Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Ai, ik zie dat ik een heleboel knuffels uit te delen heb vandaag!

Kroos: heftig dat je zo'n paniekaanval kreeg. Goed dat je er nu medicijnen tegen hebt, hopelijk helpt dat! Weet je wat de paniek precies veroorzaakte, waar maak je je vooral zorgen over? Schrijf en praat maar genoeg van je af als je daar behoefte aan hebt!

Water voor fv hoeft niet gekookt te worden. Wij hebben het de eerste weken wel gedaan, voor de zekerheid, maar zijn daar nu vanaf gestapt. De adviezen op de verpakkingen zijn een beetje tegenstrijdig: bij Nutrilon staat erop dat je moet koken, bij Friso niet. Mocht je per se wel willen koken: wij kookten na elke voeding wat water, als we de fles om gingen spoelen. Bij de volgende fles was dat dan voldoende afgekoeld. Je kunt ook een hoeveelheid in 1 keer koken, maar dat zou ik dan bewaren in de koelkast. Als je het een hele dag bij kamertemp bewaart dan heb je meer kans op bacteriën erin dan gewoon water uit de kraan.

Rammel: wat naar dat je bv terug lijkt te lopen, je had er zoveel aan gedaan om het te laten slagen! Gelukkig is Rammeltje geen fragiele minibaby, dus ze kan wel wat hebben, maar het is natuurlijk heel zielig als ze zo hongerig is. En heel vervelend als je nu zou moeten overstappen op kv. Zou kolven nog kunnen helpen bij het opstuwen van de productie of heb je alles al uit de kast gehaald wat mogelijk is? Had de lk nog tips over hoe je de kv kunt geven nu ze de fles niet pakt? Misschien wat drupjes melk op de fles, zodat ze snapt dat daar melk uit komt? (zo hebben wij het gedaan met het wennen aan het tepelhoedje destijds)

Maat: wat irritant dat vriend vertraging heeft en ziek is. Zit je maar te wachten met je lekkere hapjes, je had zo je best gedaan voor hem! Hij moet straks lekker voor jou en Minimaat zorgen hoor, jij niet voor hem. Als hij echt erg ziek is dan is het dikke pech, maar als het aanstelleritus is of een gevolg van lange nachten zuipen dan moet je hem maar een schop onder zijn kont geven!

Bub: balen dat jullie autosores hebben, dat is altijd zo vervelend! Hopelijk valt het snel te herstellen, zonder dat het jullie erg veel tijd en geld kost...
Kroos meid wat vervelend! Hoop dat het snel beter gast! Kop op!

Flesvoeding verwarm ik per keer in de magnetron gewoon koud kraan water. In je cb boekje staat wel hoe lang en op hoeveel watt. Dan voeg ik de schepjes toe en roer Ik met een lepeltje tot de poeder is opgelost! Succes

Rammel hoop da de lk je kan helpen

Maat veel plezier!

Toet hopen dat het werkt d'r nieuwe makelaar

Heb geen internet ellende weer dus ff afwezig
@kroos: fijn dat je iets hebt gekregen van de ha. Laat je het hierbij of heb je het gevoel dat je meer nodig hebt om de oorzaak te achterhalen?

@rammel: oooh meid wat balen, je hebt zo hard gevochten! Heb je telefonisch consult gehad of is ze langs geweest om te kijken? Ik snap dat je baalt maaar je mag hartstikke trots zijn op de tijd dat het is gelukt!

Ik snap uit je posts alleen niet of het helemaal verloren zaak is??

@maat: jeetje dat meen je niet! Zegt vriend niet gewoon dat ie ziek is zodat jij em xtra gaat verwennen? Hopelijk valt het mee als ie thuiskomt en gaat ie goed voor jullie zorgen!!
Bah, Jankerd wil weer eens niet slapen. Vanochtend 1 uurtje en daarna nog een paar keer 10 minuutjes, maar daar blijft het bij. Gewoon in bed leggen leidt tot huilen, bij mij liggen helpt ook niet. Ik heb hem nu maar weer eens ingebakerd (volgens de Kwimmie methode met hydrofiel over armpjes) en zo ligt hij nu al drie kwartier in z'n bedje met grote open ogen naar het plafond te staren. Inmiddels begint ie te piepen, ik denk dat het hem nu te lang duurt. Er lijkt verder helemaal niks mis te zijn, maar waarom slaapt ie nou niet?!
Gelukkig ga ik vanavond lekker de stad in (koopavond) om leuke dingen te kopen voor de kleine van kadogeld en misschien ook nog leuke laarzen voor mezelf. Fijn even alleen terwijl man voor Jankerd zorgt. Hoewel ik dat laatste ook niet heel fijn vindt, want begin van de avond is hij altijd erg huilerig en man heeft weinig geduld daarmee (geeft ie zelf ook toe). Vorige 2 keer dat ik 's avonds weg was heeft ie hem daarom af en toe laten huilen en was ie aan het zuchten en steunen toen ik na een paar uur weer thuis kwam. Desondanks stimuleert hij me wel om lekker weg te gaan hoor, hij neemt zijn verantwoordelijkheid wel, maar het maakt het voor mij niet echt leuker om een avondje weg te zijn...
@nico: lastig is dat he! mijn mini heeft dat ook wel es, zij wil graag constant mensen om dr heen. Ik leg haar dan op het aankleedkussen op de bank of op tafel afhankelijk wat ik aan het doen ben. Ik klets tegen dr aan en blijf consequent haar speen in dr mond doen. Ze valt dan vanzelf in slaap en dan leg ik dr met kussen en al in box of ledikantje. Gelukkig hoeft dat niet elke dag!

Geniet van het winkelen! Lekker de tijd nemen
Hij slaapt! Eindelijk! Nu zien of hij het langer dan een half uur volhoudt, maar ik heb er goede hoop op!
Haha Nico ik moet zo om jou lachen met je 'jankert'

Fijne avond en je man red m wel joh jij lekker genieten!
Auto word waarschijnlijk ¤800...beetje jammer maar wel nodig helaas...

Volgende week hebben we gesprek bij de woningbouw in de stad waar we heen willen! Dan horwn we of alles ok is en wat we nog moeten doen.
Morning ladies,

Wij hadden een doorslaapnacht. Van 00.00 tot 05.46 uur. Jiehoe! Meisje deed wel heel raar bij de ochtendvoeding. Aanhappen, schudden met het koppie, brullen, paar slokjes drinken, loslaten, aanhappen, brullen, eventjes drinken en weer loslaten, etc. Ik heb het idee dat mijn bv terug begint te lopen. Dus rammel, we kunnen elkaar een hand geven . Als het zo doorgaat, denk ik dat we ook aan de flesvoeding kunnen.

@kroos: Ik heb aan je gedacht, hoe gaat het nu? Goed dat je wat voorgeschreven hebt gekregen! Wel even checken of het kan in combinatie met de bv.

@Maat: Jemig, zou balen zijn als je vent ziek thuis komt!

@nico: Hoe is het met je jankert? Is hij blijven slapen?

@rammel: Heeft de LK je kunnen helpen?

Ik moet nu naar de gyn voor de nacontrole.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Net LK gesproken, ze vond me een BV guru en ik moet vooral zo doorgaan.. Er zijn genoeg natte luiers en genoeg poep broeken. Meis is tevreden na de voeding, wakker en tevreden, dat is belangrijk! En dat is ze, lachebekkie.

Volhouden en hopen dat het beter wordt.. Niet meer wakker maken voor voer, ze mag alles zelf bepalen nu. Daarmee dus hopen dat ze meer gaat drinken per keer.

Even stoppen met de fles tot deze fase voorbij is en als we uiteindelijk moeten bijvoeden kan het aan de borst. Dan gaat ze me helpen.

Einde van de middag ff nakolven om de middag productie te verhogen.

Ppffff ben een wrak nu, vent heeft vanaaf voetbal toernooi dus ik ga lekker in bed liggen met meissie.

@maat, vent al thuis!?? Balen zeg zo!!
Chrys, borstcompressie misschien een idee!?? Even meidje helpen wat meer te krijgen!!
Oef Bub, dat is een flink bedrag. Vaak zo, als er wat mis is met een auto dan loopt het meteen in de papieren!

Chryssa, fijn dat je zo'n goede nacht had. Hopelijk betekent het rare drinken niet dat jouw bv ook terugloopt!

Ik moet zeggen dat ik het mantra van Kleintjes & co ('als je maar goed je best doet dan lukt bv in 99% van de gevallen') niet helemaal meer geloof. Ik ben het wel eens met ze dat je veel zelf kunt doen en ook zelf veel kunt verstieren door de frequentie en manier van aanleggen, maar toch zijn er hier diverse mensen die het echt heel erg geprobeerd hebben, maar waarbij het desondanks niet of niet meer lukt met de bv.

Jankerd is inmiddels weer wakker na 1 volle slaapcyclus van 45 minuten, maar ligt nog wel ingebakerd in bed, af en toe heel zachtjes piepend. Ik hoop dat hij zo weer in slaap valt en nog minstens 1 slaapcyclus meepakt.
Fijn Rammel, dat de LK nog wel hoop heeft dat het weer beter zal gaan! Jij klinkt ook meteen weer iets positiever!
Haha nico, jankerd ik hoop ook voor je dat hij even doorpakt! Wel lekker he ff rust.

Ik ben ook weer wat rustiger, het heeft gewoon geen nut me druk te maken want dat is ook niet goed. Er gingen bij de LK absoluut geen alarmbellen rinkelen waarom zou ik dat dan wel moeten hebben. Ook niet goed voor die productie..

@bub, balen van je auto zeg!! Gggrrrr
@rammel: wat fijn dat de lk zo positief was!! ben blij voor je!

En tja die auto, het is balen maar ik baal altijd hoe vriend ermee omgaat..total stress...hopelijk komt ie nu wat relaxter thuis omdat de auto iig weer bij de garage staat en niet meer op zn werk...
Rammel, wat heerlijk dat de LK je zo goed heeft kunnen helpen! En lekker even wachten met de fles proberen dus, dat geeft vast ook rust.

Chryssa, als mijn mini zo deed aan de borst dan kwam dat bij hem heel duidelijk doordat hij of moest boeren of moest poop'n. Als ik m dan over de schouder legde dan kwam er een grote boer of een borrelbroek en dan een berg mosterd in de luier. Daarna dronk hij dan weer rustig verder.

Bedankt voor jullie steun en tips lieve meiden!

De fles gaat er hier prima in en bij mij doet het pammetje z'n werk. Ik heb net even geslapen! Hoera! Ik viel in slaap terwijl mini huilde en ik dacht: er is niks wat ik wel kan doen wat vriend niet kan doen, want de (troost) tiet mag hij niet. En toen donderde ik in slaap. Zo zijn er ook voordelen aan FV, zo fijn!

Bub wat ontzettend balen van die auto! Dat zijn geen leuke bedragen zeg, jiezzz...

Maat, is je vent er al? Ik hoop dat hij lekker opklaart als hij het lekkere eten en zijn lekkere vriendin ziet

Nicole, heel goed dat je lekker op stap gaat! Hoe vaker je vriend het even alleen doet, hoe beter hij went en misschien wel meer geduld krijgt?
Even snel.Vriend is thuis en is inderdaad ziek. Maar heeft lekker gegeten en zit nu met zn zoon op schoot.

Fijn rammel dat je weer wat rustiger bent

En jij ook kroos!! Heerlijk die pammetjes!!
@kroos: je klinkt een stuk relaxter, mooi zo lekker bijslape nu en de voordelen van fv uitbuiten

@maat: geniet van je mannen! hopelijk is je vent snel beter
Lekker zeg.... Minimaatje 38.6 koorts en Maximaat zn bed in!. Had me toch een iets andere avond voorgesteld. Zit ik alleen op de bank met eenbaby die niet lekker is the voice te kijken...
voor iedereen die t nodig heeft.

Maat lekker genieten van je mannen. Stop maar veel vitamines in de grote man dattie snel opknapt.

Vandaag n leuke dag gehad, maar toch met n donker randje. Mams werd geopereerd en heeft weer zo'n pijn gehad,ze is gelukkig nu wel thuis en ligt in d'r eigen bedje,maar mijn god wat voel ik me even machteloos paps in tranen echt mijn hart breekt. Dat vind ik het moeilijkste ze willen alles samen doen maar puur omdat ze ons er niet mee lastig willen vallen. Gelukkig heb ik veel aan m'n broertje en is onze band alleen nog maar beter geworden
@kwinm: het is moeilijk he meid! fijn dat je steun hebt aan je broer!

@maat: ow heb je zetpillen in huis voor mini? temp is wel erg hoog!
Had hem eerst even uitgekleed om af te koelen maar half uurtje later was de temp nog hoger!

Nu een zetpil er in en over half uurtje weer tempen.

Wat een kutavond!!

En ik ben gewoon duizelig van vermoeidheid.
Ooh Maat i feel you

Hopelijk werkt de para bij mini en kunnen jullie rustig slapen
Owww maat!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven