administratiezooi
vrijdag 28 september 2012 om 14:08
Ik probeer nu alle post en administratie die ik verspreid over mijn huis heb liggen te verzamelen, te ordenen en weg te gooien wat weg kan. Maar wat MOET ik nu eigenlijk echt bewaren? Jaaropgaves moet je een paar jaar bewaren, maar voor de rest? Afschriften van de bank weggooien? (gaat toch allemaal met internetbankieren), (betaalde) rekenibgen, boetes, pensioenoverzichten, brieven van de belastingdienst etc. etc.
Hoe doen jullie dat en hoe orden je alles?
Hoe doen jullie dat en hoe orden je alles?
zaterdag 29 september 2012 om 11:42
quote:Katherina schreef op 29 september 2012 @ 10:26:
[...]
Nee, ik moet de boekhouding van mijn bedrijf tot 15 jaar terug kunnen overleggen aan de belastingdienst. En anders liegt de boekhouder me al heel lang voor. Ach, ik heb de ruimte, dus vooruit.gegevens belastingdienst
Bankafschriften e.d. dus 7 jaar.
[...]
Nee, ik moet de boekhouding van mijn bedrijf tot 15 jaar terug kunnen overleggen aan de belastingdienst. En anders liegt de boekhouder me al heel lang voor. Ach, ik heb de ruimte, dus vooruit.gegevens belastingdienst
Bankafschriften e.d. dus 7 jaar.
zaterdag 29 september 2012 om 16:12
quote:Katherina schreef op 29 september 2012 @ 11:56:
Thanks, Bagheera, ik ga opruimen!
Graag gedaan, scheelt je weer 8 jaar opbergruimte .
Wat ik wel zou bewaren, voor alle zekerheid, zijn beschikkingen van de belastingdienst, oude personeelsdossiers en belangrijke contracten. Ook al is de bewaartermijn verlopen.
(Ik ben ook boekhouder en snap niet hoe jouw boekhouder aan die 15 jaar komt).
Thanks, Bagheera, ik ga opruimen!
Graag gedaan, scheelt je weer 8 jaar opbergruimte .
Wat ik wel zou bewaren, voor alle zekerheid, zijn beschikkingen van de belastingdienst, oude personeelsdossiers en belangrijke contracten. Ook al is de bewaartermijn verlopen.
(Ik ben ook boekhouder en snap niet hoe jouw boekhouder aan die 15 jaar komt).