Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
quote:Ivetje schreef op 08 september 2012 @ 19:17:

Ik had gisteren een bruiloft en ben helemaal in 50's stijl gegaan haar laten doen bij Madame de Pompadour (jij kent haar of niet TO?) en was echt super! Hierbij even het resultaat

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 13.jpgLeuk, Ivetje! En leuk dat je er paarse schoenen en tasje bij had. De meesten kiezen (helaas) standaard voor 'zwart bij alles', maar dit is zoveel stijlvoller!
zag de foto ook langs komen op de fb van top vintage... alleen jammer dat ze daar hell bunny, altijd bunny noemen... vraag me af waarom, bang om klanten af te schrikken met de complete naam? maar dat zien ze uiteindelijk toch in het merkje
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Ivetje schreef op 08 september 2012 @ 19:17:

Ik had gisteren een bruiloft en ben helemaal in 50's stijl gegaan haar laten doen bij Madame de Pompadour (jij kent haar of niet TO?) en was echt super! Hierbij even het resultaat

http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... oto-13.jpg

Leuk topic en een hele mooie jurk. Hij staat je goed!

Ik heb ook wat jurken in deze stijl, zal na het uitzoeken van mijn vakantie foto's ok eens iets uploaden.
Hmm ja ik vind Hell Bunny ook wel lame klinken... bunny is wat toegankelijker misschien?
quote:fiftiesdarling schreef op 10 september 2012 @ 09:58:

Zeker doen! Vandaag de foto's van mijn laatst gepubliceerde shoot op Fifties Darling gezet; dit is mijn favoriet.

Maar de rest is ook super leuk Wow, echt super!
Thnx! Was ook heeel leuk om te doen weer
quote:fiftiesdarling schreef op 10 september 2012 @ 20:57:

Hmm ja ik vind Hell Bunny ook wel lame klinken... bunny is wat toegankelijker misschien?

denk het ook... maar toch raar, mensen zien toch in het labeltje dat het merk anders heet.

vind het zelf niet zo lame... maargoed ken het merk nog van toen ik een alto pubertje was en i love hun evil bunny logo :p

In hun nieuwe collectie zitten trouwens wel meer mooie vintage geinspireerde kledingstukken
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ja de collecties zijn altijd wel leuk!
Nieuwe post met een nieuwe vintage ruitjes jurk op Fifties Darling.

Verder ben ik heeeeel zenuwachtig aan het worden voor volgende week dinsdag, dan vlieg ik naar Napels voor werk en ik heb vlieg-ANGST!
Vorige week in de winkel van ilovevintage geweest, echt mooie spullen! So cute!
sterkte fd.... hier ook echt verschrikkelijke vlieg-angst
Ernstig he, vlieg jij wel?
Geen last van vliegangst hier... wel een paar heeeeel mooie aankoopjes gedaan.
Oh en ik ga verhuizen dus uiteraard gaat er ook vintage interieur geshopt worden
Ik heb ook vliegangst, maar vlieg wel. Niet vaak, heb nu zo'n 5 keer gevlogen denk ik. Ik vind het geen ontspannen manier van reizen, ben altijd blij als ik het vliegtuig weer uit mag.. Ik moet van mezelf, je mist zoveel als je echt niet wil vliegen!
Yaayyy ben weer terug van een indrukwekkende trip naar Napels. Veel mooie dingen gemaakt, gegeten en gezien... hoe is het met jullie?
Wat een weergaloos mooie foto's op je blog FD!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Oh thnx! De foto's die de fotograaf heeft gemaakt zijn veel mooier
quote:fiftiesdarling schreef op 12 september 2012 @ 11:42:

Ernstig he, vlieg jij wel?paar jaar geleden naar indonesië, geloofde pas dat ik levend zou aan komen, toen ik mijn voeten op de grond had gezet van het vliegveld... had ook wat kalmeringspillen... kan dus soms vrij panisch zijn bij mij... ergste is opstijgen, als dat goed is gegaan, dan gaat het wel weer... maar voor mij is het echt een noodzakelijk kwaad
hier druk... weinig tijd voor vintage shoppen, net als ceci midden in een verhuizing en door de snelheid vooral ikea, geen tijd om kringloops af te gaan, ga ik doen als ik verhuist ben, dan ga ik opzoek naar leuke accesoires
En waar ga je naar toe verhuizen (wat voor huis)?
etage in een jaren30 woning (misschien nog iets ouder) met mooie openslaande balkondeuren met glas-in-lood erboven... een gas haard... echt een plekje voor een vintage liefhebber
Klinkt echt super zeg....
quote:lollypopje schreef op 23 september 2012 @ 13:33:

etage in een jaren30 woning (misschien nog iets ouder) met mooie openslaande balkondeuren met glas-in-lood erboven... een gas haard... echt een plekje voor een vintage liefhebber

Klinkt mooi! Als je tips of advies nodig hebt qua interieur, mijn hele huis is vintage dus ik weet er inmiddels aardig wat van

Van de week trouwens een droom van een vintage jurkje gevonden, maar hij was niet gemaakt voor een figuur met borsten Dus met pijn in mijn hart laten hangen...
@opgeprikt... meeste wordt toch ikea, aangezien ik nog niks heb... maar plan is wel om dat langzaam aan te vullen met vintage en kringloop spullen... wel wat vintage servies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven