X-ray worteltjes
dinsdag 18 september 2012 om 13:10
Naar aanleiding van dit artikel. Ik wil het ook proberen, al vrees ik dat mijn kinderen te slim voor dit trukje zijn, vooral mijn zoon was al als kleuter te nuchter. Welke namen kunnen jullie bedenken die bij een meisje passen? Maar geen prinsessen namen. Misschien Top Model worteltjes?
Gaat iemand dit ook proberen? Ik zou willen weten of het gewerkt heeft.
Gaat iemand dit ook proberen? Ik zou willen weten of het gewerkt heeft.
dinsdag 18 september 2012 om 13:15
dinsdag 18 september 2012 om 13:16
Over het algemeen zijn onze kinderen geen slechte groente-eters, maar bij mijn ouders eten ze het vaak wel beter. Nu verbouwen mijn ouders ook zelf groenten, en brengen ze vaak het nodige mee als we ze zien.
Dus wij hebben regelmatig de boontjes van opa, en zelfs de AH heeft de boontjes van opa Werkt hier super
Dus wij hebben regelmatig de boontjes van opa, en zelfs de AH heeft de boontjes van opa Werkt hier super
dinsdag 18 september 2012 om 13:31
dinsdag 18 september 2012 om 15:12
dinsdag 18 september 2012 om 16:58
Ik heb besloten, dat ik veel groente gewoon niet lust, ga het niet meer proberen ook: gekookte groentes.
Meeste rauwkost, salades etc vind ik heerlijk.
Maar broccoli, doe ik niet meer, prei niet, boontjes heel af&toe.
Andijvie al helemaal nooit.
En er blijft nog genoeg over
Ik snap kinderen wel die geen gekookte wortel willen, wortels zijn rauw lekker, maar gekookt vies
Ik snap kinderen wel die geen gekookte wortel willen, wortels zijn rauw lekker, maar gekookt vies
dinsdag 18 september 2012 om 17:13
Hier worden eigenlijk bijna alle groentes goed gegeten. Courgette echter niet, en omdat ik daar wel graag mee kook, is dat hier 'warme komkommer'. En dan gaat het er wel in...
Het enige andere dat geweigerd wordt, zijn champignons. Daar kook ik alsnog regelmatig mee, en die vis ik dan gewoon eruit op hun borden. Zo lang ze verder zo goed eten, mogen ze ook best iets niet lekker vinden!
Het enige andere dat geweigerd wordt, zijn champignons. Daar kook ik alsnog regelmatig mee, en die vis ik dan gewoon eruit op hun borden. Zo lang ze verder zo goed eten, mogen ze ook best iets niet lekker vinden!
woensdag 19 september 2012 om 11:54
quote:lilalinda schreef op 18 september 2012 @ 16:58:
Ik heb besloten, dat ik veel groente gewoon niet lust, ga het niet meer proberen ook: gekookte groentes.
Lilalinda,
Het is aan te raden niet alleen rauwe groente te eten.
Rauwe groente heeft niet dezelfde voedingswaarde als (kort) gekookte, gestoomde of roergebakken groente.
Je spijsverteringssyteem kan uit rauwe groente de vitamines en mineralen niet halen. Het verlaat je lichaam mét de gezonde voedingsstoffen. Het is alleen een goede bron van vezels.
Als je echt geen gekookte groente lust, probeer dan eens te roerbakken.
Lilalinda,
Het is aan te raden niet alleen rauwe groente te eten.
Rauwe groente heeft niet dezelfde voedingswaarde als (kort) gekookte, gestoomde of roergebakken groente.
Je spijsverteringssyteem kan uit rauwe groente de vitamines en mineralen niet halen. Het verlaat je lichaam mét de gezonde voedingsstoffen. Het is alleen een goede bron van vezels.
Als je echt geen gekookte groente lust, probeer dan eens te roerbakken.