Gezondheid alle pijlers

Gebitsproblemen

24-09-2012 10:46 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben hier nieuw en open maar gelijk een nieuw topic... Het gaat om het volgende...april jl. Is mijn verstandskies rechtsonder verwijderd bij de Kaakchirurg. De kies lag erg diep en moest er met grof geweld eruit gehaald worden. Dit was het begin van de ellende... Na enkele dagen kreeg ik een zwelling, ik dacht oké, dat kan. Maar het werd een abces die na 4 dagen knapte en alle troep eruit liep ( eet smakelijk). Ik had inmiddels mijn arts al gebeld en kreeg antibiotica ( amoxxiline clavulaanzuur). Na enkele weken bleef het stinken en pruttelen en kreeg ik weer een abces, zo groot dat mijn wang en onder mijn kaak 1 dik geheel waren. Weer antibiotica.... Ondertussen kreeg ik veel aangezichtspijn en ik weer naar de Kaakchirurg, en deze stelde CMD vast. Een syndroom aan je pezen en spieren die over je gehele schedel en kaken lopen die overbelast zijn. Ik mag nooit meer kauwgom of harde dingen eten werd mij verteld en ook begon ik met kaakklemmen. Ik gaf aan dat ik meezogen maakte omdat mijn kaak erg pijn deed en vanwege de terugkerende abcessen, de arts zei dat ik me geen zorgen moest maken want het zag er rustig uit. Vlak erna kreeg ik mijn 3e abces, ik ben naar de spoedtandarts geweest en deze zei niets te kunnen doen. Dus ik ging naar mijn eigen tandarts de volgende dag en zij gaf mij weer amox/clavzuur en stuurde me door naar mijn eigen ziekenhuis.

Weer paar weken later kreeg ik een 4e kaakabces waar ik doodziek van was geworden en ik ging maar mijn eigen ziekenhuis( kies was getrokken in ander z'n ivm wachttijden),.

De Kaakchirurg schrok ervan en maakte me kaak open en legde een drain aan. Ik kreeg 5 weken AB en dan moest het over zijn. Helaas is het erger geworden, waarschijnlijk ( woorden van mijn Kaakchirurg) is de bacterie naar mijn andere kaak gegaan en zenuwen beschadigd...... Daardoor heb ik nu afschuwelijke zenuwpijn en op CT niets te zien. Ik krijg nu medicijnen tegen de pijn en ben inmiddels zo uitgeput. Heb geen weerstand, oververmoeid en constante pijn van CMD en de kaak... 1 okt gaan ze mijn kaak openmaken om kweek te maken van de bacterie en te kijke. Of er iets in mijn kaak zit ( botsplinters) wat er niet hoort. Nu zit ik er helemaal doorheen want ik denk dat dit nooit zo lang had mogen duren, ook rommelt mijn kaak weer dus er komt weer een abces aan. Is mijn kies-trekkende- chirurg hiervoor verantwoordelijk? Had mijn tandarts eerder in moeten grijpen? Of is mijn huidige Kaakchirurg laks? Ze noemen me een medisch raadsel maar sturen me wel steeds naar huis! Moet ik er werk van maken? Ik lig soms dagen op bed omdat ik zo beroerd ben. Ik hoop op wat reacties...
Focus je eerst maar op je herstel. Iemand aansprakelijk stellen kan altijd later wel. En dat is ook niet altijd nodig, sommige dingen vallen onder de narigheid van het leven. Maar dat kun je beter op een later moment beoordelen.
Jeetje wat een ellende, sterkte ermee. Vreselijk dat zoiets relatief eenvoudigs zoveel ellende kan veroorzaken. Kiezen trekken is al ellende, maar dit slaat alles. Kan je er helaas niet bij helpen, sorry. Er is wel een tandartsenforum. Misschien kun je daar je post plaatsen?
Hoi ik wil je even heel veel sterkte toewensen en 1 tip, ga wat voor je weerstand innemen want van al die antib. is je hele afweermechanisme nd filestijne. Idd eerst focussen op je herstel en daarna de rest, beterschap!!
Bedankt! Ik ga zeker aan mijn herstel werken... Ik voel me alleen al maanden zo machteloos... Bedankt voor jullie snelle reacties
Wat een ellende..

Kan je niet verder helpen maar wil je wel sterkte en beterschap wensen..
Zou sowieso een andere kaakchirurg benaderen voor een second opinion, wordt in principe vergoed en nu gaat het iig niet goed, dus dat kan nooit kwaad. Het is wschl handig om in je omgeving te vragen, te googlen etc, welke kaakchirurg goed is, want kennelijk is het niet standaard wat er gebeurt, tenzij er fouten zijn gemaakt en ook dan is een 2nd opinion belangrijk.
Bedankt zonnetje voor je reactie, ik had al een beetje gegoogled maar het is toch best lastig. Voor mijn gevoel is het einde een beetje zoek op deze manier maar er zijn wel zeker fouten gemaakt anders was het niet zo uit de hand gelopen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven