Project X Haren

18-09-2012 16:51 1080 berichten
Alle reacties Link kopieren
Trouw:

Het verjaardagsfeestje van een meisje uit Haren, in Groningen, lijkt gigantisch uit de hand te lopen. De Harense maakte voor vrijdag via Facebook een evenement aan voor haar zestiende verjaardag, maar vergat aan te geven dat het om een privéfeestje ging. Inmiddels zijn er meer dan 40.000 mensen bij haar thuis uitgenodigd, van wie er bijna zesduizend hebben aangegeven aanwezig te zijn.

Het feest is omgedoopt tot Project X Haren, naar de gelijknamige Amerikaanse film waarin een feest volledig escaleert. "Er worden momenteel YouTube-filmpjes gemaakt, afterparty's georganiseerd en er is zelfs geflyerd in de stad Groningen. Het gaat het hele land door en zelfs de grenzen over. Het is bijna te bizar voor woorden", schrijven de ouders van het meisje in een waarschuwende brief aan omwonenden.

Vanmorgen was er overleg tussen de gemeente Haren en de politie.

Een woordvoerder van de politie laat weten dat ze op het ergste zijn voorbereid."Er ligt een noodverordening klaar voor vrijdag, maar die is momenteel inactief. Als het escaleert dan zullen wij hem inzetten. Het is moeilijk in te schatten hoeveel mensen het feestje gaat trekken, maar we houden de sociale media in de gaten. Onze insteek is om de buurt een rustige avond te bezorgen zoals alle andere vrijdagavonden".

Een woordvoerder van de gemeente voegt daar aan toe: "Wij hopen dat het met een sisser afloopt, maar de opkomst is lastig te voorspellen. Er zouden twee mensen op af kunnen komen of een paar honderd. Wij roepen in ieder geval iedereen op om niet naar Haren te gaan."

Er zijn ondertussen banners, flyers, youtubefilmpjes en een dresscode..

Het zou je maar gebeuren Het lijkt mij niet echt tegen te houden dat er mensen komen. Wat zou jij doen als ouder?

Wat zou jij doen als ouder?

Totaal aantal stemmen: 76

Vluchten (34%)
De deur barricaderen (14%)
Meefeesten (14%)
In de kelder gaan zitten (9%)
Het leger inschakelen (28%)
Enn, als ik zo'n puber had ook hoor . 20 jaar huisarrest op z'n minst.
Ha, jij zit ook naar Kouwenhoven te luisteren

Gelukkig maar (dat soort geruchten zijn geen grappen)
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:52:

[...]

Voor zover ik weet (als niet-reller) is dat vrij standaard: als de ME erbij komt is het al zodanig uit de hand gelopen dat de 'onschuldige voorbijganger' daar niets te zoeken hebt. Dus als je een ME-er tegenkomt, mag die je een mep geven om je de goede kant op te krijgen.Mee eens
Lees net ook inderdaad dat er een meisje doodgedrukt zou zijn maar de politie dit niet bevestigt. Het zal toch hopelijk echt niet!
Ik dacht hetzelfde Waarbij, je zal daar maar zijn gaan liggen omdat je bang was. Een jongen lag namelljk onder een auto, tenminste zo leek het. Maar ja voor hetzelfde geld lagen ze te wachten om achter die ME linie te komen. Geen idee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:dreamer schreef op 21 september 2012 @ 22:53:

Het verbaasde mij zostraks dat de ME charges uitvoerden en ze het dorp indreven. Weilanden genoeg, zou ik zeggen.. waarom dan het dorp in?Makkelijker samendrijven? Meer licht? Geen idee hoor, ik noem maar wat.
Waarbij, op zich ben ik het wel met je eens, maar aan de andere kant, ze hebben daar gewoon niks te zoeken, hadden er gewoon niet moeten zijn en als je dan de aanwijzingen niet opvolgt, kun je daar de consequenties van ondervinden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Een paar buren van me zijn gaan kijken.. ik hoop dat ze niks overkomt daar!
Kijk nu ook RTV Noord. Wat een zooitje daar.
Loco Kouwenhoven, de naam van zijn functie alleen al zeg.
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:52:

[...]

Voor zover ik weet (als niet-reller) is dat vrij standaard: als de ME erbij komt is het al zodanig uit de hand gelopen dat de 'onschuldige voorbijganger' daar niets te zoeken hebt. Dus als je een ME-er tegenkomt, mag die je een mep geven om je de goede kant op te krijgen.Een mep. Maar met drie man plus knuppels en een hond, terwijl de relschopper al ligt? Lijkt me wat veel.
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:54:

Ha, jij zit ook naar Kouwenhoven te luisteren

Gelukkig maar (dat soort geruchten zijn geen grappen)

Yup. Ben ik ook blij om inderdaad....

"Geen idee hoe we van de menigte af komen..." Dat schiet niet om meneer de burgemeester.
quote:waarbij schreef op 21 september 2012 @ 22:49:

Ik vind overigens wel dat de ME behoorlijk agressief te werk gaat met slaan.Heb je de beelden gezien? Ze hadden van mij nog veel vaker en harder mogen slaan eerlijk gezegd.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Zostraks op tv (rtvnoord) trouwens wel een aantal jongeren uit Apeldoorn, die het reuze naar hun zin gehad hadden en niets hadden vernield. Gewoon lol, gezellig. Het kon dus wel.

Die waren ook alweer op weg naar huis, ivm reistijden en laatste trein.

Dat soort jongens snap ik alsnog niet, maar niet iedereen kwam daar dus om te rellen en te vernielen. Het grootste aantal wel gewoon voor de lol en we zullen wel zien. Maarja, zo'n kern maakt natuurlijk wel de meeste indruk
Later is nu
quote:ninika schreef op 21 september 2012 @ 22:55:

Een paar buren van me zijn gaan kijken.. ik hoop dat ze niks overkomt daar!Waarom gaan ze kijken? Ik zou lekker thuis blijven.
quote:rosanna08 schreef op 21 september 2012 @ 22:55:

Waarbij, op zich ben ik het wel met je eens, maar aan de andere kant, ze hebben daar gewoon niks te zoeken, hadden er gewoon niet moeten zijn en als je dan de aanwijzingen niet opvolgt, kun je daar de consequenties van ondervinden Hoe kun je de aanwijzing wegwezen opvolgen als je op de grond ligt en ondertussen getrapt en geslagen wordt met kknuppels?

Een paar buren van me zijn gaan kijken.. ik hoop dat ze niks overkomt daar! lijkt me een slecht idee
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Een paar buren van me zijn gaan kijken.. ik hoop dat ze niks overkomt daar!Wat ontzettend dom.
Meneer de burgemeester heeft niet zoveel te zeggen, de politie valt onder Groningen dus (voormalig) twitterkoning Rehwinkel heeft de touwtjes in handen
.
quote:thomaaas schreef op 21 september 2012 @ 22:55:

[...]

Makkelijker samendrijven? Meer licht? Geen idee hoor, ik noem maar wat.Ik denk meer door de plek waar de rellen ontstonden tov de ME.. dat is voor mij enige verklaring. Weg van de versperringen is het dorp in. Wel jammer.
Later is nu
quote:Gamayun schreef op 21 september 2012 @ 22:56:

[...]

Heb je de beelden gezien? Ze hadden van mij nog veel vaker en harder mogen slaan eerlijk gezegd.Ja natuurlijk heb ik de beelden gezien, hoe had ik het anders geweten? Ik vind dat er best een dreun uitgedeeld mag worden maar dat was niet het geval,
quote:louisavuitton schreef op 21 september 2012 @ 22:57:

[...]

Waarom gaan ze kijken? Ik zou lekker thuis blijven.Ja ze vroegen of ik mee ging. Nou niet dus.
quote:wen schreef op 21 september 2012 @ 22:58:

Meneer de burgemeester heeft niet zoveel te zeggen, de politie valt onder Groningen dus (voormalig) twitterkoning Rehwinkel heeft de touwtjes in handenBen benieuwd of we van hem ook nog iets horen vanavond. Lijkt me ook niet geheel onnuttig.
Vraag van journalist.. Dit heeft u nog niet eerder meegemaakt in Haren????

Tss jawel hoor dit is wekelijks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven