Hoe nu verder

25-09-2012 03:52 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend, waar ik 7 jaar mee samen ben geweest, heeft me bedrogen en ik weet niet hoe ik ermee verder moet. Het begon in april al, hij ging in het weekend steeds weg en ik kwam erachter dat hij bij een ander meisje was. Hij ontkende dat hij iets met haar had en bleef doordeweeks bij mij. Ik schrok me dood, maar wilde koste wat het kost onze relatie redden.

In juni gingen we een weekendje weg, dat ging goed, maar na dit weekend ging hij bij haar wonen. Een tijdje zag ik hem niet, maar na een paar weken nam hij steeds meer contact op. Hij verklaarde dat hij heel erg verward was en dat hij wel weer terug kwam, nog steeds in de ontkenning dat er iets tussen hun was. Ik wist natuurlijk best dat het zo was, maar die ontkenning begon te wennen, ik wilde graag geloven dat hij de waarheid sprak.

Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg. Eindelijk was hij weer bij me, ik wilde er niet teveel over praten om de sfeer gezellig te houden. Het was best een leuke tijd. De avond dat we terugkwamen was hij alweer zoek, ik kwam erachter dat hij gewoon weer terug bij haar was. Hij had beloofd te blijven, dus ik was ontzettend boos. Ik heb toen hele erge dingen tegen hem gezegd.

Vorige week dinsdag heb ik hem nog gezien, na die ruzie, hij deed heel lief tegen me en had weer allerlei beloftes. De dag daarna was hij weer zoek, ik hoorde 3 dagen niks meer en zag ineens een foto van hem met dat meisje op internet staan. Nu was het officieel, een soort bevestiging. Pas gister sprak ik hem weer op whatsapp, hij ontkende het niet meer en zei dat het allemaal aan mij lag. Van de week zou hij langskomen om te praten. Een verklaring waarom hij dinsdag nog zo lief deed kwam er niet uit, hij kwam behoorlijk verward over.

Het is verschrikkelijk om op te schrijven, iedereen zal denken dat ik echt heel stom ben geweest en nog steeds ben. Hij was gewoon mijn alles, iemand die ik blindelings vertrouwde en waar ik 7 jaar lang alles mee deelde. Ik kan niet geloven dat hij zoiets gedaan heeft, en dan nog steeds contact met me zoekt en me beloftes maakt zodat ik op hem blijf wachten of iets dergelijks.

En dat doe ik dus nog steeds, ik heb hem zelfs verteld dat ik hem mis en dat ik graag wil dat hij terugkomt. Ondanks de pijn die hij me heeft gedaan en doet. Toen zei hij: dat zien we nog wel...

Ik moet nu maar afwachten tot hij op komt dagen, dat hij eens zin heeft om langs te komen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet.

Ik voel me heel erg eenzaam zonder hem, en daarom val ik steeds op hem terug. Misschien klinkt het stom, maar ik zou niet willen dat hij uit mijn leven verdwijnt. Alleen weet ik ook niet meer hoe ik er het beste van kan maken. Alles wat ik doe werkt averechts en drijft hem weg. Wat kan ik nog doen?

Vertel me aub niet dat ik verder moet gaan en hem dood moet laten vallen. Dat is makkelijk gezegd, maar lukt me toch niet. En het is ook niet wat ik wil, ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?
Je moet beginnen met werken aan je zelfrespect.
Je verhaal spreekt mij natuurlijk enorm aan vanwege de topictitel.

Maar serieus, je wilt iemand die nu al tijden keer op keer tegen je liegt niet laten vallen, omdat je je zo eenzaam voelt zonder hem? Geloof me, met hem zal je je levenslang zo eenzaam blijven voelen, want iemand die al zo vaak tegen je heeft gelogen verandert echt niet ineens als bij toverslag in een goudeerlijke jongen.

Waarom voel je je zo afhankelijk van hem? Ik denk dat het beste wat je nu kunt doen, is: hulp zoeken om die vraag te beantwoorden. Bel Sensoor (dat kan ook 's nachts), maak een afspraak bij een psycholoog en vraag die om jou te helpen erachter te komen waarom je bang bent dat je niet zonder deze man kunt. Ik denk echt dat je aan je zelfvertrouwen moet werken, en moet leren om een leven op te bouwen dat op zichzelf de moeite waard en is (en dus niet eenzaam). Als je je geluk afhankelijk maakt van een ander dan leg je je lot in handen van die ander, in plaats van voor jezelf te kiezen en te zorgen dat je zélf je eigen leven invulling geeft.

Ik wens je heel veel sterkte, maar ik kan je echt niet aanraden om met hem verder te gaan. Hoe moeilijk het nu misschien ook is, uiteindelijk, als je serieus aan de slag gaat om ervoor te zorgen dat je jezélf gelukkig kunt maken, ben je zonder leugenaars echt beter af.
Wat wil je? Getroost worden door een leugen? En dat we met zijn alle zeggen: blijf op hem wachten. Op een dag komt hij wel weer terug, hij is in de war.

Of zullen we je kwetsen met de waarheid: hij wilt je niet en al zou die je terug nemen omdat dat beter voor HEM uitkomt, zou die je alsnog niet trouw zijn nu niet nooit niet. So get over it. Gauit ga leven heb seks word verliefd word gelukkig.
Als je het in april direct zou hebben uitgemaakt, dan zou je het anno nu grotendeels verwerkt hebben en zou je langzaamaan een nieuw lleven hebben opgebouwd. Kom op. Geen tijd te verliezen, ga voor de korte termijn heftige pijn i.p.v. Voor de structurele pijn. Uiteindelijk laat hij je toch wel vallen....
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 03:52:

Vertel me aub niet dat ik verder moet gaan en hem dood moet laten vallen. Dat is makkelijk gezegd, maar lukt me toch niet. En het is ook niet wat ik wil, ik wil de situatie oplossen, een manier vinden hoe ik tot hem door kan dringen en met hem kan praten... Meer van, wat moet ik zeggen als hij inderdaad langskomt?

Wat je moet zeggen als hij langskomt?

Nou gewoon zeggen dat je alles van hem accepteert zolang jij maar in de waan kunt blijven dat jullie een relatie hebben en dat het allemaal goed komt.

De oplossing is dus gewoon accepteren dat hij je voorliegt en belazert waar je bij staat.

Maar dan verder ook niet meer tegen hem zeuren of ruzie met hem zoeken.!

Een goede hond wacht geduldig tot het baasje weer thuiskomt.

Succes.
"Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg"

Naar Noorwegen zeker.
quote:babs88 schreef op 25 september 2012 @ 03:52:

Dus het enige verstandige om te doen, dat mogen we je niet vertellen?

Nou veel plezier dan nog met deze man. Ik zie in mijn glazen bol dat hij heus bij je terug gaat komen en de meest monogame man ter wereld zal zijn.

Wat ontzettend erg dat je zo weinig eigenwaarde hebt dat je je zo honds laat behandelen. Meer dan een deurmat ben je niet.
quote:yasmijn schreef op 25 september 2012 @ 07:03:

"Een al in de winter geboekte vakantie eind augustus ging door, we gingen samen 11 dagen weg"

Naar Noorwegen zeker.Hey Yas heb je zin om in januari met mij een weekje te gaan survivallen in een donker Noors woud?
quote:teardrop-viva schreef op 25 september 2012 @ 07:08:

[...]

Hey Yas heb je zin om in januari met mij een weekje te gaan survivallen in een donker Noors woud? Lijkt me enig!
quote:Hij was gewoon mijn alles, iemand die ik blindelings vertrouwde en waar ik 7 jaar lang alles mee deelde. Ik kan niet geloven dat hij zoiets gedaan heeft, en dan nog steeds contact met me zoekt en me beloftes maakt zodat ik op hem blijf wachten of iets dergelijks.

1. Je vertrouwde hem helemaal niet schrijf je zelf, je wíst dat hij bij haar zat.

2. Je deelde niet alles met hem, je deelde alles met haar.

3. Je wacht toch wel dus waarom niet?
Wake up and smell the coffee
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je ongelukkig wil zijn: zo doorgaan.

Er is niks wat jij kan zeggen of doen wat ervoor zorgt dat hij terugkomt of nog beter..dat de tijd wordt teruggedraaid. Hij is geen marionet aan jouw touwtjes. Hij maakt zijn eigen beslissingen. Poor ones, that is. Ik snap niet dat hij zichzelf in de spiegel nog durft aan te kijken. Zielig figuur.
OMG meissie wat een verhaal.......

Een ding.. deze man gaat jou niet gelukkig maken! Hij heeft je gekwetst, kwetst jou nog steeds en zal dat in de toekomst ook blijven doen. Hij eet van 2 walletjes want hij heeft aan jou schijnbaar niet genoeg..

Het is niet meer dan normaal dat je het heel moeilijk vind om iemand los te laten met wie je zo'n lange tijd ''samen'' bent geweest. Ongeacht wat diegene jou misdaan heeft. Ik denk dat je dit proces (hem laten gaan) stapje voor stapje moet gaan volgen. Het is vooral belangrijk dat jij je zelf overgeeft aan je verdriet. Het is min of meer toch een rouwproces.

Maar please hou jezelf voor ogen dat er geen toekomst is met deze man. Je bent NIET eenzaam zonder hem, dat DENK je maar. Daar zit het verschil.

Ga wat dingetjes in je eentje ondernemen. Ga een reisje maken, ontmoet nieuwe mensen etc. Dan kom je er achter dat een leven zonder deze bedrieger ook heel goed kan, wellicht nog veel leuker is! Jij bent het waard dat een man 100% voor jou gaat, jou niet kwetst en van je houdt om wie je bent.

Sterkte meis!
Laat hem links liggen, schenk er even helemaal geen aandacht aan. Ga andere leuke dingen doen, doe ook in het gesprek dinsdag wat afstandelijk. Dit zal hem radeloos maken en hem doen beseffen wat hij mist. Aan de andere kant ga jij van het onafhankelijke misschien wel de lol inzien. Dan kun je kiezen, gun ik mezelf een periode alleen en sta ik dan open voor een nieuwe leuke, trouwe vriend of wil ik het (tegen beter weten in) toch nog proberen. Maar probeer niet achter hem aan te blijven lopen, hij gaat structureel vreemd en jij beloond hem met aandacht en smeekbedes. Geloof me hij weet zelf ook dat dat niet klopt. Dus play hard to get, geniet van je ondernemingen, en heb hem dan in het geheel niet meer nodig.
Het is jouw leven en je hebt er maar 1, dus als je voor hem wilt kiezen moet je dat vooral doen. Persoonlijk denk ik dat het niet slim is. Maar dan kies je waarschijnlijk voor iemand die er vaker een vriendin op na zal (blijven) houden en dat moet je dan ook accepteren. Ik verwacht namelijk niet dat hij trouw zal zijn.

Grappig maar intens triest dat jij schrijft dat je 7 jaar alles met hem deelde.... Hij deelde dus duidelijk niet alles met jou! Maar hij deelde dan weer wel zijn leven tussen jou en zijn vriendin. Delen krijgt daarmee voor mij toch een andere betekenis....

Sterkte..
Ik kan bijna niet geloven dat je je aan hem wilt vasthouden. Iemand die er een 2e vrouw bij heeft en zegt: "dat zien we nog wel" op de vraag of hij terugkomt. Waarom wil je dat? Wat vind je bij hem? Dit is toch niet gelijkwaardig zo. Hij kwetst je enorm en houdt geen rekening met jou. Misschien door zijn verwardheid, maar dan ALSNOG. Dan zet hij zichzelf steeds op de eerste plaats. Het lijkt wel alsof jij zijn scharreltje voor erbij bent. Jij gaat met hem op vakantie en daarna gaat hij weer naar haar! Te gek voor woorden. Wat zijn zijn redenen om jou de schuld te geven? Waarom wil je bij hem zijn? Dat zou ik gaan onderzoeken.
Tenzij je voor een open relatie wil gaan..dat kan natuurlijk. In elk geval heel veel sterkte.
Tijd om het heft in eigen hand te nemen. Wordt assertief! Dump hem! Dit gaat je nooit gelukkig maken.
koste wat het kost wil je hem behouden.

het kost je je eigen waarde

dat is heel duur hoor

is ie zoveel geld waard?
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
Wegwezen meid. Die jongen is niet te vertrouwen en zal nooit te vertrouwen zijn. Blijf je bij hem, en als hij dan even weg is dan zul je altijd blijven denken "is hij weer bij een ander?".

MIjn tip... stoppen met deze foute jongen hoe moeilijk het ook lijkt te zijn.
Ik ben bang dat TO zich zo vasthoud aan vroeger dat ze voorlopig er niet klaar voor is om voor zichzelf op te komen.

Hoever kan hij nog over je heen lopen? Wanneer ben je Rock Bodem, om hem de deur te wijzen? Wanneer is het voor jou genoeg...?
Je wilt op hem wachten en met hem door, dat is prima. Hij verdwijnt vanzelf uit je leven als hij het zat is - en dat moment komt, want op deze manier krijgt hij nooit respect voor je. Dan lost hij het probleem wel voor je op door voorgoed te verdwijnen.

En dan... heb je je omgeving nodig, familie, vrienden. Daarom bij deze de tip om hen VOORAL NIET lastig te vallen met dit verhaal en dit gedrag van jou. Vooral geen eindeloze verhalen vertellen `ja dit is de laatste keer´ of ´nu is het echt over´ en ondertussen als een hond achter hem aan.

Hier vaak gezien: familie en vrienden steken tijd en energie in een hopeloos geval verhaal, maar persoon gaat gewoon door op ingeslagen pad. Frustraties, boosheid, verdriet... en op een dag zeggen ze: nu is het klaar, nu zoek je het maar uit.

Denk er goed over na wat je je omgeving aan doet door te gronde te gaan aan zo'n vent! Zorg dat ze er zo min mogelijk onder te lijden hebben.

Anders sta jij straks helemaal alleen...
Ik vind het ontzettend triest voor je dat je na 7 jaarzo belazerd wordt door iemand die je vertrouwde en waar je van houdt.

Het is doodeng om te beseffen dat iets voorbij is terwijl jij er niet aan toe bent maar je staat nu ook op het punt om je persoonlijkheid en je waardigheid te verliezen en het duurt veel langer om daar overheen te komen dan het verlies van je vriend. Pijn door verlies is afschuwlijk maar als je het toelaat dat iemand je nog meer pijn aan gaat doen ben je zometeen veel meer kwijt.
Hoe nu verder?

-Zorg dat je je minder eenzaam voelt zonder ex.

-Zoek (nieuwe) vriendinnen op.

-Zoek afleiding (hobby, werk, reis) op.

-Zoek geen contact met ex.

En dan komt vanzelf een keer het besef dat je meer waard bent dan de achtervang spelen.

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven