Dagje Antwerpen

25-09-2012 13:37 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva forummers,

Binnenkort ga ik met een groepje vrienden (zowel mannen als vrouwen) een dagje naar Antwerpen. Ik zat te denken om naar de dierentuin te gaan; Zoo Antwerpen.

En dan in de avond lekker te eten in het centrum van Antwerpen en drankje te doen.

Is iemand weleens in Zoo Antwerpen geweest? Zo ja, is het leuk om daar naartoe te gaan met een groepje 25 plussers?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Piett
pppf de Zoo zou wel het laatste zijn wat ik in Antwerpen deed.

Er is zo veel leukers. rondvaart in de Haven

stadswandeling, kroegentocht

Op de link staan niet alleen hotels ook evenementen en leuke uitjes

http://www.antwerphotel.nl/stad/vvv_antwerpen/
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nee, Zoo, niet doen! Wat Nlies zegt, stadswandeling met gids (geweldige verhalen!), kroegentocht, of bv. het nieuwe MAS (Museum aan de Stroom). Prachtig museum, zowel qua bouw als collectie en vandaaruit loopt je binnen tien minuten naar het centrum van de stad.

En er is vast nog veel meer te doen als je op de site van het VVV Antwerpen kijkt..
De dierentuin in Antwerpen is, net als Artis, klein en hokkerig opgezet, ik vind het niet zo leuk daar. Er zijn veel mooiere dierentuinen, bijvoorbeeld de "dependance" van de Antwerpse Zoo in Planckendael, maar dat is bij Mechelen, daar heb je niets aan.

Verder is Antwerpen wel een heel leuke stad, waar vast voldoende andere dingen te doen zijn, zie de al eerder genoemde tips.
Rondvaart is een goed idee...ff googlen naar de prijzen. Bedankt.
Bedankt voor de andere tips.
Antwerpse Zoo vond ik heel treurig... Ik weet niet of ze in de afgelopen 10 jaar zijn gemoderniseerd, maar destijds werd ik gewoon naar van de apen-verblijven.

Antwerpen is zelf veel leuker om te verkennen, inderdaad een stadswandeling, een rondvaart, gewoon lekker de winkelstraten verkennen, prachtige stad.
Ok, je moet er van houden maar ik vond het Museum voor de Schone Kunsten erg mooi en het Rubenshuis. Rubenshuis zit midden in de stad dus je zit ook zo weer in de winkelstraat.
Leuk alle (snelle) reacties Dat maakt mij meteen weer enthousiaster.

De Zoo gaat het dan niet worden denk ik.

De rondvaart lijkt me leuk. Duurt 2,5 uur zie ik op een site. Daarna lekker de stad in,eten en een drankje doen.

Lijkt me een leuke dagbesteding. We zijn met een mannetje of acht. Dus hopen dat iedereen dat ook leuk lijkt.
Museum Plantijn Moretus (boekdrukker uit de 17e eeuw).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ik zou ook niet naar de Zoo gaan.

De Ruientocht is ook leuk om te doen

http://www.vlaanderenvaka ... -underground-in-antwerpen

Na de tocht kun je ook nog een stukje boven de grond doen met dezelfde gids. Wij vonden het erg leuk en weer eens wat anders.

Bij het MAS (museum aan de stroom) kun je ook zonder de musea te bezoeken helemaal naar boven voor het panorama uitzicht over de stad. Erg mooi. Beneden zijn een aantal leuke cafeetjes zoals het Felix Pakhuis waar je wat kunt drinken of eten.

Op vrijdagochtend (moet je wel vroeg zijn) is er de Vrijdagmarkt dan kun je allerlei spullen op de Vrijdagmarkt kopen door te bieden. Eerst kijkt iedereen op zijn gemak rond, dan wordt de bel geluid en kun je gaan bieden.

Veel plezier!
Zooo de ruientocht leek mij ook heel leuk. Heb net gebeld naar ze. Helaas waren er maar twee plekken over :(

Maar in ieder geval bedankt voor de tip(s).

Dus hoe het er nu naar uitziet wordt het de rondvaart en dan de stad in.
De jeneverbar........bere gezellig, en érg lekker haha!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven