Opzoek naar hulp/herkenning
maandag 24 september 2012 om 13:48
Klinkt een beetje alsof je in december op reis bent gegaan om een aantal structurele vragen en issues te ontlopen. Nu ben je terug en halen ze je dubbel en dwars in.
Schoon schip maken? Een vriendje met wie het in 2 jaar tijd al verschillende keren uit is geweest, die minder behoefte heeft aan samen zijn dan jij - het is vast een leuke jongen, maar denk je dat het echt wat gaat worden of kost het alleen maar energie? Je studie, is dat nog steeds dezelfde studie of ben je aan iets nieuws begonnen? Is het echt wat je wil? Zo nee, misschien dat je met een decaan of studiekeuzebegeleider eens kritisch kunt kijken naar wat werkelijk bij jou past.
Ik denk dat als je aan die issues werkt, jeje vanzelf beter zult gaan voelen.
Schoon schip maken? Een vriendje met wie het in 2 jaar tijd al verschillende keren uit is geweest, die minder behoefte heeft aan samen zijn dan jij - het is vast een leuke jongen, maar denk je dat het echt wat gaat worden of kost het alleen maar energie? Je studie, is dat nog steeds dezelfde studie of ben je aan iets nieuws begonnen? Is het echt wat je wil? Zo nee, misschien dat je met een decaan of studiekeuzebegeleider eens kritisch kunt kijken naar wat werkelijk bij jou past.
Ik denk dat als je aan die issues werkt, jeje vanzelf beter zult gaan voelen.
maandag 24 september 2012 om 13:49
Je klinkt wat depressief. En dat gebeurt vaker na een reis, waarin je telkens nieuwe dingen meemaakt en dan terugkeert in je oude leven. En rond jouw leeftijd ben je nog zo bezig om uit te vinden wat jij zelf belangrijk vind ik het leven, ik kan me goed voorstellen dat je bezwaar maakt tegen het drugs en feestgedrag van je vriend bv. Of dat je minder aansluiting voelt met je studiegenoten alls je al niet lekker n je vel zit.
Maar het houdt allemaal wel lang aan, dus ik zou daar eens hulp voor gaan zoeken, ga naar je huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog of kijk of je op je studie een studentenpsycholoog of bepaallde praatgroepen hebt.
Maar het houdt allemaal wel lang aan, dus ik zou daar eens hulp voor gaan zoeken, ga naar je huisarts voor een verwijzing naar een psycholoog of kijk of je op je studie een studentenpsycholoog of bepaallde praatgroepen hebt.