Aargh, word gek van de jeuk

maandag 1 oktober 2012 om 01:04
Ik heb door een ongeluk bijna 8 weken geleden een flinke, vooral diepe, wond op mijn enkel.
Nu is me die wond gaan jeuken, niet normaal meer. Ik ben er gewoon wakker van geworden.
Ik weet best dat dat jeuken goed is, aanmaak van nieuwe cellen, maar heeft iemand tips voor me om de jeuk iets tegen te gaan?
Ik heb de gazen (speciale siliconen gaas) al verschoond en de wond gespoeld. Geprobeerd met een koude washand te deppen, maar het helpt niets. En met deze jeuk kan ik niet slapen en als ik toch in slaap val ben ik bang dat ik in mijn slaap ga krabben...
Nu is me die wond gaan jeuken, niet normaal meer. Ik ben er gewoon wakker van geworden.
Ik weet best dat dat jeuken goed is, aanmaak van nieuwe cellen, maar heeft iemand tips voor me om de jeuk iets tegen te gaan?
Ik heb de gazen (speciale siliconen gaas) al verschoond en de wond gespoeld. Geprobeerd met een koude washand te deppen, maar het helpt niets. En met deze jeuk kan ik niet slapen en als ik toch in slaap val ben ik bang dat ik in mijn slaap ga krabben...
maandag 1 oktober 2012 om 01:09
Heel stom maar ik heb open wond op mijn rug gehad van een paar centimeter diep .En dat jeukte natuurlijk heel erg tijdens het genezen. Want hielp was heel zacht met een vinger tikjes rondom de wond te geven. En dat hielp best tegen de jeuk. Ik deed het trouwens toen er al verband op zat Gewoon heel zachtjes tikken met je vinger tegen het verband dus !

maandag 1 oktober 2012 om 01:22
Ik heb eerst een hele erge allergische reactie gehad op medicijnen. en toen had ik weken overal jeuk en het enige wat een beetje hielp was van dat menthol spul. Ben even het merk vergeten maar was grijs met blauwe dop.
Ik moet zeggen dat ik niet precies weet wat je het beste kan doen met een wond want je hebt verschillende soorten. Zo'n crème, gel en poeder weet ik zo. Vond de gel het efficiëntste.
Heel veel sterkte verder want het is zeker geen pretje
Ik moet zeggen dat ik niet precies weet wat je het beste kan doen met een wond want je hebt verschillende soorten. Zo'n crème, gel en poeder weet ik zo. Vond de gel het efficiëntste.
Heel veel sterkte verder want het is zeker geen pretje

maandag 1 oktober 2012 om 06:51

maandag 1 oktober 2012 om 07:27
Ik had al expres geen mentholpoeder en creme genoemd ivm de nog niet geheel dichte wond.
Ik bel straks de ha wel voor wat advies. Maar hell, whatanight!
En slaap ik eindelijk (ik slaap al slecht sinds het ongeluk) dan zit zoonlief wakker aan mijn bed te wezen. Hmmppffff, vanavond maar weer vroeg naar bed toe.
Ik bel straks de ha wel voor wat advies. Maar hell, whatanight!
En slaap ik eindelijk (ik slaap al slecht sinds het ongeluk) dan zit zoonlief wakker aan mijn bed te wezen. Hmmppffff, vanavond maar weer vroeg naar bed toe.