Gezondheid alle pijlers

PDS

26-09-2012 18:39 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag te horen gekregen dat ik PDS heb.. (Prikkelbaar Darm Syndroom). Ik krijg nu 2x daags Movicolon en hoop dat dat verbetering brengt.. De laatste tijd heb ik er steeds meer last van en breng ik meer dan de helft van de nachten door in bad en op de wc. Bij mij is in bad gaan en de hete straal op mijn buik tot nu toe het enige dat een beetje helpt om de pijn te verlichten. Een kruik en paracetamol helpt niet. Zijn hier nog meer mensen gediagnosticeerd met PDS? Wat zijn jullie ervaringen? En wat doen jullie met die vreselijke aanvallen?
Some people aim at nothing in life and hit it with amazing accuracy..
Ik denk dat ik het bij mij begonnen is na de geboorte van mijn jongste nu 16 jaar geleden. Ik heb periodes gehad dat ik er heel veel last van had. Ik heb zelf gemerkt dat als ik producten met lactose laat staan het beter gaat. Maar in de loop der jaren heb ik metamucil gebruikt, duspatal. Ik eet alles volkoren, ook rijst en pasta. Momenteel gaat het wel redelijk.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ik heb beide, de ene week bijna niet, de andere week rennen. Gezellig. Ik dacht dit voor iedereen zo was dat het afwisselde? Of is het ook zo dat het kan dat je altijd diarree of obstipatie hebt? Ik heb het ook 24/7/365. Gek he dat je gewend raakt aan buikpijn?
Is niet gek. Maar wel gevaarlijk.

Ik was zo gewend aan pijn dat ik heel lang doorliep met een blinde darm ontsteking. Toen knalde die dus.

Ben met spoed naar de ok gebracht, en heb een hele poos op de ic gelegen.
Diclofenac kan darmontstekingen veroorzaken, niet fijn als je al last van je darmen hebt. Daarbij doet het veel minder, terwijl Buscopan (of duspatal idd) de oorzaak van het probleem aanpakt.

Italie_meisje, heb je al eens metamucil geprobeerd? Dat stopt bij diaree een maakt harde ontlasting zachter. Werkt dus zowel bij obstipatie als diaree.
Nee ook nog nooit van gehoord. Ook deze schrijf ik op mijn lijstje voor het gesprek met de dokter. Bedankt schaap.
Bah missy, wat akelig voor je. Bij mij kwamen ze gelukkig tijdens een kijkoperatie ( voor ze wisten dat het pds) er achter dat mijn blinde darm ook onstoken was. Dus die hebben ze toen direct verwijderd.
Ik ga t onthouden, schaap. Kan ik lekker de ha wat bijleren.

Heb t nu grotendeels onder controle doormiddel van voeding, gelukkig.

(nu alleen de stres momenten nog )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven