singapore en kl

16-09-2012 22:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben een reis aan het plannen naar singapore, kl en penang.

Nu hoor ik van vele mensen en lees ik dat in de eerste twee steden op elke hoek een agent met een mitrailleur staat en dat het nogal beangstigend is.

Weet iemand hier meer van of heeft ervaringen?
Huh? Vreemd. Ben zowel in Singapore als KL geweest (5 jaar geleden) maar herken dit totaal niet. Ik heb ze wel op het vliegveld gezien.
singapore nog neit geweest (maar gaat dit jaar nog wel gebeuren, yeah!).

Maar in KL vond ik dat absoluut niet, ik heb er in ieder geval niet 1 bewust opgemerkt.
Ik woon in Singapore. Niets van waar!
In 2010 in beide steden geweest en heb dit niet gezien. Volgens mij is het echt onzin
Nooit gezien in Singapore (3 x geweest) en volgens mij ook niet in KL (2 keer geweest) Enige waar me zoiets is opgevallen is Sri Lanka. Singapore vond ik wel leuker dan KL, Penang vind ik weer wel tof.
In beide steden niet gezien.ik vond Singapore een vreselijke stad. Sfeerloos en aangeharkt. Maar nergens een geweer gezien.

Kl vond ik wel aardig ( voor mij blijft Bangkok de ultieme stad in Azië ) en gemoedelijk. Hier ook geen wapen gezien.
Voor beide steden is dit onzin. Geen idee wat er tijdens het bezoek van deze vele mensen afspeelde want ik heb er vrolijk in mijn eentje rondgehuppeld zonder me een moment onveilig te voelen.

Zou je dus niet teveel zorgen maken!
Onzin. In Singapore 3x geweest en in KL 1x niets van gemerkt. Penang vond ik vreselijk trouwens. Maar dat was je vraag niet
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Ik heb dit wel elders gezien maar ook dat went hoor.
Heb een maand door Maleisië gebackpacked, drie jaar geleden. Ben in beide steden geweest en die militairen zijn me niet in het bijzonder opgevallen. Zag ik ze wel, dan vond ik dat juist een veilig gevoel. Kuala Lumpur is een leuke stad, vooral in de buurt van Petaling Street. Overnacht vooral in het Reggae Guesthouse! Little India in Singapore mag je ook niet missen. Maar dat vertelt je Lonely Planet je ook wel! Enjoy your trip!
Heb je wat te verbergen dan?
Onzin, alleen op de vliegvelden!
quote:legerwoman schreef op 16 september 2012 @ 22:32:

Nu hoor ik van vele mensen en lees ik dat in de eerste twee steden op elke hoek een agent met een mitrailleur staat en dat het nogal beangstigend is.

Weet iemand hier meer van of heeft ervaringen?

Je vraagt hier om ervaringen, dus die 'vele mensen' van wie je dat hebt gehoord zijn er dus helemaal niet geweest?

Ik ben er verschillende keren en langere tijd geweest, en kan het me niet herinneren. Hoogstens een keer bij een ambassade/bank ofzo, dat er een gewapende bewaker staat.

En waar heb je dat dan gelezen, dat dat wél het geval zou zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 17 september 2012 @ 09:22:

[...]

Je vraagt hier om ervaringen, dus die 'vele mensen' van wie je dat hebt gehoord zijn er dus helemaal niet geweest?

Ik ben er verschillende keren en langere tijd geweest, en kan het me niet herinneren. Hoogstens een keer bij een ambassade/bank ofzo, dat er een gewapende bewaker staat.

En waar heb je dat dan gelezen, dat dat wél het geval zou zijn?Tuurlijk zijn die er wel geweest, wat denk jij dan, dus dan mag ik geen andere meningen vragen?
quote:legerwoman schreef op 18 september 2012 @ 15:49:

[...]

Tuurlijk zijn die er wel geweest, wat denk jij dan, dus dan mag ik geen andere meningen vragen?

Ik denk niet dat himilaya dat zo bedoelt. Maar vind het wel vreemd dat net al deze 'vele mensen' die jij hebt gesproken deze ervaring hadden. Ik (en daarmee velen met mij) herken het absoluut niet.

Dus nogmaals, maak je er niet druk over!
Hoi, ben in alle plaatsen die je noemt geweest in Februari van dit jaar. Nergens ook maar agenten/militairen met geweren gezien. Ze waren zelfs niet te zien bij ons hotel in KL toen daar een minister kwam.
Ik woon al een paar jaar in Maleisie en de enige mitrailleurs die ik zie zijn van plastic en worden verkocht aan toeristen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven