buitenechtelijk kind

27-09-2012 20:20 511 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn nog niet officieel gescheiden, maar aankomende week? moet zijn nieuwe vriendin bevallen van hun kind. Ik heb begrepen dat hij het bastaardje niet zomaar kan erkennen. Officieel woont hij niet bij haar (wat ze wel doen) om de draagkracht te verlagen naar mij toe, hoeft hij minder te gaan betalen. Dus van huwelijksachtige relatie is officieel geen sprake van. Ik begrijp dat hij het dan bij de rechter zou moeten aanvragen. Als hij gewoon aan me had gevraagd of ik wilde meewerken dan had het een ander verhaal geweest, nu gniffel ik dat dankzij al zijn tegenwerkingen met de scheiding hij nu zelf in de knoei komt. Dus ook voor de alimentatieberekening hahahahahaha KARMAAAAAA

Wie weet hoe het erkennen in zijn werk gaat? zie door de bomen t bos niet meer op google.
Niks ervan. Een tandje verder. Met nanotechnologie zorgen dat zaadleiders van enkel mannen die een genetische, psychologische en sociaal-economische screening succesvol hebben doorlopen, pas opengaan in de directe nabijheid van met chiptechnologie vergrendelde baarmoedermonden van vrouwen die uiteraard dezelfde screening hebben ondergaan. Dit allemaal op hun veertiende installeren, zeg maar. Alcoholisme, persoonlijkheidsstoornissen, hoppa, allemaal eruit gezuiverd. Zo kan het opvoedkundig-uitgedaagde deel der bevolking gewoon vrijelijk aanneuken en zijn kinderen gegarandeerd van een goed opvoedkundig klimaat. Het kost wat, je stuit vast op weerstand van de CU en SGP, maar dat zijn toch maar margepartijen, nietwaar? Ik zie het probleem niet.
Ja maar dan kan in die chip toch ook wel dat ze zichzelf van eten, kleding en een knuffel en slaapplaats kunnen voorzien? Oh ja en kan ik die chip wel weer uitzetten als ik wil? Anders heb ik er weer niks an he?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 01:20:

Ja maar dan kan in die chip toch ook wel dat ze zichzelf van eten, kleding en een knuffel voorzien? Kan die chip well weer uitgezet worden als ik thuis ben? Anders heb ik er weer niks an.Neen, dit gaat allemaal automatisch via de gegevens van de belastingdienst. Via oxytocine-niveau tests kan worden nagegaan hoe knuffelig de man is ingesteld. Het kost wat rompslomp, maar hee, dan heb je wel wat.
quote:daikan schreef op 28 september 2012 @ 01:21:

[...]

Neen, dit gaat allemaal automatisch via de gegevens van de belastingdienst. Het kost wat rompslomp, maar hee, dan heb je wel wat.Krijg je dan ook nog aftrek? Oh!!! Doen!!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 28 september 2012 @ 01:22:

[...]

Krijg je dan ook nog aftrek? Oh!!! Doen!!Een plan is geboren...
Het woord belastinagftrek krijgt opeens een heel andere inhoud
Ga in therapie!
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:04:

[...]

ik snap je emotie, maar het is niet gestoeld op realiteit; je kunt niet meer uitgeven dan je hebt. Dat je (als beheerder van het kinder-budget) meer zou willen uitgeven is begrijpelijk. Dat er minder geld beschikbaar is dan je wilt, ligt echter aan jouw wensen, niet aan het vermogen van de personen die voor het budget zorgen.Dat is bullshit! Ik heb het hier niet over luxe artikelen/vakantie, maar over eten/kleding/onderdak,etc... Dat zijn toch wel het minste wat je een kind wil bieden?
quote:amand1969 schreef op 27 september 2012 @ 23:58:

[...]

Ik zal niet nalaten om bij elke gelegenheid toe te lichten dat ook gescheiden vaders het beste met hun kinderen voor hebben maar dat anno 2012 op de één of andere manier nog nog steeds moeten bewijzen, terwijl gescheiden moeders standaard tot heiligen verheven worden, wat nergens op gebaseerd is.

Alle gescheiden vaders? Als je mijn situatie en mijn ex niet kent kun je daar niet zoveel over zeggen. Er zijn (gescheiden) moeders die zich idioot gedragen en ook (gescheiden) vaders.

quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 22:38:

en nee mn vraag is nog niet beantwoord, omdat ik ook weer verschillende antwoorden erop krijg, rechter, toch zomaar kunnen doen bij gemeente. ik zie wel.

Ik heb deze er nog even uit weten te vissen, tussen de hele OT discussie die Amand zo succesvol naar zich toe heeft getrokken.

Het antwoord is dat ex alleen via een procedure bij de rechter het buiten echtelijke kind kan erkennen zo lang hij is getrouwd.

Maar eigenlijk is dat niet zo heel relevant. Erkennen kan. En dan? Of hij nu wel of niet erkent dat is van geen enkele invloed op hoe TO en ex met elkaar en hun kind om gaan. En die alimentatie berekening die komt wel. Daar zijn procedures voor wanneer je er samen niet uit komt. En er zijn mogelijkheden tot inning als de betalende partner in gebreke blijft.
quote:supermam74 schreef op 27 september 2012 @ 22:19:

ik zeg het niet hardop, misschien dat ik daarom hier zo negatief overkomIk snap wel dat je even komt spuien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat "bastaardje" is het halfbroertje/zusje van jouw dochter. Hun band is voor het leven. Verpest dat niet door jouw bittere gevoelens op het kindje van je man te projecteren. Hoe moeilijk het ook is, sta erboven.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
@sweetfirefly, ik vind familiebanden altijd zwaar overdreven. Een band voor het leven met mensen waar je toevallig DNA overeenkomsten mee hebt is puur en alleen biologisch.

Even algemeen: wat hebben mensen toch een romantisch beeld van familiebanden. Dat iemand toevallig je vader of halfzus is, betekent nog niet dat die persoon ook een waardevolle toevoeging aan je leven is.

Ok, je kunt er energie aan spenderen om te ontdekken of dat zo is. En wanneer je contact met je familie fijn, prettig, van waarde is, dan investeer je daar in. Maar je bent echt niet verplicht om banden te onderhouden met familie.
Esfa, dat is iets wat dochter voor zichzelf moet ontdekken. Misschien vindt ze haar vader over een jaar of wat ook niet meer de moeite om tijd in te steken. Het punt is dat je je daar als moeder buiten moet houden. Volgens mij doet TO dit trouwens ook, voor zover dat gaat.
Ga in therapie!
@dubiootje. Ja, precies. En zo te lezen probeert TO ook om dochter en vader in contact te brengen. Ze onderhoudt zelfs banden met opa en oma. Iets wat ex zou moeten doen.

Als ouder faciliteer je zoveel mogelijk de band met de andere ouder. Wil die niet, dan houdt het op. Wil het kind niet meer, dan houdt het ook op.

Ik reageerde primair op de uitspraak "band voor het leven", want dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
En dat noemt zich supermam..
quote:Esfa schreef op 28 september 2012 @ 09:54:

@sweetfirefly, ik vind familiebanden altijd zwaar overdreven. Een band voor het leven met mensen waar je toevallig DNA overeenkomsten mee hebt is puur en alleen biologisch.

Even algemeen: wat hebben mensen toch een romantisch beeld van familiebanden. Dat iemand toevallig je vader of halfzus is, betekent nog niet dat die persoon ook een waardevolle toevoeging aan je leven is.

Ok, je kunt er energie aan spenderen om te ontdekken of dat zo is. En wanneer je contact met je familie fijn, prettig, van waarde is, dan investeer je daar in. Maar je bent echt niet verplicht om banden te onderhouden met familie.Eens, maar wil er wel aan toevoegen dat je beter van de situatie uit kunt gaan dat het wél zo is, dan van de situatie dat het niet zo is.
quote:amand1969 schreef op 28 september 2012 @ 00:24:

Omdat ik niet gezellig samen kan menstrueren, betekent dat niet dat ik niet een mening en een houding heb ten aanzien van de verzorging van kinderen na een scheiding hoor.

Je zou bijna denken dat de her-verdeling van de verzorging van kinderen in de kleine lettertjes in het emancipatie-contract van De Nederlandsche Vrouw uitgesloten is.

Eg nie.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-09-2012 15:05
Reden: provocatie
% gewijzigd
jansenenjansens ik heb je gestaft, ben normaal niet zo forumpolitie-type, maar wat een zieke opmerking!
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 september 2012 @ 22:23:

Je vent gaat vreemd, verwekt een kind, peert hem, vadert over een kind van een ander en laat zijn eigen kind in de steek en doet er alles aan om zo weinig mogelijk te betalen?

Een moeder/ (ex) echtgenote zou van minder verbitterd raken.

Trek je het een beetje, Supermam? Heb je veel steun van uit je omgeving?

Kun je blijven wonen waar je woont?

En je dochter, hoe doet die het? Uit ze zich hoe het met haar gaat?

Heeft zij ( en/of jij ) contact met de ouders/ familie van je (ex)man?

Jezus, de eerste normale reactie zeg ( na die van mij dan )

Amand ga je mond spoelen.
quote:nederlandsevrouw schreef op 28 september 2012 @ 14:53:

jansenenjansens ik heb je gestaft, ben normaal niet zo forumpolitie-type, maar wat een zieke opmerking!

Ja ziek he? Is een letterlijke quote van armando himself. Zo noemt ie dat als ie een poepluier bij zijn dochtertje verschoond.....

Kun je mij voor staffen hoor, mag. Staf je degene uit wiens toetsenbord deze woorden oorspronkelijk kwamen ook even?
O, " doos uitbaggeren " had je zeker geschreven, JenJ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 september 2012 @ 15:16:

O, " doos uitbaggeren " had je zeker geschreven, JenJ?Yep. En ik begrijp even niet waarom dat opeens wél provocerend is als iemand anders dan Armando dat schrijft. Maar goed, wie ben ik?
quote:jansenenjanssens schreef op 28 september 2012 @ 15:14:

[...]

Ja ziek he? Is een letterlijke quote van armando himself. Zo noemt ie dat als ie een poepluier bij zijn dochtertje verschoond.....

Kun je mij voor staffen hoor, mag. Staf je degene uit wiens toetsenbord deze woorden oorspronkelijk kwamen ook even? Dat meen je niet, is dit echt een quote van Amand? Sorry dan, ik las er een gore beschuldiging van incest in. Kan ik een stafje ook terugtrekken?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:nederlandsevrouw schreef op 28 september 2012 @ 15:31:

[...]

Dat meen je niet, is dit echt een quote van Amand? Sorry dan, ik las er een gore beschuldiging van incest in. Kan ik een stafje ook terugtrekken?

Yep zijn eigen woorden. En dat is heeeeeeeel normaal volgens hem. En wanneer iemand hem eraan herinnerd is steevast zijn antwoord dat de ander therapie nodig heeft. Of nog erger, lees maar ff terug wat ie tegen Saaaar zei. Dus je snapt wie er ziek is

Geen idee of je een staf ongedaan kan maken, zal wel niet denk ik.
Nee hoor, ik denk dat er veel begrip is voor Superman.

Dat er nu eenmaal een berg schreeuwers zijn die ons deelgenoot willen maken van hun beperkte denkpatronen... Tsja...

En ja... TO heeft gelijk; ook in 2012 heet zo'n kindje nog steeds een bastaard, hoe naar het ook klinkt.

Vanuit TO's perspectief is het goed te begrijpen dat ze die term gebruikt.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven