Welke verf/latex?

17-09-2012 15:53 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar witte verf/ latex die goed dekt en lekker goedkoop is. Budget is minimaal, dus het liefst de goedkoopste verf, maar als dat betekend dat ik er 3x overheen moet, liever iets duurdere verf. In principe is het voor het witten van de plafonds, dus dat heeft geen superdekking nodig, ze zijn toch al redelijk wit. Maar in de logeerkamer wil ik 2 muren lichtblauw verven, waarvan 1 muur donkerpaars is. Die muur moet ik dus eerst veel lichter maken, anders zijn de muren straks 2 verschillende kleuren blauw. Daar heb ik dus wel goed dekkende verf voor nodig om het wit te maken, want heb weinig zin om er 3x over heen te moeten, ik had gehoord dat er een heel goedkoop merk was, wat super dekte, weet iemand welk merk dat was? Of anders tips?
Geen idee welk merk je dan het beste kan gebruiken.

Maar het ligt ook heel erg veel aan de ondergrond, en niet iedere kleur van het zelfde merk dekt evengoed.

Ik zou trouwens zelf gewoon over dat donkerpaars heen verven. Ik heb wel eens lichte kleuren over zwart heen geverfd en dat ging echt super goed, in één keer was het helemaal goed.
ik heb goede ervaring met de goedkope latex van gamma. het dekte het plafond hier in 1x heel goed. pas bij een vriendin geweest en die had ook huismerk latex van een andere bouwmarkt en daar moesten we het dus wel mooi 2x doen.

we hebben hier een slaapkamer die smurfenblauw/rood gestreept was. en die hebben we 1x met de latex gedaan maar dat dekt toch nog niet helemaal hoor. ging bij ons een andere kleur over dus dat was prima, maar als je de donkerpaarse muur een lichte eindkleur wil geven kan het best zijn dat een keertje extra latex beter is.
Gewoon huismerk van Gamma,Praxis of Kwantum is heel goed hoor.
Het beste kun je zo'n kleur eerst overschilderen met grijs, daarna zou je kunnen kiezen om het met de gewenste kleur te overschilderen. Grijs dekt altijd (naar mijn ervaring) beter dan welke witte latex ook. Ik zou dan die andere muur ook met grijs schilderen en daarna blauw. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven