Exclusief.. maar is dat voldoende?

22-09-2012 13:18 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik heb een aantal maanden geleden een (jonge)man ontmoet en sindsdien zijn we aan daten. Alles is ontzettend leuk maar nu de maar.

Hij heeft vanaf het begin af aan verteld dat hij nog niet toe is aan een serieuze vaste relatie. Zodat er dus geen verrassingen achteraf zouden ontstaan. Deze eerlijkheid vind ik dan ook heel fijn. Hij is trouwens 23 jaar.

Hij wil dus nog geen vaste relatie maar voor de rest is het overduidelijk dat hij mij wel erg leuk vind. Ook zijn we exclusief met elkaar in de zin van dat we niet daten, zoenen, seksen etc met anderen. Onze vriendschap/relatie achtig iets is daar ook niet op gebaseerd we hebben dan ook minstens 2 mnd daarmee gewacht. Verder doen we ook veel andere leuke dingen, ik ben betrokken in zijn leven en hij in die van mij. Ik ken zijn vrienden en een deel van zijn familie en andersom ook.

Alleen twijfel ik soms wel even of ik niet heel naïef bezig ben en wat ik nu precies wil hiermee. Ik vind hem heel erg leuk, en ja er zit ook gevoel bij. Verder ben ik niet echt een type dat al heel erg serieus staat in relaties. Ik wil mij nog niet settelen, kinderen krijgen, samenwonen etc. Ik wil vooral heel veel plezier hebben in het leven. Ik ben een studente 24 jaar en nog niet toe aan dat soort vastigheid. Maar toch bekruipt mij constant het gevoel van.. Maar hij kiest niet 100% voor jou... ondanks de exclusiviteit.

Misschien kunnen jullie met mij meedenken of advies geven?
eeehhhh... Misschien is hij bang voor het woordje "relatie". Dat daar een beeld bij komt kijken (en dus ook bij jou blijkbaar) die niet passend is. Maar een relatie tussen 2 personen gaat zoals de 2 personen dat wensen. Je kan dus ook gewoon regelmatig afspreken en plezier hebben in een relatie. Je hoeft niet persee te gaan samen wonen en kinderen te krijgen natuurlijk.
Hij geeft aan nog niet toe te zijn aan een vaste relatie, maar zelf zeg je ook dit nog niet te willen. Jullie hebben een exclusieve sexrelatie met elkaar met vriendschap. Wat is er verkeerd aan gewoon te genieten?

Waar ben je bang voor?

Dat je steeds meer gaat voelen en hij niet?

Kun je ook omkeren.. hij gaat meer voelen en jij niet...

Dat is met alle relaties zo, die kunnen ook mislopen. Mochten jullie voor elkaar bestemd zijn, dan komt het goed. Zo niet, dan is het een heel erg jammer, maar dit hoort bij het leven.

Ik zou lekker van je V+ genieten.
Horen, zien en .... reageren
Hij doet dat niet,maar jij ook niet. Dat kun je hem dus niet verwijten.
Hij heeft hiervoor 1 relatie gehad die hij zelf omschrijft als niet normaal en dat heeft hem nogal een afkeer gegeven. Zijn beeld van relaties is nogal vervormd zeg maar. Zijn idee is dat het even leuk is, maar dat je er daarna achterkomt dat het toch allemaal niet zo leuk is wanneer de roze bril afgaat. Zo was het in ieder geval bij die ex gegaan. Hij kwam er toen achter dat zij helemaal niet de persoon was die hij dacht dat ze was. Sindsdien is het woord relatie een allergie voor hem en alles wat daarbij komt kijken.
Hij is dus gewoon angstig en wil het daarom niet relatie noemen. Maar jullie doen alle dingen die bij een relatie horen. Nou prima, dan spreek je het woord relatie niet uit, dan zeggen jullie dat je verkering hebt. Makkelijk zat, maar het is precies hetzelfde...:)
quote:Carliena schreef op 22 september 2012 @ 13:31:

Hij geeft aan nog niet toe te zijn aan een vaste relatie, maar zelf zeg je ook dit nog niet te willen. Jullie hebben een exclusieve sexrelatie met elkaar met vriendschap. Wat is er verkeerd aan gewoon te genieten?

Waar ben je bang voor?

Dat je steeds meer gaat voelen en hij niet?

Kun je ook omkeren.. hij gaat meer voelen en jij niet...

Dat is met alle relaties zo, die kunnen ook mislopen. Mochten jullie voor elkaar bestemd zijn, dan komt het goed. Zo niet, dan is het een heel erg jammer, maar dit hoort bij het leven.

Ik zou lekker van je V+ genieten.Ik ben inderdaad bang dat ik uiteindelijk meer ga voelen en hij niet. Of dat hij uiteindelijk iemand anders vind. Wat je zegt klopt inderdaad wel dat het in alle relaties kan mislopen...
Je hebt nooit garanties, ook niet na 10 jaar. Dus dat moet je echt loslaten. Als je nu niet geniet is dat ook erg zonde.

Geniet en kijk waar het schip strandt.
Sommige mannen hebben nu eenmaal een allergie voor het woord "relatie". Krijgen direkt rode vlekken in hun nek en een paniekerige blik in hun ogen :-) Nou, eenvoudig, neem het woord relatie gewoon niet in je mond en zie hoe deze "vriendschap" zich verder ontwikkelt.

mosterd :-)
Horen, zien en .... reageren
Hmm. Volgens mij hebben jullie nu toch gewoon een relatie? Als je elkaar vrienden en familie kent, seks hebt, niet met anderen omgaat.

Zelf zou ik hier niet gelukkig van worden. Tijdelijk prima, maar na een maand of wat moet hij toch wel weten wat hij wil? Als hij dan nog niet zeker is, dan zou ik 't afkappen. Laat hem maar terugkomen zodra hij meer kan bieden.

Of, als m'n gevoel me niet in de weg zou zitten, zou ik er een sexrelatie van maken. Maar dan dus alleen dates, geen vrienden of familie of andere activiteiten die bij een echte relatie horen.

Maar hee, als jij het nu niet erg vindt om niet zoveel zekerheid te hebben, dan kun je het ook rustig nog even aankijken natuurlijk. Is hij verder wel serieus? Liegt hij niet?
Jullie hebben dus gewoon een relatie, alleen noemt hij het niet zo.
Eigenlijk staan jullie dus beiden hetzelfde in de 'relatie'. In feite hebben jullie natuurlijk een Relatie hoe je het zelf ook wel of niet noemen wilt. Het is allemaal nog wat pril en jullie zijn nog jong... het begin van een relatie is toch altijd wat onzeker.

Het lijkt erop dat jij nu wel meer aan hem gehecht raakt en toch graag meer zekerheid wilt. Hoewel je trouwens zegt dat je nog niet toe bent aan een relatie (tegenstrijdig). Zelf houd je dan ook nog wat afstand door er zo in te staan.
wat je water geeft, groeit
quote:misslexie schreef op 22 september 2012 @ 13:40:

Hmm. Volgens mij hebben jullie nu toch gewoon een relatie? Als je elkaar vrienden en familie kent, seks hebt, niet met anderen omgaat.

Zelf zou ik hier niet gelukkig van worden. Tijdelijk prima, maar na een maand of wat moet hij toch wel weten wat hij wil? Als hij dan nog niet zeker is, dan zou ik 't afkappen. Laat hem maar terugkomen zodra hij meer kan bieden.

Dat is dus het punt hij wil geen beloften doen die hij misschien niet waar kan maken. Door in een relatie te stappen en dan erachter komen dat het toch niet helemaal is wat hij wil. Zoals eerst dus.

Of, als m'n gevoel me niet in de weg zou zitten, zou ik er een sexrelatie van maken. Maar dan dus alleen dates, geen vrienden of familie of andere activiteiten die bij een echte relatie horen.

Maar hee, als jij het nu niet erg vindt om niet zoveel zekerheid te hebben, dan kun je het ook rustig nog even aankijken natuurlijk. Is hij verder wel serieus? Liegt hij niet?

Hij is verder wel serieus, liegen doet hij volgens mij ook niet, hij komt oprecht op mij over. Alleen houd hij dus wel duidelijk een bepaalde afstand in om vooral niet verliefd te worden. Volgens hem houd dat namelijk in dat je totaal de weg kwijt raakt en de dingen niet meer realistisch ziet.
quote:novembre01 schreef op 22 september 2012 @ 13:18:

Misschien kunnen jullie met mij meedenken of advies geven?

Ja, zo 1 heb ik ook gehad... Jullie hebben gewoon een relatie alleen hij is er gewoon emotioneel nog niet aan toen om het te erkennen.

Wij vrouwen hebben de neiging om dingen heeeeel ingewikkeld te maken. Lets break it down?

- Hij vind dat hij nog niet toe is aan een vaste relatie? Dus jullie hebben een ... ?

- Voorgesteld aan vrienden

- Voorgesteld aan familie

- Exclusief alleen sex met elkaar

- Jullie doen ook andere dingen naast het seksen alleen.

- Jullie zien elkaar regelmatig

Andere woorden dit is gewoon nieuwe tijds daten... In de tijd voor internet en anticonceptie noemde men het verkering... Zij raakte zwanger en toen kwam het huwlijk.

Tegenwoordig is iedereen op zoek naar de ware? Die 1nne speciale persoon die speciaal voor jou gemaakt is :( Ja, de gebroeders Grimm zijn er rijk van geworden, van die sprookjes... Realiteit is... De ware is, de persoon die zich aan jou aan past.

Jij past je aan hem aan dus hij zou god op z'n knieeen moeten danken dat ie een leuke meid als jij ontmoet heeft en die hem de tijd geeft zich zelf te zijn. En zich aan hem aanpast..

Voor jou? Geniet gewoon lekker van het moment en wat er vandaag nog niet is kan morgen komen toch? Ga niet over jullie status lopen zeuren wat veel andere vrouwen wel zouden doen....

Wees je zelf, lekker vrolijk en spontaan, hou de drama weg en je zal merken dat op een bewust moment bij een etentje of wat dan ook... iemand er na zou vragen, naar jullie relatie status en hij zal zeggen... ja we zijn een koppel. Geef en gun hem die tijd Hij is nog maar 23 en wilt buitenspelen, maar heeft gemerkt dat ie jou de leukste vind thats all.

''En dat ie geen vaste relatie wilt omdat ie denkt dat de ware bestaad en dat ie die morgen gaat tegen komen? Zelfs in een vaste relatie verlaten mannen vrouwen nog'' Hij is wel of niet het typpe er voor...
Ja je bent naïef.
quote:littlesinner schreef op 22 september 2012 @ 14:00:

[...]

Ja, zo 1 heb ik ook gehad... Jullie hebben gewoon een relatie alleen hij is er gewoon emotioneel nog niet aan toen om het te erkennen.

Wij vrouwen hebben de neiging om dingen heeeeel ingewikkeld te maken. Lets break it down?

- Hij vind dat hij nog niet toe is aan een vaste relatie? Dus jullie hebben een ... ?

- Voorgesteld aan vrienden

- Voorgesteld aan familie

- Exclusief alleen sex met elkaar

- Jullie doen ook andere dingen naast het seksen alleen.

- Jullie zien elkaar regelmatig

Andere woorden dit is gewoon nieuwe tijds daten... In de tijd voor internet en anticonceptie noemde men het verkering... Zij raakte zwanger en toen kwam het huwlijk.

Tegenwoordig is iedereen op zoek naar de ware? Die 1nne speciale persoon die speciaal voor jou gemaakt is :( Ja, de gebroeders Grimm zijn er rijk van geworden, van die sprookjes... Realiteit is... De ware is, de persoon die zich aan jou aan past.

Jij past je aan hem aan dus hij zou god op z'n knieeen moeten danken dat ie een leuke meid als jij ontmoet heeft en die hem de tijd geeft zich zelf te zijn. En zich aan hem aanpast..

Voor jou? Geniet gewoon lekker van het moment en wat er vandaag nog niet is kan morgen komen toch? Ga niet over jullie status lopen zeuren wat veel andere vrouwen wel zouden doen....

Wees je zelf, lekker vrolijk en spontaan, hou de drama weg en je zal merken dat op een bewust moment bij een etentje of wat dan ook... iemand er na zou vragen, naar jullie relatie status en hij zal zeggen... ja we zijn een koppel. Geef en gun hem die tijd Hij is nog maar 23 en wilt buitenspelen, maar heeft gemerkt dat ie jou de leukste vind thats all.

''En dat ie geen vaste relatie wilt omdat ie denkt dat de ware bestaad en dat ie die morgen gaat tegen komen? Zelfs in een vaste relatie verlaten mannen vrouwen nog'' Hij is wel of niet het typpe er voor...

Zulke relaties heb ik, als man, ook wel eens gehad met vrouwen. Goede vriendinnen waarschuwden mij dan: "Je kunt nog zo duidelijk zijn tegen die vrouw dat je geen vaste relatie wilt, toch zal zij, en haar vriendinnen, zich volop met wishful thinking bezighouden dat jij op den duur wel inziet hoe leuk ze wel niet is, en jij zult als man dus sowieso de klootzak zijn in the end, ongeacht je eerlijkheid.". Dat kwam wel uit inderdaad.

En ja dus, dat gebeurt ook op dit forum.

Misschien dat hij je uiteindelijk als vaste vriendin wilt, maar misschien ook wel niet. Hij is heel eerlijk. Ik zou voorzichtig zijn met wishful thinking en als je ergens over twijfelt: hem vragen hoe jullie er in staan.

Geniet gewoon van deze situatie en als dat niet kan, vraag hem hoe het zit, en anders kap er mee.
quote:douwe30 schreef op 22 september 2012 @ 14:29:

[...]

Zulke relaties heb ik, als man, ook wel eens gehad met vrouwen. Goede vriendinnen waarschuwden mij dan: "Je kunt nog zo duidelijk zijn tegen die vrouw dat je geen vaste relatie wilt, toch zal zij, en haar vriendinnen, zich volop met wishful thinking bezighouden dat jij op den duur wel inziet hoe leuk ze wel niet is, en jij zult als man dus sowieso de klootzak zijn in the end, ongeacht je eerlijkheid.". Dat kwam wel uit inderdaad.

Misschien dat hij je uiteindelijk als vaste vriendin wilt, maar misschien ook wel niet. Hij is heel eerlijk. Ik zou voorzichtig zijn met wishful thinking en als je ergens over twijfelt: hem vragen hoe jullie er in staan.

Geniet gewoon van deze situatie en als dat niet kan, vraag hem hoe het zit, en anders kap er mee.

Goeie post! Hier kan je een hoop uit halen.

Ik denk dat het wijze is om in gesprek te gaan met hem en zegt: Voordat ik met mijn gevoel ergens in stort wil ik toch weten hoe of wat. Dan ben je nu nog optijd om eruit te stappen voordat je heel hard valt.
Enerzijds denk ik, wat maakt het nou uit bij welke naam je het beestje noemt? Het gaat toch niet om het etiketje, maar om de inhoud.

Anderzijds geeft het niet willen erkennen van je relatie toch wel aan dat je er geen toekomst in ziet, er niet in wilt investeren.
@ douwe

Je noemt het toch wel zulke 'relaties', dat zijn het dan toch ook? Of is het voor jou dan meer een tijdverdrijf?
quote:littlesinner schreef op 22 september 2012 @ 14:00:

[...]

.Ik vind juist dat hij het ingewikkeld maakt. Als ze alles doen wat je normaal doet binnen een relatie, maar hij wil het per se niet zo noemen... jeetje, wie doet er dan moeilijk?
Dat is dus het punt hij wil geen beloften doen die hij misschien niet waar kan maken. Door in een relatie te stappen en dan erachter komen dat het toch niet helemaal is wat hij wil. Zoals eerst dus.

Wat een rare manier van denken. Door uit te spreken dat je een relatie hebt, doe je toch niet meteen een belofte? Je mag en kan er toch altijd weer op terugkomen dat je iets niet meer wilt? Als je hem nou zou vragen te trouwen... maar zelfs dán kun je je bedenken en een scheiding aanvragen. Ik zou het maar vreemd vinden dat hij zoiets simpels als uitspreken wat je met elkaar hebt, voelt als een soort gevangenis. Dat is gewoon niet waar.
quote:Aureel schreef op 22 september 2012 @ 15:15:

Wat een rare manier van denken. Door uit te spreken dat je een relatie hebt, doe je toch niet meteen een belofte? Je mag en kan er toch altijd weer op terugkomen dat je iets niet meer wilt? Als je hem nou zou vragen te trouwen... maar zelfs dán kun je je bedenken en een scheiding aanvragen. Ik zou het maar vreemd vinden dat hij zoiets simpels als uitspreken wat je met elkaar hebt, voelt als een soort gevangenis. Dat is gewoon niet waar.mee eens
Ik zie het probleem niet. Hij wil geen relatie en jij eigenlijk ook niet. Jullie doen leuke dingen samen, zijn betrokken in elkaars leven en kennen wederzijdse vrienden en familie. Maar bij jou bekruipt het gevoel van "kiest hij wel 100% voor mij, ondanks die exclusiviteit?". Jij bent onzeker en daar wringt -volgens mij- de schoen. En je denkt teveel na. Geniet gewoon van wat je hebt.
quote:douwe30 schreef op 22 september 2012 @ 14:29:

[...]

Ja, ik weet niet of ik het zo eerlijk vind om met zn instelling een soort van wel/niet relatie te beginnen. Is die jongen wel zo leuk, lief en eerlijk als ie van jou zijn openbare neukertje maakt?

Bedoel als we de kaarten omdraaien op die manier weet de hele familie dat je niet zn meisje bent, maar wel soms even stevig genomen word.... :s

Erg zwart / wit kijken dit... Maar denk niet dat het wishfull thinking is als je er beide een leuke tijd van probeer te maken en kijk waar het schip strand... Of ja aan toegeven dat je volgens ''douwe30'' een veredelde sex pop bent,
Of hij het een relatie wil noemen of niet, ik vind t vooral belangrijk of de verliefdheid wederzijds is. Stel dat hij zegt: ok, je bent m'n vriendin en we hebben een relatie, maar ik ben niet verliefd. Dan heb je toch nog steeds niks?
Tuut tuut tuut

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven