Gezondheid alle pijlers

Ooronsteking.. pff pijn!

23-09-2012 18:51 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een tijdje last van me oor, maar elke keer was na een paar dagen de pijn weer weg dus dacht ik ach, komt wel goed!

Nu onlangs toch naar de HA geweest en inderdaad, toch een onsteking. Heb nu van die oordruppels gekregen die ik geloof ik een paar dagen 3x per dag moet gebruiken maar gebruik ze nu al zo'n 3 dagen en de pijn word eigenlijk alleen maar erger lijkt het nog wel....

Ook is het zo dat de druppels vrijwel er gewoon weer uit lopen, moet een minuut mijn hoofd schuin houden maar daarna loopt het er gewoon weer uit. Het lijkt dus of er gewoon helemaal niks binnenkomt!

Pff... en die pijn is zo vervelend, vanacht zelfs bijna geen oog dicht gedaan omdat ik dan weer perongeluk op dat pijnlijke oor lag....

Iemand tips hoe met een ooronsteking om te gaan of grootmoeders middeltjes die de pijn verzachten?
Misschien watjes erin stoppen als je hebt gedruppeld? was het enige dat bij mij werkte vroeger!

En paracetamol helpt goed tegen de pijn.

Beterschap!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Na druppelen een watje in het oor doen. En als het maar 1 oor is dat zeer doet, op je andere kant gaan liggen, druppelen, dan oor even dichtdrukken en even zo blijven liggen. Watje er in klaar. Als het aanhoudt weer terug naar huisarts
Zorg dat het warm blijft..
quote:luni schreef op 23 september 2012 @ 18:56:

Zorg dat het warm blijft..

Huh? Echt? Warmte is toch heeeerlijk voor bacterieen?

Tegen de pijn paracetamol

En watje in het oor.

Absoluut niets anders in je oor druppelen! Geen sla-olie of andere olie. Wordt ontsteking erger van en/of je hebt een gaatje in je trommelvlies en dan druppelt het zo je binnenoor in...
quote:neurietje schreef op 23 september 2012 @ 18:51:

Ik had al een tijdje last van me oor, maar elke keer was na een paar dagen de pijn weer weg dus dacht ik ach, komt wel goed!

Nu onlangs toch naar de HA geweest en inderdaad, toch een onsteking. Heb nu van die oordruppels gekregen die ik geloof ik een paar dagen 3x per dag moet gebruiken maar gebruik ze nu al zo'n 3 dagen en de pijn word eigenlijk alleen maar erger lijkt het nog wel....

Ook is het zo dat de druppels vrijwel er gewoon weer uit lopen, moet een minuut mijn hoofd schuin houden maar daarna loopt het er gewoon weer uit. Het lijkt dus of er gewoon helemaal niks binnenkomt!

Pff... en die pijn is zo vervelend, vanacht zelfs bijna geen oog dicht gedaan omdat ik dan weer perongeluk op dat pijnlijke oor lag....

Iemand tips hoe met een ooronsteking om te gaan of grootmoeders middeltjes die de pijn verzachten?

50/50 azijn/alcohol . gegarandeerd dat je ontsteking dan verdwijnt.

Duikers gebruiken dit vaak
Niets aan doen, mijn collega heeft dit ook gedaan, is haar slecht bekomen. Gewoon terug naar die huisarts, even een kuurtje ertegenaan! Een oorsteking kan best leiden tot meer klachten (dubbelzien, duizeligheid).

sterkte en beterschap!
Kuurtje halen en zeker geen warmte.
Antibiotica helpt alleen als het middenoorontsteking is:

http://www.st-anna.nl/Hoe-zit-het-met.html
Ik heb veel oorontstekingen gehad en ik moest het altijd warm houden, en stomen. Dan kan het ontstekingsvocht beter afgevoerd worden..

Ik zou eigenlijk ook teruggaan naar de huisarts, niet zelf gaan lopen klooien.
Voor nu paracetamol (of iets sterkers) en morgenochtend even de ha (assistente) bellen om te horen of dit normaal is. En uiteraard je kuur af maken en idd een watje na het druppelen
Sommige tips zijn echt heel slecht. Jullie zijn toch geen arts, of wel?

Even morgen de huisarts bellen wat je nu het beste kunt doen. Sterkte, het is heel vervelend, ik heb het nu ook
En voor vannacht inderdaad pcm nemen.
Geen arts maar heb regelmatig oorontsteking. Weet niet wie je bedoelt???
Warm houden en stomen is echt niet goed.
quote:hgjb schreef op 23 september 2012 @ 19:31:

Warm houden en stomen is echt niet goed.Ik ben er toch groot mee geworden Wellicht is achterhaald inmiddels...
Bedoelde niet jou hoor hgjb!
Of nog een keer naar de HA gaan. Ik heb wel eens een heftige oorontsteking gehad die met de eerste druppels die ik kreeg niet overging, en ik was goed ziek van de pijn. Daarna kreeg ik behoorlijk zwaardere medicijnen die wél hielpen.
Ik denk dat warm houden goed doet als het niet ontstoken is en het gewoon oorpijn is, maar bij een onsteking zou ik dat zeker niet doen. Ik had vroeger vaak oorpijn zonder dat het een ontsteking was en vond een warme kruik met een handdoek er om heen en daar met mn oor op liggen, heel goed helpen.

Maar TO ik zou iemand anders jouw oor laten druppelen waarbij jij ligt en even blijven liggen daarna. Met de vinger tussen kaak en oor heen en weer bewegen zodat de druppels goed opgenomen worden in je oor. Daarna een watje er in en paracetamol. Als je druppels hebt en het is na 3 dagen nog niet beter, teug naar de dokter of even bellen voor overleg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven