Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek

24-09-2012 10:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
d
Je kunt natuurlijk beginnen met gewoon vertellen waarom je bij hen wilt werken. Alleen maar 'ik zoek gewoon een willekeurige baan' is niet goed genoeg. Als dat je motivatie is ga je in veel gevallen sowieso op je plaat, dus vertel: Waarom wil jij bij hen werken?
Werkgevers willen graag horen dat je bij hun wilt werken omdat je nergens anders wordt aangenomen, dat je gehoord hebt dat je bij hun nooit op tijd hoeft te komen en dat het ook niet uitmaakt als je een dagje geen zin hebt.
Sssenta: Kom met normale reacties, zoniet, reageer dan niet ;)
Fleur: Je vraag komt ook wel een beetje dom over hoor. Wat willen werkgevers horen? Nou wat dacht je van antwoord op de vraag? waarom wil je daar werken?

En "omdat je nou eenmaal inkomen nodig hebt" is geen goed antwoord.
Ik denk dat een werkgever vooral op een echt antwoord zit te wachten. Waarom heb je deze functie uit al die advertenties getrokken, wat sprak je direct aan en dat geldt voor de advertentie maar ook voor het bedrijf, wat denk je er te leren, wat breng je hun. Sociaal wenselijk antwoorden daar heb je niks aan.
ja.. en zo simpel is het. Geef antwoord op de volgende vragen; schrijf ze op!

1. Waarom heb je deze functie uit al die advertenties getrokken,

2. wat sprak je direct aan en dat geldt voor de advertentie maar ook voor het bedrijf,

3. wat denk je er te leren,

4. wat breng je hun.

En tip: bewaar altijd de advertenties waarop je solliciteert. Succes!
Maar Fleur, snap je dan ook niet je vraag een beetje onprofessioneel overkomt? En dat terwijl je juist professioneel wilt overkomen. Wat denk je dat een werkgever wil horen? Natuurlijk wil die jouw motivatie horen, en niet die van de onbekende viva-forummer.

Als je dat zelf niet kan bedenken, vind ik je inderdaad wat simpel overkomen.

Oh, en bij goede eigenschappen zou ik geen 'humor' 'relativeringsvermogen' of 'zelfstandig denken' zeggen.
quote:fleur86 schreef op 24 september 2012 @ 11:45:

Sssenta: Kom met normale reacties, zoniet, reageer dan niet ;)

Ik was aan het denken over een serieus advies. Nu hoeft dat voor mij niet meer.

Een inkoppertje: wat weet je over je gewenste functie? Ik neem aan de je op de hoogte bent over alle ins en outs van de functie die je zoekt?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ach. OT verwijderd. Hoe enorm verrassend. En zo professioneel ook.
quote:Sssenta schreef op 24 september 2012 @ 19:27:

Ach. OT verwijderd. Hoe enorm verrassend. En zo professioneel ook.Er staat nog wel wat ze nodig kwijt moest: een `d´! Een kleine letter nog wel, niets eens een stevige hoofdletter `D´.
Hee Art, ben je jaloers? Je ziet zo groen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Of heeft het iets met je onderschrift te maken? (Zo, ben ik even traag van begrip vandaag...)
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 25 september 2012 @ 18:24:

Of heeft het iets met je onderschrift te maken? (Zo, ben ik even traag van begrip vandaag...)

Geeft niet, je hebt toch helemaal gelijk!

Beste mensen,

Bedankt voor de TIPS

IK BEN AANGENOMEN!! DUS DAMES, wie het laatste lacht, lacht het beste :D
Gefeliciteerd.

Proeftijd ook al doorgekomen?
Proeftijd = samen met collega's werken. Ik ga het van hun leren blijkbaar
De enige tip die ik kan geven aan sollicitanten = WEES JE ZELF!!
@fleur86 Wat heb je precies als motivatie aangegeven? Ik zit in een soortgelijk schuitje waarbij ik gewoon aan het werk wil (maakt niet uit wat voor werk) maar ik vind het moeilijk om aan te geven waarom ik bij dat bedrijf wil werken.
Jirelle: Ik had mijzelf zo goed voorbereid, In het bedrijf verdiept, in het functie verdiept, en al de vragen die een werkgever kan stellen heb ik op papier gezet. Alleen die vragen kwamen helemaal niet voor. Ik was ook verbaasd, Niet stressen! Alleen jezelf blijven dan komt alles goed.

Veel succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven