Mode & Beauty alle pijlers

Sleehakken

24-09-2012 11:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vond sleehakken nooit zo mooi. Maar zoals dat met veel dingen gaat, begin ik er wel aan te wennen. Horen sleehakken tegenwoordig gewoon in je garderobe thuis?
Dit is een serieuze vraag?
Voor het loopcomfort zeker wel. Heb ze nooit lelijk gevonden trouwens.
als je vrouwelijk bent, horen ze in je kast, of aan je voeten.
Hier geen sleehakken, ik kan er niet op lopen en heb met mijn 1.80 meter lengte geen hakken nodig. En werkzaam in de zorg... Dan zijn hakken weer niet handig. Oh ja... En ik vind ze lelijk!!
Nou, dan zal ik wel niet vrouwelijk zijn? Oh, ik heb er trouwens wel een paar, maar die heb ik bijna nooit meer aan.

Ik vind hoge hakken echt supervrouwelijk, maar sleehakken over het algemeen veel te lomp. Totaal níet vrouwelijk dus.

Dus nee, ze horen natuurlijk níet in je kast als je ze niet mooi vindt. In je kast hoort alleen wat je wel mooi vindt. Maar ja, dat vind ik dan.
Ik met mijn maatje 36 heb meerdere schoenen met sleehakken.

Ik vind ze niet lomp of onvrouwelijk ofzo. Als je maat 43 hebt als vrouw zou ik ze denk ik wel lomp vinden
Ik heb een stel sleehakken van het merk Fly London. Lopen als pantoffels.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik eerst de acht paar laarzen oploop die nu in mijn kast liggen. Ik denk dat de sleehak niet tijdloos is. Dus tegen de tijd dat ik nieuwe laarzen nodig heb, dan zijn ze uit de mode. Mijn antwoord is nee.
Ja!

Draag ze al jaaaaren (zeker 10 jaar dus hoezo uit de mode!), vindt ze prachtig en lopen lekker in tegenstelling tot "gewone" hakken. Ben er gek op en kan ze niet laten staan als ik een mooi exemplaar zie!
Laten we ons niet zoveel aantrekken van 'mode of geen mode'. Maar gewoon kijken wat we mooi en prettig vinden.

De sleehak heeft als voordeel dat je wat stabieler staat dan op gewone hoge hakken en dat je gewicht doorgaans beter verdeeld wordt over de hele voet. Bovendien kom je er niet meer vast te zitten tussen de straatstenen.

Mijn voorkeur gaat uit naar sleehakken die aan de achterkant iets terugwijken, dus naar binnen lopen. Zo zien ze er minder massief uit en heb je optisch geen blok aan je been hangen.

Betreft sleehakken zijn er twee versies die me echt tegenstaan: de gymp met sleehak en het laarsje met sleehak, waarbij de hak bekleed is met het materiaal van de laars. Dat lijkt me teveel op orthopedische schoenen. Dan liever een sleehak in contrasterende kleur (kurk, spekzool of gelaagd).
Life is too short not to be chique!
Ik vind sleehakken heel fijn lopen en juist met mijn grote voeten (maat 42) lijken ze optisch kleiner. De meeste dan, als je ze in hetzelfde materiaal hebt als de schien zelf dan lijkt het wat te massief. Maar zelfs dat kan aan het materiaal of model liggen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Okee, ter illustratie van wat ik lelijk vind: Dit dus. Of dit. Het kan netter, het kan sportiever, maar het doet me aan orthopedische schoenen in de meest extreme vorm denken.

Maar mooie sleehakken in de zomer met bandjes over de wreef, of een jaren '70 stijl laars: prima. Ik heb zelf een paar sleehakken van Aerosoles: zwarte mary janes met een spekzool. Men mag 't lelijk vinden, maar ik vind ze leuk.
Life is too short not to be chique!
Ik vind ze nog steeds spuuglelijk en heb ze dus niet. Dat zogenaamd 'vrouwelijke' van de sleehak zie ik niet. Een mooie gewone hoge hak vind ik veel eleganter.
quote:Woensdag schreef op 24 september 2012 @ 11:03:

Horen sleehakken tegenwoordig gewoon in je garderobe thuis?Alleen op woensdag
Zomers heb ik zulke:

Ik heb ook zulke in t bruin:

En ik heb zulke overknees

Ik heb die Laarzen ook met een gewone hak trouwens. En ook enkellaarzen met een blokhak. En ook een paar met naaldhak.

Ik kijk niet perse naar de haksoort, maar of ik de schoen mooi vind.
Ze horen in ieder geval niet in mijn garderobe. Ik vind ze spuuglelijk en vriend ook, hoorde ik gisteren.
quote:missy_acy schreef op 24 september 2012 @ 12:43:

Zomers heb ik zulke:

[img]http://kbellsocks.files.wordpress.com/2 ... rilles.jpg[/img]

Ik heb ook zulke in t bruin:

[img]http://www.yaya-hoorn.nl/site/img/klant ... _groot.jpg[/img]

En ik heb zulke overknees

[img]http://2.bp.blogspot.com/-DnPlLOEsjmY/T ... C_2117.JPG[/img]

Ik heb die Laarzen ook met een gewone hak trouwens. En ook enkellaarzen met een blokhak. En ook een paar met naaldhak.

Ik kijk niet perse naar de haksoort, maar of ik de schoen mooi vind.

De middelste vind ik net orthopedische schoenen. Zag laatst een meisje staan, zwart shirt, zwarte broek en zulke schoenen, alleen dan de zool ook nog zwart. Meisje was superslank maar die schoenen... ze leek van een afstandje zwaar gehandicapt.

Zelfs mijn dochter, styliste in de dop, vond het niks. En dat wil wat zeggen want die heeft echt een neusje voor mode.
Kan. Ik vind ze leuk. Vooral met overknee sokken.
oeh die overknees zijn mooi Missy Acy! Ik zoek zoiets in het zwart, enig idee?
Supertrash had een paar leuke. Zal even googlen.

Ik wil ze.

Maar heb van de week al 3 paar schoenen gekocht, dus even weer wachten.
Ik vind sleehakken niet mooi.

Alleen die espadrilles met rietenzool.

Maar ben 1.82 mt 42 en vind een normale hak dan eleganter.

En idd vriendlief had ze nog net niet.

Komt vaker voor dat hij schoenen voor me haalt maar geen slee hakken haha
Ik vind ze lelijk. Dus koop ik ze niet, al zijn ze nóg zo in de mode.
Ik vind het net orthopedische schoenen en bovendien vind ik ze lomp en onvrouwelijk.

Voor mij dus alleen elegante hoge (redelijk) dunne hakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven