhouden hè persoonlijk heb ik nu CB op prio 1 staan, dat roken tackle ik later wel..

M'n eerste dag ging wel ie, wel de hele dag aan eten gedacht..

De shakes zijn best wel heftig vond ik, t laatste beetje heb ik zonet weggewerkt. Heeeel machtig

Maar dag 1 zit er op
Ooeehh eimar & yilmaz, wat klinkt dat goed zeg! Hierdoor krijg ik toch wel wat meer zin in die vakantie (eigenlijk best erg dat eten zo bepalend is voor mij)- Bedankt!! Receptjes

Larissa, de kop is er af! Dat honger gevoel word echt minder. Het was bij mij vooral lekkere trek wat bleef. En laat dat nou net hetgeen zijn wat uit m'n systeem moet...
Goedemorgen dames,

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst een bericht geplaatst heb en ik zal straks alles teruglezen.

Ik ben een hele tijd op vakantie geweest en heb een maand lang gewoon gegeten. Het was een heeeerlijke vakantie. Net als een paar jaar geleden kon ik weer leuke zomerjurken aan (ik moet wel weer wennen aan de bewonderende blikken, hihi). Maar ik wil nooit meer dik worden!

Voor de vakantie was ik al aangekomen (bijna 2 kilo). Dat kwam doordat mijn darmen gevuld zijn zei de consulent. Tijdens de vakantie ben ik wat afgevallen volgens mijn eigen weegschaal. Ik kan pas over twee weken bij de consulent terecht want zij is nu op vakantie. Ik zal dan mijn resultaten in het schema aanpassen maar ik zal nu rond de 76 wegen en ik voel me goed!

Ik ben maandag weer begonnen met Cambridge, maar ik voelde me belabberd! Buikpijn, diarree en misselijk. Ik hoor dat er buikgriep heerst dus ik wacht het af. Ik heb maandag en gisteren in de ochtend een shake genomen en in de avond een salade. Ik voel me vanmorgen wat beter dus vandaag ga ik er voor 100% tegenaan!
Nou welkom terug Diejeet! Lekker joh zo lang op vakantie. Het zou idd best kunnen een buikgriepje. Hier zijn de darmen ook wat van slag.

Ik heb vandaag mijn intake gehad voor het sporten. Ben bijna 2 uur in de weer geweest al met al.

Heb nu al spierpijn hahaha! Oh crap, dat kan nog wat worden, het ging nu nog rustig aan. Vond het wel lekker om te doen, voelde me helemaal energiek daarna. Heb nog even wat huishoudelijk werk gedaan, goed bezig hoor.

Vanavond te wegen. Ben benieuwd. Moet nog ongesteld worden ook aankomend weekend en meestal was dat goed te merken/zien op de weegschaal. Nou ja, als er maar wat af is. Wat me sterk lijkt zo na de vakantie en met mijn snaai dipjes.
Ik ben helemaal bij. Mijn conclusie: jullie zijn GOED bezig!!! Haha.

@Eimar: Thanks voor het welkom terug heten. Heerlijk gevoel he? Spierpijn? Goed dat je erbij traint. Je zal misschien wat minder zijn afgevallen vanwege (aankomende) menstruatie maar let vooral op je vet percentage. En vraag of je consulent je spiermassa kan bijhouden nu je traint.

Ik kan nu ook zeggen dat voor de tweede keer met Cambridge beginnen zwaarder is (na de vakantie lijkt het op opnieuw beginnen) dus ik begrijp je. Ik zoek de hele dag al naar redenen om te eten. De eerste keer had ik daar geen last van. Maar ik houd vol! Jij ook he meid?!
Oja, en welkom iedereen die erbij is gekomen tijdens mijn afwezigheid!
Het vetpercentage was iets omhoog En spiermassa houd ze ook altijd bij, maar zal er volgende week even naar kijken.

3 ons was er maar af, maar goed er was niks bij en dat na de vakantie

Ze zei al, de 1e keer dat je begint stort je jezelf er in en is het niet zo moeilijk om af te kicken. Je wilt afvallen en hoppekee, dat lukt. Maar na zo'n vakantie, begin je opnieuw, weet je wat er komt en weet je wat je gaat missen. Je hebt zo lekker genoten en geproefd en dan is het véél moeilijker om de knop om te draaien en vol te houden niet te snoepen. En wederom heeft ze weer gelijk

Ik moest d'r verrassen volgende week... Dus moet nu echt bikkelen.

Maar tuurlijk houden we vol Diejeet!
Ik weeg nog hetzelfde eigenlijk als voor de vakantie. Wat er was aangekomen, was er alweer af.

NaamStartgewichtStreefGewicht nuTotaal afSprokkelientje102 kg75 kg71,5 kg30,5 kgPindarotsje106 kg67 kg65.1 kg40,9 kgBijenkoningin98,2 kg70 kg88.1 kg10.1 kgBabouche85.7 kg65 kg76 kg9,8 kgNouveau Riche78.2 kg65 kg67,8 kg10,4 kgKelly82,1 kg63 kg67 kg12,9 kgDiejeet97,2 kg75 kg75,4 kg21,8 kgEeffie106,9 kg70 kg82,4 kg24,5 kgEimear112,2 kg82 kg89,7 kg22,5 kgIgo4it105.2 kg75 kg83.1 kg22.1 kgWorldlyNathalie79.2 kg63 kg76,1 kg3,1 kgFernweh93.9 kg70 kg74,0kg19.9 kgAshley280394.3 kg75 kg83.0 kg11.3 kgHelenita271 kg61 kg59 kg12 kgPKT78,2 kg65 kg62,6 kg15,6 kgMiss H83,2 kg70 kg70,5 kg12,7 kgLady_Dana90.2 kg75 kg84.4 kg5.8 kg
Go eimear!
Slapen is goud

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven