graag advies ivbm aanschaf tablet

19-09-2012 12:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil graag een tablet aanschaffen.maar welke???ik zie door de bomen het bos niet meer.lees graag jullie ervaringen?

dit wil ik er mee gaan doen;agenda bij houden,adressenboek,routeplanner,skypen,emailen (met wifi) foto,s bewaren.word-documenten maken (heb nog ongebruikte licentie beschikbaar) hoeveel geheugen heb je hier voor nodig? hoef verder geen onnodige toetersenbellen erbij.(geen spelletjes) hoe kan ik een tablet aan mn laptop koppelen om zo eea bij elkaar er op te zetten?

en prijzen lopen vanaf 75 euro tot 500??? zit zelf rond de 400 te denken? alvast bedankt voor de moeite van het meedenken.
Wat voor eene telefoon heb je? Ik heb zelf samsung telefoon en dus ook een samsung tab aangeschaft. Maar als je een iphone hebt lijkt me een ipad makkelijker ivm koppelen en synchroniseren.
Ik heb een ipad, en erg blij ermee. Gebruik hem voor foto opslag, email, internet, skype, wat apps als wordfeud en een hoop kinderapps voor dochter. En als ereader gebruik ik hem ook. Kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst mijn laptop aanhad, of een boek heb vastgehouden....

Word op een tablet vraag ik me af of het handig is. Ik vind het typen wel belastender voor je polsen en vingers dan met een laptop, het is tenslotte geen tekstverwerker. Maar goed, ik heb dan ook chronische peesontstekingen, dus ik heb daar snel last van.
Ik heb een HTC Flyer, maar ik gebruik 'm echt nooit. Het is een super goed tablet, daar geen slecht woord over, maar ik vind het totaal niet handig. Geef mij maar een laptop op schoot.
Ik heb een iPad en ben er super blij mee.

Voor dingen als tekstverwerken, grote documenten bewerken etc heb ik nog een PC staan maar voor alle overige (lees: forummen; surfen, skypen, routeplanner, foto's bekijken, uitzending gemist etc) heb ik mijn iPad bij de hand. Binnen 1 seconde staat ie aan en is ie gebruiksklaar. I my iPad.
Als je ook wilt tekstverwerken zou ik niet voor een tablet gaan. Het is geen vervanging voor een laptop in die zin.

Ik ben erg tevreden met mijn Samsung tablet iig.
Android dan galaxy tab

Apple dan iPad.. Heb ik zelf.. Heel fijn apparaat
Je kunt ook een soort hoes kopen met ingebouwd toetsenbord! Dan wordt typen (bijv. email) stukken makkelijker..
Office voor de iPad is nog niet uit. Mij staat iets bij dat dat volgend jaar op de planning staat. Overigs heb je dan nog niets aan je licentie, omdat het een App is.

Zelf ik heb een iPad3 en ben er tevreden mee. Ik gebruik hem zowel privé als een klein beetje zakelijk. Tekstverwerken doe ik niet, om wat Jorina al zegt: het werk lang niet lekker als op een computer of laptop. Tenzij je als je voor een iPad wilt gaat een dock met keyboard aanschaft...

Oh, en als je voor een routeplanner in de zin als navigatiesysteem wilt gaan, zou ik wel kiezen voor een tablet met 3G
anoniem_119876 wijzigde dit bericht op 19-09-2012 15:49
Reden: typo
% gewijzigd
.
quote:nobrains schreef op 19 september 2012 @ 14:00:

Google Nexus is maar 200 euro, en moet de concurrentie met de iPad aan kunnen gaan.

't Is android, als je een beetje Office-achtigs wilt doen, krijg je bv. QuickOffice, maar een meisje dat hier schrijft, Pom en nog wat, heeft zo' n ding meegenomen uit Amerika, en wil al niets anders meer voor haar verslagen.

Omdat je nogal wat geld kan uiitgeven, zou ik, als je meer Office-dingen wilt kunnen doen, kijken naar oa. Nokia en Samsung, die nu uitkomen met Windows 8 met dezelfde kern voor pc, tablet en smartphone.

Dan heb je de hele Office, en gewone Windows in je zak, of op een tablet.

En is 't van de ene mini-pc naar de andere, met dezelfde Windows.

Zelf zou ik dan geloof ik eerder kiezen voor een netbook.

Die zijn zo geëvolueerd dat je dan voor een paar honderd euro je pc bij je hebt, zelfs met hd.

Je moet maar kijken bij wat Windows 8 op een tablet je biedt (oa. Samsung tablet en mobiel, Nokia 800- en 900 serie mobiel), android (veel merken nu met nieuwe modellen, en verder de Nexus), of een netbook.

Ik bedoel, er is best veel verschil tussen de systemen qua bruikbaarheid, of ueberhaupt beschikbaar zijn voor office-achtige dingen, veel soorten mail, skype, routeplanner, etc.

Je moet al die dingen maar nalopen.

En dan heb je nog mensen die liever toetsen dan een touchscreen willen.Ik heb een Nokia Lumia, maar tot nog toe valt het vies tegen met de apps die er voor zijn. Voor iPad en Android zijn er veel meer, en apps die daarvoor gratis zijn, moet je onder Windows nog betalen. Het is dat mijn baas deze mobiel verstrekt en betaald, maar zelf heb ik liever android of apple.
bedankt voor jullie reacties, heb al veel geleerd. mn telefoon in nokia,maar prepaid en dat hou ik ook zo.mobiel internet is voor mij niet nodig.wil niet helemaal vergroeid raken met zo,n ding.voor tekstverwerking heb ik mn lappie en pc waar ik nog steeds zeer blij mee ben.dmv knippen en plakken kan ik eea in word plaatsen,dus das ook opgelost.

gaat dus vnl om agenda bijhouden,adressenbestand,en navigatie/mail in 1 ding.anders met al die losse apparaten,moet ik weer een andere tassencollectie aanschaffen welk geheugen raden jullie aan? minimaal 16 GB of nog meer? jullie meningen en die van bekenden van mij, zullen tot mn besluit en aankoop gaan leiden.
Ik heb een iPad,bevalt goed.
Ik zou minimaal 32 gb nemen. Ik zat al vrij snel aan de 16.
had een financiele meevaller,heb daarom gekozen voor de Ipad3.
quote:desteny schreef op 19 september 2012 @ 12:44:

ik wil graag een tablet aanschaffen.maar welke???ik zie door de bomen het bos niet meer.lees graag jullie ervaringen?

dit wil ik er mee gaan doen;agenda bij houden,adressenboek,routeplanner,skypen,emailen (met wifi) foto,s bewaren.word-documenten maken (heb nog ongebruikte licentie beschikbaar) hoeveel geheugen heb je hier voor nodig? hoef verder geen onnodige toetersenbellen erbij.(geen spelletjes) hoe kan ik een tablet aan mn laptop koppelen om zo eea bij elkaar er op te zetten?

en prijzen lopen vanaf 75 euro tot 500??? zit zelf rond de 400 te denken? alvast bedankt voor de moeite van het meedenken.

Hoop vragen in 1

stuk voor stuk:

-agenda bijhouen: dat ligt aan de agenda. Ik heb gmail en dat kan op pc/laptop/tablet/smartfoon, zelfs meerdere accounts en dus meerdere agenda's

-adresboek gaat ook via gmail

-skype via tablet, laptop, smartfoon

- mail overal gesynct

- foto is een kwestie van syncen met iets dat het bewaard, hier dus via laptop en harddisk once and a while

- mailen is kwestie van iets dan imap heeft, dus geen hotmail maar gmail anderzins (xs4all)

- documeten doe ik via dropbox en primary is mijn laptop, Er zijn veel progs voor en tablet, evt evernote maar ondertussen al veel meer

Je kunt een toestenbord erbij kopen, zodat je gewoon kunt typen. Ik heb het niet, type vnl op laptop. Mijn dochyers hebben iPad vis school en hebben een toetsenbord erbij, past in de hoes

Wij hier iPads maar ken ook een Samsung goed, prima volgens mij.

Als je een iPad hebt EN en mac trhuis synt dat alles, dat hebben wij niet en de meeste mesnen niet. Maar lukt prima.

geheugen? Dat zit vast aan wat je er op laat staan. Films, foto;s en muziek.

Wees selectief, al past er veel op.

Zet foto's bij tijds over op losse HD voor de zekerheid en bewaar dat wat je wil laten zien, niet om te bewaren., daar is het niet voor

Miziek erop dat wat je wil luisteren en wissel desnoods geregeld

Films dat wat je wilt zien, idem

fims alleen als je op reis gaat, of even wilt zien,

alles niet om te bewaren,daar is een externe HD voor
Je bent zelf een theepot
dankje wel SuzS, voor je reaktie, tis een Ipad 3 geworden

tis net een nieuwe verkering,je mot ff aan elkaar wennen
Leuk.

Ik heb ook een iPad3 besteld en wij hadden al een iPad2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven