mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Ik wilde nog ff zeggen dat ik het heel gezellig en leuk vond een aantal van jullie vanmorgen te zien!

Bedacht mij dat het voor mij al weer 2 jaar geleden was,Hiro toen nog zwanger van de eerste en de rest ook nog met 1 enkele kleine/grote baby. Wat zijn ze allemaal dan gegroeit en de gezinnen uitgebreid. Ook 3 baby's erbij nog in de mama's buiken.........

Echt jammer dat we niet allemaal wat dichter bij elkaar wonen....

Zo leuk om live te praten en de kinderen te zien!

Ik hoop dat er in de toekomst nog vele (mini) dates mogen volgen!
Vond het ook heel erg gezellig. Wel druk zeg met al die kinderen. Weet nog bij onze date in Utrecht dat ik Mezeltje op mijn schoot kreeg en echt even dacht "en nu". Haha lijkt al weer zo lang geleden.

Wij zijn nu lekker aan het inpakken. Morgenochtend rijden we weg. Heb er echt zin in. Wel zijn beide kinderen beetje snotterig, maar goed dat zal vast wel weer over gaan.

Stella, jij ook hele fijne vakantie. Succes met vliegen en vooral heel veel plezier. Hoop dat babysteltje in de warmte ontdekt dat lange nachten ook wel heel erg lekker zijn...

Chantal, is babyC/dreumesC weer beetje opgeknapt? Wilde nog zeggen dat ze zulk mooi haar heeft. Wel benieuwd of derde straks weer heel anders is.

Twiedel, goede terugreis gehad. Vind dat je echt veel onderneemt met je zwangere buikje, petje af.

Jua, was je man nog in shock van de chaos die we hebben achtergelaten? ;) Jz kwam lekker los zeg op de date, denk dat Hera het op een gillen had gezet bij zoveel kapers van haar speelgoed.

Sap, hoe is het met jou? Hoeveel flesjes drinkt babysapje nou eigenlijk nog? En gaat het eten goed?

Loeszie, zie heerlijke foto's voorbij komen zeg, volgens mij is het nog lekker mooi weer. Gaat ook alles goed met de twee meiden? Wanneer kom je weer terug?

Nou ik ga nog even verder met inpakken, tot over een weekje!
-
Fijne vakantie!!

Ook ik vond het super leuk om jullie weer te zien! Twietie heeft zich ook prima vermaakt. Ze wilde eigenlijk bij JZ blijven, vroeg de volgende dag ineens of ze met Hera kon spelen en vertelde enthousiast aan Twietman dat ze samen met Steltje met de auto's had gespeeld. Oh, en JZ heeft het goede voorbeeld gegeven want ze eet sindsdien ongeveer de helft van de tijd de korstjes op :-D.
Ha dames! Wij zijn ook weer thuis. Wat een heerlijke vakantie hebben we gehad en wat fijn om de twee kindjes samen te doen haha! We zaten echt op een heel prachtig plekje in Italië (kon het niet laten om het zo vaak te showen op FB )

Het ging erg goed met WZM en NZM. De BV loopt nog steeds goed al werd ik vorige week gek van haar drinken. Ze liet elke keer los en dronk heel onrustig. Omdat ze niet meer/vaker dronk twijfelde ik eraan of het een regeldag(en) was. Tussendoor was ze ook wat huilerig. Maar sinds 2 dagen is ze weer haar lieve zelf en heeft ze haar handjes ontdekt. Toch een soort van sprongetje denk ik (12 weken?). WZM had praatjes voor 10 op de vakantie. Haar favoriete woordjes waren NEE en KOEKIE Meeeen wat werden we er af en toe gek van. Maar helemaal geen driftbuien gehad en super lief geweest. Goed geslapen ook. Het weer was prima, al hadden we wel 2 dagen regen helaas.

Nu weer thuis. NZM ging gelijk met al haar speelgoed spelen. We hadden niet veel mee omdat we met Ryanair vlogen dus ze was wel uitgekeken op haar speelgoed daar. Gelukkig hadden ze veel poppen en een keukentje in het appartement waar ze veel mee gespeeld heeft. We gaan nu wel weer wat strenger worden want op vakantie heeft ze veel filmpjes gekeken, koekjes gegeten en met haar speen gelopen. We hadden gewoon geen zin om streng te doen. Hopelijk went het snel weer dat het geen luilekkerland is thuis

Leuk de foto's van het uitje! Hopelijk ben ik er volgende keer weer gewoon bij!

Sap hoe was de bruiloft?

Stella en Hero fijne vakantie!

Jua en Twiedel het schiet al op he? Gaat het nog met de zwangere buiken?
Ik heb vrijdag de bruiloft, daarom weinig hier. Mijn hoofd loopt over... Ook op mijn werk zoooo mega druk, pff.

Ben blij als we morgenvroeg om 9uur in de auto zitten met heel ons hebben en houden. Heb overal lijstjes liggen (helpt mn hoofd leeg te maken). Ben benieuwd hoe de meiden zich de dag zelf houden, hopelijk verloopt alles vlotjes!

Daarna hopelijk weer wat meer tijd voor het forum!
Veel plezier Sap! Het wordt vast een mooie dag!

Loes, je vakantie klinkt heerlijk! Het onrustige drinken is wel herkenbaar, dat deed twietie toen ook. Alsof ze zich ineens meer bewust was van de omgeving en te afgeleid was om te drinken.

Nou, ik ben net flink teruggefloten door mijn lijf. Kwam net aan op mijn werk en toen viel ik flauw. Gelukkig zat ik en voelde ik het aankomen. Collega heeft me maar huis gebracht en zo komt mijn moeder hierheen zodat ik niet de hele dag alleen zit. Het gaat nu wel weer maar ben toch flink geschrokken.
Oh dat is schrikken Twiedel! Was het echt vermoeidheid of heb je een lage bloeddruk? Rustig aan hoor! En wat fijn dat Twietie lekker doorgeslapen heeft!

WZM heeft de afgelopen nachten een ritme van 3 en 6 uur aangehouden. We waren zo goed bezig met 1 nachtvoeding rond 5 uur. Maar ja...gelukkig heb ik nog verlof!
Gatsie Twiedel, wat naar! Hoe gaat het nu? Hopelijk niet meer gebeurd daarna? Doe rustig aan he meid!

Zo, het is achter de rug...! Het was een prachtige dag, super bruiloft en alles ging goed, qua planning en met de meiden. Nu moe en voldaan lekker thuis en ik kijk uit naar een paar weekenden thuis zijn!!! Heerlijk.

Morgen alleen een verjaardag dus rustig dagje.
Even van me afschrijven..

Ik zit op m'n ongesteldheid te wachten, ben twee dagen overtijd. Voor mij iets wat nog nooit is voorgekomen. Als ik zwanger had willen worden had ik vier dagen geleden al getest. Voel me prima, niks geks, maa het zit me toch niet lekker.

Moest eigenlijk afgelopen donderdag of vrijdag op de bruiloft ongesteld worden. Hoopte erg dat dat uit zou blijven (door drukte en stress voor de bruiloft bijvoorbeeld) en dat was zo, ik dus blij. Maar, twee, bijna drie dagen later, nu vanavond, nog steeds niks...

We willen geen derde, maar door deze situatie ga ik ineens denken aan de 'wat als' situatie...

Het zal vast met een sisser aflopen, maar moest het toch even kwijt..

(en dan in gedachten het feit dat een koperspiraal nèt iets minder veiliger is dan de pil....)
Wij zijn weer thuis. Gisteravond laat aangekomen, nu brak.

Sap, inmiddels al ongesteld geworden? Misschien toch wat te veel hooi op je vork genomen?

Twiedel, bah dat is schrikken, heb je het weekend wat bij kunnen tanken?

Nou later meer, nu even was draaien en bijkomen.
Hoe hebben jullie het gehad?? Hier ben ik na dagen ook weer bij met de was. Wat een werk!

Sap al ongesteld? Kans is toch echt heel klein (minder dan 1%)? Is jouw menstruatie alweer zo regelmatig dat je precies weet wanneer je ingesteld moet worden? Lijkt me vreselijk om in 'angst' te zitten in ins geval (geen kindje meer willen)...

Hier erg moe. Mini doet sinds de vakantie ineens weer aan twee nachtvoedingen. Overdag slapen gaat wel weer super. Voeding elke vier uur en om 20 uur slaapt ze. Maar die twee nachtvoedingen hakken er behoorlijk in. Gaap!
Oh en ik twijfel heel erg over de bv. Moet bijna weer werken en zie als een berg tegen het kolven op. Kolf bij lange na niet genoeg voor hele voedingen. Heb laatst 1 voeding gekloft en dat was 80cc maar. Zou dan echt minimaal 3 à 4 x moeten kolven voor een werkdag ook omdat ik meer dan 10 uur weg ben van mini door de reistijd die ik heb... Zou het liefste ochtend en nachtvoedingen blijven dien en rest KV...
Nou weer een wat tijd omte schrijven, was nummer vier zit er inmiddels in. Wat gebruik je toch een hoop kleren in een week.

Wel heel erg leuk gehad. Huisje was aan alle gemakken voorzien en Hera kon er een rondje in lopen, via de slaapkamers en de badkamers zo weer naar de woonkamer. Vond ze wel erg spannend. Verder was er een zandbak in het midden van het zwembad. Vond ze ook erg leuk, ze had het alleen wel steeds op de speeltjes van de andere kindjes voorzien.

Hero vond zwembad nog wat koud, sliep lekker aan de rand van het zwembad in de maxi cosi. Reis was ook nog wel te doen, zes uurtjes rijden.

Nu even herhaling van boer zoekt vrouw kijken, Hera ligt al drie uur te slapen, ook helemaal uitgeteld.

Loeszie, lastig met bv, vond kolven op werk ook echt niet leuk, maar ja aan de andere kant is dat wel de truc om voeding op peil te houden natuurlijk. Is er wel fatsoenlijke kolfruimte? En kan je misschien af en toe dagje thuiswerken in het begin?

Stella, ben heel benieuwd hoe jij het hebt gehad. Alles meegekregen op reis? En hoe ging het vliegen?

Jua, hoe is het met jou? Hoeveel weken ben je nu? Zo spannend dat er weer een verse forumbaby aan zit te komen?

Carla, al tijdje niets van je gehoord, hoop dat alles goed met je gaat.

Chantal, las de officiële aankondiging, leuk dat het nieuws nu. De wijde wereld in mag. Moet eigenlijk ook weer regeltje in de tabel bij... (liefst te doen door niet zo'n digibeet als ik die waarschijnlijk binnen de kortste keren de tabel vernietigd...)

Nou nu even naar de boeren!
Oh en nog even knuffel voor Loeszie, die nachtvoedingen zijn echt killing, hoop dat nzm ze weer snel laat vallen.
-
Sap hoe is het daar????

Hier graag een applaus voor NZM want die heeft (nadat ze in bad gepoept had, keurig aangekondigd ) een paar druppels op het potje geplast

Mini ging voor het eest 'wennen' op het KDV. Ze heeft precies het hele gesprek bij mij in de doek geslapen haha! Hier trouwens ook in totaal 7 voedingen Stella en nagenoeg hetzelfde ritme. Wel gaat ze veel vroeger naar bed want rond 19 uur is haar huiluurtje en we hebben ontdekt dat ze dan gewoon 'op' is. Ze ligt nu dus al vanaf 19.30 op bed en slaapt dan tot 23.30 en wordt dan wakker om te drinken. Aangezien wij dan allang op bed liggen moet ik er wel weer uit. Godzijdank drinkt ze nu binnen 15 minuten 2 borsten en kunnen we dan allemaal weer slapen. Dan nog rond 2.30 speentje en 4.30 een voeding. Maar we hebben de avonden vanaf 19.30 weer voor onszelf, dat is ook een zaligheid zeg! NZM kletst de hele dag de oren van je hoofd al dan niet gepaard met gillen, tel daar bij op het huiluurtje van mini...dan kun je je wel voorstellen wat een heerlijke rust er invalt rond acht uur in huize Loeszie

Vrijdag gaat mini 1,5 uur wennen zodat wij even naar een school kunnen kijken voor de grote. Over 3 weekjes wordt ze alweer 2, onze peuter
Oh ja over kolven...op mijn werk is er een hele goede kolfruimte. Dus ik ga het gewoon proberen maar. Het rare met dat kolven is dat het nu heel lang duurt voordat ik een TSR krijg. Ben zeker 10 minuten verder voordat het gaat stromen. Dat had ik die eerste weken helemaal niet. Moeten je borsten dan weer helemaal wennen aan de kolf? Hoe was dat bij jullie? Ik ga sowieso op vrijdag thuis werken dus k hoef gelukkig maar 2 dagen te kolven op mijn werk.
Oh en op vakantie vond ik de BV ook errug handig..in het vliegtuig (al was ik blij dat er geen vent naast me zat), in het vakantiehuis..je pakt je baby en hup...ze drinkt!
-
Ik ben ongesteld geworden hoor, pfiew. Vanmorgen, vandaag veel last van dus lig al op de bank met een dekentje en thee.

Wat klinken jullie vakantieverhalen heerlijk, zou ook zo graag weer willen! Wij hebben wel een weekendje Berlijn geboekt, voor samen. Ook veel zin in, over iets minder dan 2 maanden gaan we, van mijn eerste verdiende cursusgeef opbrengst.

Loeszie, kan je niet zo goed helpen bij je bv twijfels natuurlijk. Weet wel dat je TSR pas komt als je volledig ontspannen bent. Dus probeer wat relaxt te lezen, neem een foto mee, iets met geur van je kleine meisje en zorg dat je niet gestoord kan worden. En idd die neusspray, ook eerder gehoord dat dat goed effectief kan zijn!

Zou je me eens info over jullie vakantiehuis willen sturen? Ik vond het er zo prachtig uit zien, die wil ik wel ergens bewaren voor als we een vakantie zonder kamperen willen nog een keer.

Stella, klinkt als een fijne vakantie, niks doen, uitrusten en zwemmen. Heerlijk! Geniet er nog even van!

Hiro, vind jij boer Aad ook zo'n verschrikkelijke man? Wij verbazen ons er steeds over hoe vervelend en naar hij is (of overkomt, je weet maar nooit).

Hoe ging het wennen van Hero bij het KDV? En hoe ging het voor jou?

Twiedel, hoe gaat het nu met je?

Hier alles goed, het is op mn werk gelukkig ietsje rustiger nu en de bruiloft is achter de rug, dus ik heb weer wat meer rust in mn hoofd, fijn!

Met de meiden gaat het heel goed. Babysapje groeit volgens mij prima, en begint nu sinds een paar dagen naast het gillen en kreten uitslaan ook echt 'praat'geluidjes zoals baba, tata, nana te maken. Zo lief. Eten gaat ook wel lekker, de ene keer eet ze wat beter als de andere keer maar we hebben een prima ritme te pakken. Ze slaapt nog 3x per dag, heel soms 2x als die 2 slaapjes lang waren. Om 19.30u ligt er hier altijd alles in, heerlijk die avonden voor jezelf.

Sapje wordt ook alweer zo groot! Besefte vandaag ineens dat ze gewoon over 4 maanden alweer 3 jaar wordt! Wat is dat al groot he! Ze is zo ontzettend nieuwsgierig, en als ze iets niet snapt zegt ze 'wat zeg je nou mama?'. Ze verbetert ons soms als we iets verkeerd zeggen, en wil graag echt uitleg over hoe je iets moet zeggen. Dan zegt ze bijvoorbeeld over haar zusje 'hij wil dat niet denk ik'. Dan zeg ik dat ze moet zeggen 'zij wil dat niet'. Dan vraagt ze dus waarom dat zo is. (ze vraagt steeds 'waar is dat?', ze bedoelt dan waarom zijn we achter, want als ik vraag of ze waarom bedoelt zegt ze enthousiast ja). Ik leg dan uit dan jongetjes hij zijn en meisjes zij en dan zie je dr denken en de info opslaan. Als het dan weer ter sprake komt dan zie ik haar twijfelen. Na een paar keer weet ze zulke dingen dan. Ik vind het echt mooi om te zien hoe snel ze zulke dingen leren!

Vanavond hadden we weer eens sinds lange tijd een plas op het potje! Ze was vooral zelf erg trots!

Nou, GTST tijd ondertussen. Daarna nog even wat voor mn cursus doen, wil alles netjes op orde hebben als ik over 1,5 week start. En dan op tijd slapen, want heb flink last van mn buik en onderrug vandaag.
Ik had die spray bij NZM gebruikt en dat werkte niet...een baby werkt bij mij het beste Maar dank voor de tip!

Sap pfieuw!!
Ah Loeszie, balen dat dat toen niet werkte.. Wie weet valt het uiteindelijk toch mee? Misschien kan je dr filmen en dat dan afspelen tijdens het kolven? Incl geluidjes

Ja, pfiew idd. Ben nog nooit 5 dagen overtijd geweest... Als dit vaker gaat gebeuren gaat er bij Sapvent toch maar wat eerder een knoop in.. Toch niet echt fijn zo in spanning te zitten
Sap ik stuur je morgen de link van ons vakantie adres. NZM wilde niet slapen en ging voor het eerst zich echt verzetten toen ze moest slapen. Ze heeft zeker 1,5 uur gegild! Echt niet normaal. Wel zijn wel 10x terug geweest. Ze hield mini ook uit haar slaap. Brullen. Pfff wat er nou was??? Ga ook maar slapen. Ben er moe van!
Dag allemaal,

Zou één van jullie mij uit de tabel willen halen?

Groetjes Kikky

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven