Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een ruk week... Maandag nieuwe ronde nieuwe kansen!! Voor ons allemaal!! Zo!
Nacontrole bij de gyn was goed. Gelijk een griepprik gekregen. Man moest ook, tot zijn grote verdriet, want hij is bang voor naalden . Die zat dus te trillen als een rietje toen die spuit erin ging. Watje .

Daarna even koffie gaan drinken, meisje sliep door alles heen.

@Maat: Balen zeg, allebei de mannen ziek. Minimaatje goed in de gaten houden, want koorts is niet echt de bedoeling als ze nog zo klein zijn.

@kroos: Fijn dat je geslapen hebt. Hopelijk gaat het nu snel weer beter.

@rammel: De LK zag dus geen reden tot paniek, dat is mooi! Relaxen dus maar en bedenken dat je doet wat je kunt.

@nico: Ik ben het met je eens over de bv. Ik heb ook teveel verhalen gehoord van vrouwen waarbij het erg moeilijk verliep, of gewoon helemaal niet ging. Ik word ook altijd een beetje kriegelig van mensen die zeggen dat het heus wel lukt als je maar genoeg moeite doet.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Kunnen we niet morgen nieuwe dag nieuwe kansen zeggen??

Wil dit kutgevoel heel snel kwijt zijn!
@chryss: fijn dat alles goed was!

@maat: morgen heb jij gewoon een superdag en die blijft de hele week hangen
Kwimmie: sterkte! Ik hoop dat je moeder snel herstelt van de operatie en dat jullie als familie de komende tjid veel aan elkaar mogen hebben!

Maat: wat een teleurstelling, deze avond! Je had je er zo op verheugd en zo je best gedaan. Ik hoop dat je beide mannen snel opknappen en je nog een heleboel fijne dagen hebt met z'n drieën!

Kroos: fijn dat je hebt kunnen slapen. Is het vooral het voortdurend in touw moeten zijn voor mini en je zorgen maken om hem wat je nekt? Wel fijn dat je man er voor je is en je veel uit handen kan nemen. Geef er inderdaad maar gewoon aan toe!

Ik heb heerlijk een paar uurtjes in de stad rondgelopen. Leuke spulletjes gekocht voor Minico (slaapzakken, speelgoed, boekjes) en een paar kraamkadootjes voor andere baby's. Leuke koopjes op de kop getikt omdat het Prijzencircus bij V&D was en Mamamazzeldagen bij Prenatal. En de Prenatal Babydoos opgehaald (niet veel soeps, maar wel 2 kortingsbonnen van 2,50 die ik meteen heb ingeleverd).

En toen ik terugkwam verwachtte ik mijn man met een hysterische baby, maar het was volkomen stil en Minico was al een uur aan het slapen. Kwimmie, ik ben je eeuwig dankbaar voor je inbaker tip, het werkt als een trein!
@nico: lekker geshopt dus goed gevoel ook zeker dat je man zich prima red met minico!

Laatste voeding zit erin, mini ligt nu uit te buiken op mn borst en dan gaan we zo slapen hopelijk houd mini de gewoonte vast om tot 8u te slapen!

Slaap lekker iedereen
Breekt even in ( omdat ik hier niet welkom ben):

Wil Kroos even heel veel sterkte wensen. Ik woon ook in Adam. Vlak bij Oost. Had ik dit geweten, was ik meteen naar je toe gekomen. Mocht je steun willen, mail me. Ik snap je misschien beter dan je denkt. Dikke kus !
En misschien ben ik wel welkom, hekel aan slachtofferrol, heb geen zin in hypocryte excuses. Heb jullie niet zwart gemaakt in ander topic. Heb geschreven dat ik hier graag mee lees en post. maar me kut voelde door oordelen over fietsen met draagzak.

Durfde hier niet te reageren, was slap van me, omdat ik even geen kritiek kon verdragen. Voelde me slecht en aangevallen.

Nu, weken later, ben ik stabieler en rustiger en vertrouw ik meer op mezelf. Een eerste kind na je 40 ste is niet niks, in Adam, zonder auto met weinig budget.

En Rammel. bedoelde jou niet met paarse draagdoek.... maar de dames hier in de omgeving. Het is een buurt met veel draagdoekmoeders ( met veel geld).

Ook dat uit de wereld hoop ik. ?

Ik ben al jaren op viva, zeker bij de divas en voel me super gelukkig met mn kleine. Mochten jullie mn geschiedenis kennen dan snappen jullie dat maar al te goed.

Ik mis mn postings hier en ik blijf bijlezen.

@ Maat:Ik drink geen roze als ik post.

@ Allen: Bewondering, herkenning en verwondering. Leerzaam dus xxx
Ik meld me even om Kroos sterkte te wensen. En natuurlijk de rest ook een dikke knuffel, al gaat het om groot of klein leed.

Ik lees als het even kan mee, maar heb het nu gewoon retedruk. Zoon wordt vier en dus intakeje hier, evaluatie daar, afspraak zus, afspraak zo. Daarnaast worden we lekker bezig gehouden door werkgever van manlief en wordt mijn vader a.s. week geopereerd. Pittige tijden dus.

Mini doet het goed. Kan af en toe aardig plakken en is naast pienter, een pittig dametje. Weegt inmiddels ruim 4200 gram en groeit dus lekker.

Probeer als het even kan weer mee te schrijven. Wel zo gezellig!
Katalin: das veul Onze kleine woog dat pas geleden

Succes met drukte en bijlezen. Zo als ik je volg heb je veel kennis (BV, aanleggen etc.)

xxx
Minimaatje zn temp is nu 37.5.

Hij drinkt als een malle en had een dikke vette plasluier. Maximaat ligt te snurken in het logeerbed dus ik heb vannacht nog heerlijk diagonaal gelegen. (om er maar ff een positieve draai aan te geven).

@ katalin, was al een tijdje benieuwd hoe het met je man ging. Sterkte komende week met de operatie van je vader! En je zoon bijna naar school dus? Spannend!!

Sterkte met alles!!

@ liz, k*kind ontdekt hoe hij door moet slapen??

@ zivaa, wanneer vertrekken jullie naar de zon?? Hoop dat ik niet te laat ben om jullie een fijne vakantie te wensen!!!

@ bubb.... en?? Slaapt je mini lekker vannacht??

@ nico, klinkt goed jouw shopavondje!! Lekker joh dat je er even uit bent geweest! En heerlijk dat je thuis kwam en minico lag te slapen. Dat geeft de burger moed toch?!
Oh enne chryssa.... wat was jouw man zielug!! Hihi!!

Hoe is het verder in de ziekenboeg?
O ik heb n kater!! Pff Cruella vond het zielig voor mama, die is nu net wakker!! Wat n heerlijk kind! Haha Oja en vriendlief doet de fles, dus ik ga weer pitten!
Goeiemorgen

Whaha you go Ann!

@maat: mini sliep van 00-08.15!! Laatste voeding was om 23u dus ze doet het goed op mn milkshake Ik begin zowaar een ritme te ontdekken maar pin me er nog niet op vast...

@katalin: kan me voorstellen dat je het druk hebt! Spannend dat zoon naar school gaar. Sterkte met je vader, hopelijk gaat de operatie goed!

Rijst whatsup?

Do hoe is het nu? Gaat het al beter met je stuitje? Hoe was de foto?
@maat: fijn dat het beter is met mini! kon je wel slapen of was minu erg hangerig?

Een kennis van mij zei trouwens dat je babies na vaccinaties niet in bad moet doen. Het gaat dan om de dag zelf en de dag daarna. Een badje zorgt ervoor dat ze langer last hebben...
Hey bub! Top nachtje weer!! Hier ook beter! 21:00-01:30-3:45-7:00 en dan slapen vanaf 19:00 toppie dus! Ik en om 22:00 gaan slapen en voel me weet wat beter.

Vandaag is papa jarig, we hebben hem net koffie op bed gebracht en bakken nu een eitje voor hem..

@kroos, hoe is het?

@katalin, fijn weer even van je te horen, druk druk druk!

@kwim voor je mama.. Lijkt me idd vreselijk om je papa zo verdrietig te zien.

Aw de eieren fikken af! Laterrrr

@anne, ik wil ook een kater!!
@ rammel, van harte!

Vriend slaapt nog steeds vanaf half 9 gisteren in het logeerbed. Ik ga hem zo even wakker maken. Want ik had bedacht dat ik wel even eindelijk lekker in bad kan!!

De laatste keer dat ik in bad zat had ik weeen.

En dan kan hij zich even lekker met minimaatje bemoeien en kan ik lekker relaxen!

Ik heb ook een kater.... Van vermoeidheid!!
@rammel: gefeliciteerd!! jij ook nette nacht gehad toch, fijn dat je je beter voelt!
@maat: jij lekker badderen en daarna slapen!! zorgen dat mini volgetanked is en cent red zich wel!
Maat, ik zeg wakker schudden die kerel!! Hoppa in de benen..

Bub, ik snap niks van die meid van ons!!! 7:00 gedronken 8:00 een toetje en bij papa gekroeld, 9:00 moe en lekker in de draagdoek en ze slaapt nog!!! snap er echt geen klote van... Maar maak haar dus niet meer wakker, ik mag vertrouwen op haar systeempje ze groeit verder goed.

En hopen dat ze dus flinke sloten gaat drinken als ze wakker is zodat ze langer door haalt.
Rammel je mag m'n kater gratis ophalen hoor Maar man wat was t gezellig! Lekker Chileen in bed nu!
Temp van Minimaatje loopt weer op. en hij is erg huilerig. Ook heeft hij sinds de prikjes niet meer gepoept. Normaal 2 keer per dag minimaal!

Zn temp is nu 37.9 en vanmorgen 37.5

Wat zal ik doen?? Zetpil geven of even hap bellen???
Hoeveel zetpillen mag hij volgens de verpakking? Ze kunnen er 1 a 2 dgn last van hebben. Dat is vrij normaal. Niet te dik inpakken in bed, geen badje en niet inbakeren en goed laten drinken. Ik zou nog 1 zetpil geven en dan even aankijken. 37,9 is verhoging ik vermoed dat de hap daar niets of weinig mee doet.
Anne, chileen in bed?? Die zuid amerikaanse types hebben maar een kleintje hoor, stelt niks voor
@maat, zetpil pas vanaf 38,2 meen ik maar als hij huilerig is gewoon doen!! Heeft minimaat niks aan en jij ook niet! Hoe is het met maximaat??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven