Is dit normaal?

17-09-2012 19:42 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben inmiddels 2 jaar samen met mijn vriend. We hebben het erg leuk samen, maar er is iets waar ik me aan stoor. Mijn vriend heeft een zusje en daar gaat hij heel goed mee om. Hier is natuurlijk niks mis mee, maar wat ik wel raar vind is dat ze lichamelijk veel contact hebben. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een zoen op de mond en de zusje gaat regelmatig op zijn schoot zitten of doet haar hoofd op zijn schoot. Ik vind dit niet leuk. Wat denken jullie hierover?
Als men ons dan maar wel in die waan laat!
teardrop_viva: Wat jij benoemt is volstrekt normaal! Mijn vriend doet dat ook met zijn zusje en best vaak. Dat vind ik alleen maar normaal. Wat overdrijven die (ex) vriendinnen! En wat als ze in mijn schoenen zouden staan.

Suy: Daar kan ik me dan nog wat bij voorstellen. Je bent immers verliefd, maar nee niet echt nodig nee.
In de familie van mijn man zoent iedereen iedereen, ook neven. Is er nu iets mis met hen TO? Is dat dan incestueus? Wat zijn de gevoelens die dit broer/zus gedrag dan bij jou oproepen? Denk je dat het abnormaal is? Of ben je jaloers omdat je bang bent dat je vriend er met zijn zus vandor gaat ofzo?

(Trollollollollo!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Secondhandsuus: Ben blij dat je niet zo'n vriend hebt! Of toch wel
Fame: Zoent hij zijn neven op de mond? Ik heb ook niks tegen gewoon knuffelen of zoenen hoor. Denk dat je mijn topic niet helemaal hebt gelezen. En nee ik ben geen trol?!
Als je trollt kopieer dan niet een topic van een tijdje geleden maar verzin iets origineels
Ja, bij begroeting en afscheid. En ja, ik heb je he;le topic gelezen. Kan je mij dan vertellen wanneer de leeftijdsgrens is bereikt dat broers en zussen niet meer fysiek mogen zijn met elkaar?
Kan je mij de topic linken dan? Als er al een topic was, waarom zou ik hetzelfde vragen?
Nou Fame, als je volwassen bent en nog steeds op de schoot zit van je broer vind ik dat niet kunnen. Staat zo raar vindt je niet?
Dat vind jij.
En waarom vind je dat precies niet kunnen. Omdat jij het raar vindt? (of omdfat je er seksuele asociaties bij hebt?)
Misschien wel ja. Ik vind het meer iets voor een verliefd stel. Daarom voel ik me er niet fijn bij.
Ik vind daar niets raars aan eigenlijk. Mijn oudste van 15 en nichtje van mijn man van bijna 20 zitten ook gewoon af en toe bij hem op schoot of hangen half over hem heen als ze op de bank liggen. Boeien...

Dat jij de goede relatie tussen je vriend en zijn zus raar vindt, dat vind ik nou weer raar.
Moet je mij en mijn broers zien. We knuffelen, we raken elkaar aan, en zou ook nog best op schoot kunnen zitten. Wij zijn 35-45 jaar.
Ik vind t ook niet schokkend. Gezellig toch maar jah, ik houd van knuffelen!

Maar ipv hints te geven aan je vriend, zeg hem eens dat je je ongemakkelijk voelt.
Bekijken vanaf ongeveer 5 minuut 15

Zoiets?
Is het dan even vluchtig op schoot zitten of er een half uur op zitten? Snap niet waarom volwassenen dat doen. Kende ook een meid van 23 die de hele zondag op papa's schoot zat. Vind ik heel apart en meer niets voor een kind. En op de mond zoenen met broers en neven vind ik ook vreemd.
Het raar vinden zit tussen de oren van degenen die het raar vinden, vind ik. En dat iemand iets raar vindt maakt het niet ook gelijk raar...
Ik zeg toch ook "IK vind".
Ik vind het eigenlijk heel normaal om met gezinsleden te knuffelen en ze een kus te geven. En ook al heb je (de leeftijd voor) een eigen gezin, het gezin waar je uit komt is ook nog steeds je gezin.
Ik heb een jongere broer! echt een schat van een broer!! we zien elkaar niet heel vaak maar hebben toch een hele sterke band! maar niet zo sterk dat ik hem een kus op zijn mond zal geven!! een knuffel geef ik hem wel, maar met mijn hoofd op zijn schoot liggen?! hahaha ik krijg daar een heel vreemd beeld bij!!! Denk trouwens ook dat mijn vriend en zijn vriendin dit heel vreemd zouden vinden haha
ik kan ook wel als het nodig is bij mijn broer op schoot zitten, maar zoen op de mond? nee gewoon op de wang

de enige die ik op de mond zoen is mijn beste maatje, me vriendinnen/zus ( met begroeting) en uiterraad mijn vriend.
quote:leentjedb schreef op 17 september 2012 @ 23:55:

Het raar vinden zit tussen de oren van degenen die het raar vinden, vind ik. En dat iemand iets raar vindt maakt het niet ook gelijk raar...Ja dat is logisch. Bij iemand die het niet raar vindt, zit het ook tussen de oren.
@gurly

Wat is dan het verschil tussen je broer en je zus?

En zou het dan uitmaken als een van hen homoseksueel zou zijn?
quote:leentjedb schreef op 17 september 2012 @ 22:47:

Ik vind daar niets raars aan eigenlijk. Mijn oudste van 15 en nichtje van mijn man van bijna 20 zitten ook gewoon af en toe bij hem op schoot of hangen half over hem heen als ze op de bank liggen. Boeien...

Dat jij de goede relatie tussen je vriend en zijn zus raar vindt, dat vind ik nou weer raar.Ik heb niks tegen een goede broer zus relatie. Het extreme lichamelijke vind ik niet leuk om te zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven