wanneer de verwarming inschakelen?
maandag 17 september 2012 om 12:50
In mei dit jaar hebben wij vloerverwarming laten aanleggen. Nu horen we van rechts en links horror verhalen dat wanneer je de verwarming aanzet, de tegels kapot kunnen barsten. Is dit zo? iemand ervaring? Ik weet dat we de temperatuur geleidelijk moeten opvoeren. Maar wanneer beginnen we dan en met welk temperatuur? De thermostaat in de kamer geeft nu ong 20 graden aan, dus de verw. werkt sowiezo niet. Maar stel dat het straks koud wordt...hoe pakken we dit aan?
maandag 17 september 2012 om 12:53
tja ik heb zelf geen vloerverwarming maar het lijkt me dat scheuren alleen kan komen door te snel een te grote verandering in temperatuur. ik zou de kachel dus gewoon op 16 zetten, dan kom de temp nooit daaronder en slaat hij vanzelf aan als het nodig is. maarja.... ik ben dus geen ervaringsdeskundige;)
maandag 17 september 2012 om 12:55
Ik denk dat die horrorverhalen vooral van toepassing zijn als je hartje winter, als het buiten 15 graden vriest, ineens de vloerverwarming aanzet. Maar als het huis gewoon normaal verwarmd is en blijft, dus dat de tegels niet te koud worden en ook niet te snel verwarmd worden, dan kan er weinig gebeuren lijkt me.
En hoe aan te pakken? Eh... niet, denk ik. De thermostaat staat ingesteld dat de temperatuur op een bepaald niveau gehouden moet worden ga ik van uit. Dan springt de verwarming vanzelf aan voor de tegels dusdanig koud worden dat ze kunnen knappen.
En anders bel je het bedrijf die de hele boel heeft aangelegd.
En hoe aan te pakken? Eh... niet, denk ik. De thermostaat staat ingesteld dat de temperatuur op een bepaald niveau gehouden moet worden ga ik van uit. Dan springt de verwarming vanzelf aan voor de tegels dusdanig koud worden dat ze kunnen knappen.
En anders bel je het bedrijf die de hele boel heeft aangelegd.
maandag 17 september 2012 om 13:06
maandag 17 september 2012 om 13:15
Is elke week 10 graden niet veel? Er is ook een waterkraan, die moeten we opvoeren tot max. 35 gr. (elke week 5 graden opvoeren) maar de verwarming dan, die geeft nu aan dat de temp. binnen 20 graden is. Moet ik het handmatig instellen tot een graad of 16 en dan langzaam omhoog doen als het wat kouder is?
maandag 17 september 2012 om 13:16