Wintersport
maandag 24 september 2012 om 22:08
Hallo dames,
Ik ben op zoek naar wintersport tips, ik wil dit jaar samen met vriendinnen op wintersport
. We hebben wel erg verschillende skie niveaus, de helft is beginner de andere helft skiet als jaren.
Maar aangezien we een beperkt studentenbudget hebben, is onze keuze beperkt. Gelukkig kunnen we buiten seizoen dat scheelt al veel ...
De grote vraag is, wat zijn leuke dorpen met meer dan 100 km piste , sfeer, wel iets van aprés-ski maar niet teveel, en leuke prijs/kwaliteit verhouding (qua accommodatie maar ook voor voor eten/drinken).
Help ons een leuke bestemming te vinden, en deel je ervaring over de dorpen en gebieden waar je al bent geweest!
Dankjewel
x
Ik ben op zoek naar wintersport tips, ik wil dit jaar samen met vriendinnen op wintersport
Maar aangezien we een beperkt studentenbudget hebben, is onze keuze beperkt. Gelukkig kunnen we buiten seizoen dat scheelt al veel ...
De grote vraag is, wat zijn leuke dorpen met meer dan 100 km piste , sfeer, wel iets van aprés-ski maar niet teveel, en leuke prijs/kwaliteit verhouding (qua accommodatie maar ook voor voor eten/drinken).
Help ons een leuke bestemming te vinden, en deel je ervaring over de dorpen en gebieden waar je al bent geweest!
Dankjewel
x
maandag 24 september 2012 om 22:58
Aan te raden is Zell am See of Kaprun. Leuk voor beginners en gevorderden, veel bus vervoer en leuke apres ski.
In de dorpjes in het dal zijn verschillende grote huizen te huur waar je kan verblijven.
Om het qua eten niet te duur te maken raad ik aan een gourmetstel of grilplaat mee te nemen bij de grote supermarkt vlees te halen en elke avond zo relaxd te kunnen eten en bijkomen van een inspannende dag:-)
In de dorpjes in het dal zijn verschillende grote huizen te huur waar je kan verblijven.
Om het qua eten niet te duur te maken raad ik aan een gourmetstel of grilplaat mee te nemen bij de grote supermarkt vlees te halen en elke avond zo relaxd te kunnen eten en bijkomen van een inspannende dag:-)
maandag 24 september 2012 om 23:27
maandag 24 september 2012 om 23:29
Val Thorens, ik heb een hekel aan Oostenrijk. VT heeft veel verschillende pistes, leuk voor alle niveau's. Veel barretjes, cafe's en hier en daar een club. Het is niet het typische oostenrijkse apres ski, maar er is wel wat te beleven en te doen in de avond/nacht (en ik vind fransen leuker dan duitsers met uitgaan).
woensdag 26 september 2012 om 12:12
leuke dorpen met veel km pistes en niet te overdreven aprè ski, daar denk ik aan (Oostenrijk):
Nauders (Tirol)
Saalbach-Hinterglemm (Salzburgerland)
Flachau (Ski Amade)
Brixen im Thale Skiwelt (Tirol)
Mellau.-Damüls (Vorarlberg)
St Anton is ook super maar duur en erg veel après ski, Mayrhofen Idem, Sölden evenzo.
De tip met gourmetten is zeker goed. uit eten gaan in Oostenrijk is over het algmeen veel goedkoper als in Nederland, toch zijn de prijzen in skigebieden (en vooral OP de piste) natuurlijk duurder. Wij eten dan ook meestal een bijhoorlijk ontbijt, op de piste iets kleins (een stevige kop soep ofzo)en dan savonds gewoon in het appartement.
Nauders (Tirol)
Saalbach-Hinterglemm (Salzburgerland)
Flachau (Ski Amade)
Brixen im Thale Skiwelt (Tirol)
Mellau.-Damüls (Vorarlberg)
St Anton is ook super maar duur en erg veel après ski, Mayrhofen Idem, Sölden evenzo.
De tip met gourmetten is zeker goed. uit eten gaan in Oostenrijk is over het algmeen veel goedkoper als in Nederland, toch zijn de prijzen in skigebieden (en vooral OP de piste) natuurlijk duurder. Wij eten dan ook meestal een bijhoorlijk ontbijt, op de piste iets kleins (een stevige kop soep ofzo)en dan savonds gewoon in het appartement.
donderdag 27 september 2012 om 14:16
Heel erg bedankt voor de reacties! Een deel van de gebieden zien er fantastisch uit, maar ligt boven budget...
Een aantal van de meiden gaan voor het eerst, dus die moeten alles nog aanschaffen van helm tot skibroek, naar thermo ondergoed en natuurlijk de skilessen. Dus die willen dan goedkoper op reis (onder de 400 euro voor de accomodatie, bus en skipas), het is erg moeilijk om een gebied te vinden...
@xJanna: ik ga ook voor een combinatie deal via bizztravel (ik neem aan dat ik dat mag zeggen anders haal ik het weg haha), dat is skipas, accommodatie en busreis (aangezien we geen auto hebben).
Op dit moment is het ook nog onduidelijk met hoeveel we zijn, dus dat maakt het kijken ook moeilijker, maar we neigen iets meer naar een Frans gebied.
Ik houd jullie op de hoogte
Een aantal van de meiden gaan voor het eerst, dus die moeten alles nog aanschaffen van helm tot skibroek, naar thermo ondergoed en natuurlijk de skilessen. Dus die willen dan goedkoper op reis (onder de 400 euro voor de accomodatie, bus en skipas), het is erg moeilijk om een gebied te vinden...
@xJanna: ik ga ook voor een combinatie deal via bizztravel (ik neem aan dat ik dat mag zeggen anders haal ik het weg haha), dat is skipas, accommodatie en busreis (aangezien we geen auto hebben).
Op dit moment is het ook nog onduidelijk met hoeveel we zijn, dus dat maakt het kijken ook moeilijker, maar we neigen iets meer naar een Frans gebied.
Ik houd jullie op de hoogte