Gezondheid alle pijlers

Griep, wanneer weer werken?

25-09-2012 13:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben momenteel ziek thuis met, ik denk, de griep. Begon met rillingen, overal pijn, daarna koorts.

Ik ben er ontzettend van aan het balen, ook al helpt dat niet, omdat ik het zo druk heb op het werk dat ik eigenlijk niet weg kan blijven.

Vandaag ben ik toch thuis gebleven, omdat ik gisteren nog verhoging had. Nu heb ik geen koorts meer, maar ik voel me nog wel slecht. Zweetaanvallen, duizelig, pijn in de spieren. Ben dus blij dat ik niet ben gaan werken.

Maar eigenlijk had ik altijd een soort van standaard regel: 1 dag geen koorts, de dag erna werken. Dus dan zou ik morgen dus weer moeten werken, maar gelukkig ben ik dan sowieso vrij. Maar ik vind het lastig om te weten wanneer je weer voldoende bent aangesterkt om te werken. Ik wil weer zo snel mogelijk, maar wil het wel aankunnen. En niet straks het nog erger terugkrijgen.

Hoe weten jullie of je weer kunt gaan werken?
Ik zou toch goed uitzieken, heb gehoorddat het een aanslag op je spieren is dus ook op je hart, dus ik zou geen risico nemen en gewoon gaan als je je echt weer als van ouds voelt. Griep kan wel 3 weken duren, als je het echt te pakken heb.
Gewoon proberen. Als het niet gaat ben je zo weer thuis.
Maar is het griep of verkoudheid? Die twee worden nogal eens door elkaar gehaald.
Ik ziek altijd iig 1 dag nog uit, na de griep. Dus dan voel ik me redelijk goed. Dan weet ik zeker dat ik de dag erna fit ben. Eerder weer beginnen werkt bij mij averechts.
Van echte echte griep ben je echt wel een week out. Ik ben 27 en heb dat 1x gehad op m'n 16de. Echt pure horror. Meestal bedoelen mensen bij griep gewoon een dag of 2/3 koorts en niet fit zijn. Dan idd na een dag koortsvrij weer werken. Met echte griep ben je zo anderhalve week kwijt, misschien langer.
Met echte griep ben je echt doodziek, dan maak je je niet druk over werk. Ik heb dat goddank ook maar 1 keer meegemaakt!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er zit veel verschil in een griep of een verkoudheidsvirus,die twee dingen worden nogal vaak door elkaar gehaald. Als je koorts weer weg is en je weer sterk op de been bent en niet nog een halve dag ligt te slapen. Zou ik weer beginnen,neem vananvond een kop lekkere kippensoep daar knap je enorm van op.
Tsja, ik weet ook niet goed hoe het te noemen. Maar ik ben vreemd genoeg helemaal niet verkouden. Heb aleen koorts, hoofdpijn en vreselijk last van mijn spieren.

Een hele week, boehoe, hoe ga ik dat aanpakken op het werk? Ben niet onmisbaar, dat weet ik ook wel, maar er ik doe werk dat niet door een ander overgenomen kan worden op korte termijn.

Hebben jullie een soort van testjes om te kijken hoe het gaat? Ik dacht, misschien moet ik even boodschappen doen om te zien hoe dat gaat. Morgen dan. Vandaag zweet ik me al kapot als ik naar de koelkast loop.
Als je echt griep hebt, dan denk je er niet aan om te gaan werken.

Wat vaak griep genoemd wordt, is vaak niet meer dan een goede verkoudheid.
quote:Fame schreef op 25 september 2012 @ 14:06:

Met echte griep ben je echt doodziek, dan maak je je niet druk over werk. Ik heb dat goddank ook maar 1 keer meegemaakt!Nee, klopt. Dat heb ik ook weleens gehad, maar zo erg is het nu niet. Daarom twijfel ik ook hoe ik nu kan weten of het weer gaat. Stom he? Ik denk dat rusten en me er niet druk om maken beter werkt....
Als je echt griep had zat je nu niet op Viva te kijken maar sliep je. Echt ik heb die week amper een oog open gedaan. Sliep echt ong 20u per dag dagen achter elkaar. Kortom grote kans dat je met een dag of 2 echt wel kan werken. Soepje eten, vroeg naar bed en sterkte.
quote:helena2 schreef op 25 september 2012 @ 14:09:

Tsja, ik weet ook niet goed hoe het te noemen. Maar ik ben vreemd genoeg helemaal niet verkouden. Heb aleen koorts, hoofdpijn en vreselijk last van mijn spieren.

Een hele week, boehoe, hoe ga ik dat aanpakken op het werk? Ben niet onmisbaar, dat weet ik ook wel, maar er ik doe werk dat niet door een ander overgenomen kan worden op korte termijn.

Hebben jullie een soort van testjes om te kijken hoe het gaat? Ik dacht, misschien moet ik even boodschappen doen om te zien hoe dat gaat. Morgen dan. Vandaag zweet ik me al kapot als ik naar de koelkast loop.

Meen je dit nou? Je voelt je niet lekker, en je vraagt aan de viva-forummers om testjes zodat je weet wanneer je weer kunt gaan werken?? Serieus?

Een dag geen koorst is prima graadmeter toch? En nu nog even rustig aan, veel drinken, paracetamol, vanavond kop soep, op tijd naar bed.. en op je werk wat rustiger aan doen.

Dat zou ik doen.
Griep is idd vaak de verzamelnaam voor heftige verkoudheid met verhoging(grieperig) en een paar dagen uit de roulatie zijn vanwege koorts, veel op bed liggen, slapen etc..

De echte hardcore griep is idd hoe sommigen hem hier beschrijven. Heb het ook een paar keer in mijn leven gehad en het duurde daarna meer dan een maand(!) voordat ik weer op volle sterkte was qua energie, conditie etc..

TO: drukte op je werk is (voor mij) geen graadmeter, ook niet dat je niet gemist kan worden. Iedereen is vervangbaar en vaak vergeten mensen dat ze - als ze te snel weer beginnen - anderen ook nog kunnen besmetten die op hun beurt weer ziek worden, bovendien, als je te snel weer begint en op vol tempo weer meedraait kan het veel langer duren voordat je je weer helemaal beter voelt.

Koorts is bij mij ook een belangrijke graadmeter maar als je - zoals jij aangeeft - zweetaanvallen, spierpijn en duizeligheid hebt is het denk ik voor nu nog even tijd om rustig aan te doen en het per dag te bekijken.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Je kunt het toch gewoon weer proberen? Dan kun je altijd nog naar huis als het echt NIET gaat?

Dat is dan toch nog altijd beter dan bij voorbaat al thuis blijven toch?!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Er heerst op het moment geen griep (influenza). Als je dat hebt, overweeg je echt na een dag nog niet om weer aan het werk te gaan.

Ik denk dat je een flinke verkoudheid hebt. Daar kun je knap beroerd van voelen en een heleboel mensen mee besmetten.

Niet verstandig om weer te gaan werken als je nog in de snotfase bent en je op je werk met veel mensen contact hebt.
Oke oke, is duidelijk. Geen hardcore griep dus ( maar die diagnose had ik ook al gesteld)

Ik ga maar slapen. Lijkt me inderdaad slimmer dan vragen welke testjes jullie doen.

Lig een beetje te malen. Denk niet helemaal fris meer op moment denk ik...

Kippesoep, check

Per dag bekijken, check

Bedankt !
sterkte..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De besmetting op je werk houd je niet tegen door daar weg te blijven! Juist de periode voor je je niet lekker voelt, ben je besmettelijk. Daarnaast.. in het najaar veel verkouden /snotterige mensen. Als die uit angst voor besmetting allemaal thuis blijven..

Dat argument wordt (ook hier op het werk) veel gebruikt. Maar wordt dus door onze bedrijfsarts en anderen tegengesproken.
Je zult een fikse kou hebben, geen griep. Dan ben je echt nog niet na een paar dagen op de been. Ik neem veelal echt de tijd om beter te worden, want ik ben als de dood om nog maanden te kwakkelen met allerlei onduidelijke kwalen, alleen omdat ik mezelf geen 2 dagen extra heb gegund.
Ik bedoel dit niet lullig,maar als je de tijd en de moeite neemt om je verhaal hier te posten,terwijl je je zo lamlendig voelt..denk ik eerlijk gezegd dat je dan ook gewoon kunt werken..misschien een beetje kort door de bocht,maar als je echt heel erg ziek bent denk je niet echt aan internet..in ieder geval beterschap
quote:helena2 schreef op 25 september 2012 @ 14:09:

Dat heb ik vorige week ook gehad, precies hetzelfde. Tegen de veertig graden koorts, spierpijn, hoofdpijn en duizeligheid. Duurde maar twee dagen, heel gek. Ik zou ook niet weten hoe ik het moet noemen maar ik voelde me best beroerd.

Na twee dagen koortsvrij ben ik weer gaan werken. Ik heb me niet ziek gemeld, was ook vrij die dagen. Het werken ging toen gelukkig weer prima.
Wat maakt het uit...griep verkoudheid. Met een zware verkoudheid kun je je flink ziek voelen. Ik zou thuisblijven. Ik heb er echt een schijthekel aan als collega's toch maar komen werken. Blijf alsjeblieft thuis en steek andere mensen niet aan.....Vind dat altijd een beetje egoïstisch.
Het maakt wel degelijk uit, vind ik. Aan griep kun je in het ergste geval overlijden. Een verkoudheid is gelukkig onschuldiger.
quote:giuliettacapuletti schreef op 25 september 2012 @ 15:06:

Het maakt wel degelijk uit, vind ik. Aan griep kun je in het ergste geval overlijden. Een verkoudheid is gelukkig onschuldiger.

Daar heb je gelijk ik. Hier doelde ik dan ook niet op.

Als je je ziek voelt, voel je je ziek. Dan blijf je thuis. Vind ik. Ik ben zelf zelden tot nooit ziek, maar ik zorg er altijd voor dat ik pas ga werken als ik helemaal ben opgeknapt. Ik functioneer dan ook stuken beter. Ik wil mijn werk gewoon goed doen en dan moet ik mij ook goed voelen. Dit is niet het geval wanneer ik ziek ben. Als je goed uitziekt is de kans dat je gaat kwakkelen ook een stuk kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven