Tafellinnen of tafelzeil?

26-09-2012 09:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tafel, gemaakt van het aanrechtblad uit ons oude huis en vier poten van Ikea er onder. Maat 130x60.

Nu is een aanrechtblad op het pootjes niet het meest decoratieve item wat je in een woonkamer van 16m2 kunt hebben staan

Aangezien er geen budget is voor een nieuwe tafel en deze wel heel erg slijtvast is, had ik bedacht hem op te leuken met tafelzeil of tafellinnen. Alleen, er is zo-veel keus!! Kan iemand mij uitleggen waarom ik zou kiezen voor hetzij gecoat tafellinnen, hetzij tafelzeil? En span je tafelzeil dan strak eromheen of laat je het afhangen zoals een kleed?

Het moet makkelijk schoon te maken zijn (dus geen traditioneel tafelkleed) maar dat kan volgens mij bij beide...
Duh. Koop gewoon iets dat bij de inrichting past en als het je niet meer bevalt koop je wat anders.

Ik zou zelf gaan voor een effen laken of zeil en daar iets leuks op zetten dat de aandacht trekt.
Plakplastic?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik weet natuurlijk niet hoe je huis eruit ziet, maar een vriendin van mij heeft van dat felgekleurde tafelzeil over haar (lelijke) eetkamertafel gelegd en dat staat erg gezellig. Zoiets Kitsch Kitchen-achtigs zeg maar.
Wat eten we vanavond?
Je kunt het aan de onderkant vastnieten dan is het makkelijk schoon te maken en verchuift niet.
Tafelzeil met ducttape aan de onderkant strak vastzetten. Staat erg goed hier.
Ik zou tafelzeil nemen en dat gewoon over je tafel leggen dus niet aan de onderkant vastmaken. Want dan vallen lelijke poten nog stees op.

Tafelzeil is makkelijk schoon te maken en heb je tegenwoordig in hele leuke dessins.
Oh goeie sugarmiss daar had ik nog niet eens aan gedacht. Okee.

Plakplastic is niet zo stevig, vandaar dat ik twijfel tussen tafelzeil en gecoat tafellinnen. Wat een problemen kan een mens hebben he
Ik zou voor tafelzeil kiezen,is ook veel makkelijker schoon te maken.
Geen ervaring met gecoat tafellinnen maar ik denk dat tafelzeil makkelijker schoon te maken is.

Je hebt het ook in allerlei vrolijke leuke kleuren. Gecoat tafellinnen vind ik persoonlijk toch een beetje saai en oubolliger.

Bovendien vind ik dan ongecoat tafellnnen mooier en dat is dan weer totaal niet praktisch.
jessicadgraaf, hou eens op met spammen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven