Nieuw! Verbeterd! Aaaaaargh!

24-09-2012 19:06 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic in de categorie: als dit het enige is waar je je druk om maakt heb je een heel fijn leven.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je een product al heel lang naar volle tevredenheid gebruikt, en dat de fabrikant dan de onzalige beslissing neemt om het te verbeteren? En dat je het dan niet meer handig/lekker/fijn/leuk/watdanook vindt?

Nou, ik nu dus. Ik gebruik al 10 jaar de tampons van bekend merk X. Die zaten altijd verpakt in cellofaantjes met een lipje eraan, zodat je ze makkelijk open kon maken. Nu heeft de fabrikant blijkbaar bedacht dat lipjes zooooo 2011 zijn en ze handig weggewerkt. Resultaat: ik zit elke keer als ik er eentje nodig heb minutenlang te pielen voordat ik het kreng uitgepakt heb. Dat in combinatie met mijn toch al niet al te beste humeur tijdens dit soort dagen zorgt voor het nodige gevloek en getier.

Heeft er iemand zin om te mopperen op verbeterdrift, vooruitgangswoede en andere ellende?

Mensen die weten hoe je cellofaantjes zonder lipje verwijderd krijgt zijn trouwens ook van harte welkom
Moet je ze niet draaien? Ik heb regelmatig tampons met tandafdrukken omdat ik ze met mijn handen niet openkrijgxD
Als dit het enige is waar je je druk om maakt heb je een heel fijn leven
Iets draaien en ze zijn open. Ik vind ze ideaal! Sorry ;)
Knakken helpt ook.
Ik vind het draaien idd ook handig, tenzij m'n handen wat vochtig/glad zijn. Dan dus ook tandafdrukken. Zelfs al een keer met een waterpomptang aan de slag geweest. Echt TOP
Later is nu
Maar dat lipje kon ik echt nooit vinden.. dat vond ik pas klooien
Later is nu
Draaien idd. Heel makkelijk.
Pap van de AH: verbeterde receptuur. Jak, nu is ie net als Brinta geworden. Eigen merk Z1000 en Dirk zijn nog wel lekker.
Ik vind het draaien niet handig. Ik ben te lomp denk ik met als resultaat dat vaak de hele tampon al pluizig is als hij uit het plastic komt.
Draaien? Hoe werkt dat dan?
Essence nagellak. Ik koop die vaak omdat ze goedkoop zijn en leuke kleurtjes hebben maar nu hebben ze de flesjes veranderd en ook de kwastjes. Die kwastjes zijn veel te dik waardoor ik de nagellak niet meer netjes op mijn nagels krijg.

En ik heb er nog een. Bros chocola. Is jaren geleden 'verbeterd' maar vind het nog steeds onbegrijpelijk. Heb er destijds nog een mail over gestuurd maar blijkbaar vind de rest van Nederland het lekkerder zo.
Bij mij werkt het goed bij die draaidingen om ze te knakken in het midden. Niet te enthousiast natuurlijk , gewoon een beetje buigen in het midden.

En ik had het met de wiener melange van nescafé een tijd terug. "Verbeterd" en nu minder schuim, baal er nog van.
Ze hebben (al een paar jaar terug) het recept van Guinness veranderd.
Een tijdje geleden hadden ze van maggi(?) een lekkere mix voor zalm uit de oven. Ineens is die nergens meer te krijgen. En ik vond het zo ontzettend lekker
quote:Jalisa schreef op 24 september 2012 @ 19:22:

Essence nagellak. Ik koop die vaak omdat ze goedkoop zijn en leuke kleurtjes hebben maar nu hebben ze de flesjes veranderd en ook de kwastjes. Die kwastjes zijn veel te dik waardoor ik de nagellak niet meer netjes op mijn nagels krijg.

En ik heb er nog een. Bros chocola. Is jaren geleden 'verbeterd' maar vind het nog steeds onbegrijpelijk. Heb er destijds nog een mail over gestuurd maar blijkbaar vind de rest van Nederland het lekkerder zo.Ik vind bros meer als koetjesreep smaken tegenwoordig
quote:Liquorice schreef op 24 september 2012 @ 19:22:

Draaien? Hoe werkt dat dan?Gewoon, het ene uiteinde de ene kant op draaien en het andere uiteinde de andere kant en dan gaat het plastic in het midden open.

En ik heb er nog een. Bros chocola. Is jaren geleden 'verbeterd' maar vind het nog steeds onbegrijpelijk. Heb er destijds nog een mail over gestuurd maar blijkbaar vind de rest van Nederland het lekkerder zo.

Ik vind de Essence potjes nu juist wel fijn.

En de Bros is inderdaad niet meer lekker.
quote:S0LEIL schreef op 24 september 2012 @ 19:31:

[...]

Gewoon, het ene uiteinde de ene kant op draaien en het andere uiteinde de andere kant en dan gaat het plastic in het midden open.OMG is het zo simpel

Zat ook al zo te klooien met die dingen, met mijn nagel erlangs om het 'beginnetje' te vinden, zoals bij een rolletje plakband dat is weggelegd zonder een stukje om te vouwen.
Van nivea hebben ze de dagcreme veranderd,

het is nu dunne derrie. Eerst zo een lekkere volle creme.

Nou, die koop ik dus niet meer..!!

Eens!!

De bubbels waren veel groter en er zat ook niet zo'n massieve laag omheen zoals nu.

En ik protesteer ook omdat de witte bros ook verdwenen is!
quote:sjors03 schreef op 24 september 2012 @ 19:08:

Moet je ze niet draaien? Ik heb regelmatig tampons met tandafdrukken omdat ik ze met mijn handen niet openkrijgxD Yes, ik ben niet de enige!
Dat draaien van de tamponplasticjes vind ik ook niets. Zou bijna willen zeggen kut, pun intended . Vreselijk vind ik dat.
De Fruittella aardbei was vroeger véél lekkerder.
Van Douwe Egberts hadden ze ooit sinaasappelkoffie. Superlekker maar helaas al weer snel uit de schappen.

Ik klaag overigens niet over de vooruitgangswoede en verbeterdrift, werk namelijk zelf in exact deze branche. Overigens wel grappig om te weten dat "verbeterde receptuur" vaak betekend dat het product met goedkopere ingrediënten wordt gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven