Hoe nu verder

25-09-2012 03:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik 7 jaar mee samen ben geweest, heeft me bedrogen en ik weet niet hoe ik ermee verder moet. Het begon in april al, hij ging in het weekend steeds weg en ik kwam erachter dat hij bij een ander meisje was. Hij ontkende dat hij iets met haar had en bleef doordeweeks bij mij. Ik schrok me dood, maar wilde koste wat het kost onze relatie redden.

In juni gingen we een weekendje weg, dat ging goed, maar na dit weekend ging hij bij haar wonen. Een tijdje zag ik hem niet, maar na een paar weken nam hij steeds meer contact op. Hij verklaarde dat hij heel erg verward was en dat hij wel weer terug kwam, nog steeds in de ontkenning dat er iets tussen hun was. Ik wist natuurlijk best dat het zo was, maar die ontkenning begon te wennen, ik wilde graag geloven dat hij de waarheid sprak.

Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg. Eindelijk was hij weer bij me, ik wilde er niet teveel over praten om de sfeer gezellig te houden. Het was best een leuke tijd. De avond dat we terugkwamen was hij alweer zoek, ik kwam erachter dat hij gewoon weer terug bij haar was. Hij had beloofd te blijven, dus ik was ontzettend boos. Ik heb toen hele erge dingen tegen hem gezegd.

Vorige week dinsdag heb ik hem nog gezien, na die ruzie, hij deed heel lief tegen me en had weer allerlei beloftes. De dag daarna was hij weer zoek, ik hoorde 3 dagen niks meer en zag ineens een foto van hem met dat meisje op internet staan. Nu was het officieel, een soort bevestiging. Pas gister sprak ik hem weer op whatsapp, hij ontkende het niet meer en zei dat het allemaal aan mij lag. Van de week zou hij langskomen om te praten. Een verklaring waarom hij dinsdag nog zo lief deed kwam er niet uit, hij kwam behoorlijk verward over.

Het is verschrikkelijk om op te schrijven, iedereen zal denken dat ik echt heel stom ben geweest en nog steeds ben. Hij was gewoon mijn alles, iemand die ik blindelings vertrouwde en waar ik 7 jaar lang alles mee deelde. Ik kan niet geloven dat hij zoiets gedaan heeft, en dan nog steeds contact met me zoekt en me beloftes maakt zodat ik op hem blijf wachten of iets dergelijks.

En dat doe ik dus nog steeds, ik heb hem zelfs verteld dat ik hem mis en dat ik graag wil dat hij terugkomt. Ondanks de pijn die hij me heeft gedaan en doet. Toen zei hij: dat zien we nog wel...

Ik moet nu maar afwachten tot hij op komt dagen, dat hij eens zin heeft om langs te komen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet.

Ik voel me heel erg eenzaam zonder hem, en daarom val ik steeds op hem terug. Misschien klinkt het stom, maar ik zou niet willen dat hij uit mijn leven verdwijnt. Alleen weet ik ook niet meer hoe ik er het beste van kan maken. Alles wat ik doe werkt averechts en drijft hem weg. Wat kan ik nog doen?

Vertel me aub niet dat ik verder moet gaan en hem dood moet laten vallen. Dat is makkelijk gezegd, maar lukt me toch niet. En het is ook niet wat ik wil, ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?
Ik snap wel dat het er niet makkelijker van wordt als hij steeds contact zoekt, maar hij heeft je als stront behandeld, nu moet je voor jezelf opkomen, neem een ander nummer of neem niet meer op als hij belt en reageer nergens meer op, waar is je zelf respect gebleven?
Nou, helder en klaar dus.
dit is geen liefde, dit is een project
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 22:03:

Hij kan zich ook niet echt binden denk ik.Maakt dat verschil? Ik bedoel, maakt dat het resultaat (vreemdgaan, jou aan het lijntje houden) minder rot?
Tja als je er echt zo over denkt en hij belangrijker is dan je eigen leven, gevoelens en gezondheid, dan zou ik het meteen weer aan maken. Wie weet is het nog niet te laat en kun je hem nog redden, dat is toch een heel leven van ellende waard, zou zo zeggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik val er ook nog maar even in, heb net je topic even door zitten lezen. Maar mijn hemel, wat doe je jezelf aan...
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 22:02:

Wat ik er wel bij kan vermelden is dat hij niet helemaal in orde is, hij heeft in zijn jeugd in een kliniek gezeten en is voor zijn leeftijd erg kinderlijk ( hij is bijna 30 en woonde tot voor kort nog bij zn moeder die alles voor hem deed en ging om met mensen ver onder de 20) daarom vind ik het dus ook wel enigszins een aandoenlijk persoon...

Aandoenlijk? Ik zou compleet afgeknapt zijn op zo'n verleden!

Je wil toch uiteindelijk een volwassen levenspartner zijn voor elkaar?

Geen patient & hulpverlener....
Ik geloof dat ik meer wekkers nodig heb in dit geval...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven